Tematyka kompleksowa na miesiąc marzec

Tematyka kompleksowa na miesiącmarzec dla grupy „Granatowej” -6 – latki

  1. Oznaki wiosny (1 tydz.)
  2. Wszystko rośnie (1 tydz.)
  3. Wiosno, czy to ty? (1 tydz.)
  4. Wielkanoc tuż-tuż (1 tydz.)

Piosenka do naukipt.: „Wiosno, czy to ty?” (sł. N. Łasocha, muz. G. Gąsior, W. Gąsior)

Kto na drzewach wyczarował pąki?

Kto zaprosił do kraju skowronki?

Kto zachęcił do lotu motyle?

Kto zasadził w ogródku żonkile?

Ref. Wiosno, wiosno,

powiedz mi.

Wiosno, wiosno,

czy to ty?/2×

Kto rozłożył dywan świeżej trawy?

Kto obudził jaszczurki i żaby?

Kto ozdobił gałązki wierzbowe?

Kto pochował ubrania zimowe?

Ref. Wiosno, wiosno,

powiedz mi.

Wiosno, wiosno,

czy to ty? /2×

Kto zawołał pracowite pszczoły?

Kto pościągał słomiane chochoły?

Kto wydłużył słoneczne poranki?

Kto przy lesie powtykał sasanki?

Ref. Wiosno, wiosno,

powiedz mi.

Wiosno, wiosno,

czy to ty?

Wiosno, wiosno?

– Tak, to ja!

A dla ciebie

uśmiech mam.

Wiersz do nauki pt.: „Marzec” N. Łasocha

Silniejszy wiatr powiał

i chmury przegonił.

Marzec mroźną Zimę

do odwrotu skłonił.

Leci w górze bocian –

powraca z daleka.

Wśród pól Pani Wiosna

już na niego czeka.

Stąpa po polanie,

wręcz tonie w krokusach.

Piękne ptasie trele

cudnie brzmią w jej uszach.

Na głowie ma wianek

uwity z pierwiosnków.

W dłoni trzyma bukiet

z miękkich bazich kotków.

I ślicznie wygląda

w zielonej sukience.

Drobniutki skowronek

usiadł jej na ręce.

Teraz więc już razem

wyruszają w drogę.

Będą wspólnie śpiewać

i budzić przyrodę