Roczny plan pracy z zajęć języka angielskiego

MIESIĄC              TEMAT           CELE ZAJEĆ I ZAŁOŻENIA
WrzesieńGreetingsnauka zwrotów na powitanie i pożeganienauka przedstawiania się i przywitanie się z pacynkąnauka piosenki „Hello song” oraz „goodbye song”nauka piosenki „Walking, walking”
WrzesieńColoursprzypomnienie kolorów: blue, red, white, black, brown, yellow, purple, orangezabawa przy piosence „I see sth blue”, „Colours song”zabawa z kolorami: nauczyciel rozkłada karty prezentujące różne przedmioty, zadaje pytania: What is yellow? This is yellow. This car is yellow.nauka zwrotów: stand up, sit down, jump, swim, walk, run
WrzesieńNumbersnauka liczb: 1-10nauka piosenek: „Ten in the bed”, „How many fingers”Zabawa z liczbami “How many…?” – Polecenia nauczyciela: Give me two toys. Show me five fingers.
WrzesieńSchool suppliesnauka nazw przyborów szkolnych: pen, pencil, school bag, crayons, notebook, book zabawy w kole z kartami obrazkowymiukładanie domino
PaździernikAutumnnauka  słów związanych z jesienią: acorns, leaves, cones, squirrel, hedgehogutrwalanie słów w zabawach z piosenką „All the leaves are falling down”zabawy słowne i muzyczno-ruchowe
PaździernikWeathernauka słów związanych z pogodą: sunny, windy, raining, snowing, stormy, Cloudnauka piosenki „What’s the weather like today?”utrwalanie materiału w grach i zabawach ruchowych
PaździernikAccessoriesnauka słów związanych z jesiennymi akcesoriami: umbrella, scarf, sunglasses, coat, wellingtonsinscenizacja historyjki za pomocą kart obrazkowychzanawy muzyczno – ruchowe w kole
PaździernikFoodnauka słów związanych z jedzeniem: bread, milk, water, orange juice, chicken, fish, nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych: zwroty: do you like…? Yes/No, I like…, I don’t like…zabawy statyczne „which one is missing”, „chinesse whispers”
ListopadTransportnauka słów związanych z transportem: bike, train, plane, bus, boat, ship, nauka piosenki: „the wheels on the bus”zabawy słowne i ruchowo – muzycznezabawa „what’s in the picture nr 3?
ListopadEmotions–     nauka wyrażania emocji w języku      angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m      scared, I’m angry –    nauka piosenki „If you happy and you know it” –    nazywanie emocji: She’s angry, He’s happy i    odpowiadanie przez dzieci na pytanie: How do you feel today?
ListopadBody partsnauka cześci ciała: head, nose, eyes, arms, shoulders, fingers, legs, ears, toesnauka piosenek “Head and shoulders” i “One little finger” „Change your place” – dzieci siedzą w kole na dywanie. Każde z nich otrzymało kartę z poznaną częścią ciała. Nauczyciel wypowiada dwie nazwy, a dzieci, które trzymają odpowiednie karty zamieniają się miejscami.
ListopadRevisionutrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach ruchowych powtórzenie piosenek
GrudzieńFamilynauka słów związanych z członkami rodziny: mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother, babynauka piosenki „Finger family”utrwalenie nowego słownictwa w zabawie rytmiczno – słownej: rytmiczne nazywanie członków rodziny lub wyklaskiwanie słów
GrudzieńToysnauka słów związanych z zabawkami: doll, ball, train, plane, teddy bear, nauka piosenki „Where’s my toy? –     zabawy w kole
GrudzieńChristmas vocabularynauka słów związanych ze świetami Bożego Narodzenia: Christmas tree, angel, star, Santa Claus, zabawy ruchowe i gry statyczne w kolenauka piosenki „What do you want for Christmas”
GrudzieńChristmas carolsnauka kolędy „I wish you a Merry Christmas” i odgrywanie jej ruchemzabawy ruchowe
StyczeńWinter vocabularynauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, słuchanie opowiadania i analiza zachowań postaci z historyjki
StyczeńSnowman partsukładanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich częścisłuchanie piosenki „I’m a little snowman”
StyczeńWinter clothes and accessoriesnauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, bootssłuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej: Mittens song, Little snowflake
StyczeńRevisiongry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalnypowtórzenie poznanych piosenek
LutyOppositesnauka słów związanych z przeciwieństwami: big-small, fast-slow, nauka piosenki: Rolly Pollyzabawy przy piosence: Open close them
LutyAnimals and their body partsnauka słów dotyczących zwierząt oraz ich cześci ciałazabawy i gry statyczne utrwalające nowe słowa nauka piosenka „walking in the jungle” odgrywanie piosenki “let’s go to the zoo”
LutyHouse and furniturenauka słów związanych z pomieszczeniami w domu oraz ze sprzętami domowymi: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, wardrobe, bed, table, chair, zabawa utrwalająca słowa „Chinese whispers”nauka piosenki: wind the bobbin up
LutyFun and games–    zabawy i gry utrwalające materiał     leksykalny – powtórzenie piosenek
MarzecFarm animals–    nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow – nauka piosenki: Old McDonald had a farm – zabawa kalambury – zabawa “find the pairs”
MarzecSongs about animals– zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt
MarzecSpring vocabulary– nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella
MarzecRevisionutrwalenie materiału leksykalnego w grach i zabawach w kolepowtórzenie piosenek
KwiecieńActionsnauka słów związanych z czynnościami: walk, wash, climb, swim, hop, rollnauka piosenki „Around a circle”zabawy ruchowe
KwiecieńJobsnauka słów związanych z zawodami: policeman, nurse, firefigher, farmer, doctor, waiter, teacheroglądanie animowanego filmu dotyczącego zawodówkalambury
KwiecieńSportsnauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, runningnauka piosenki “We all fall down”zabawa kalambury
KwiecieńFun and gamesgry i zabawy jezykowe zachecające dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajeciach
MajInsects and naturenauka słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly, dragonfly, ladybird, flowers, zabawa „Find the pairs”oglądanie animowanego filmu i dyskusja
MajFamilyprzypomnienie słów związanych z rodziną;opisywanie fotografii rodzinnejzabawy przy piosenkach: Finger family, Baby shark
MajMother’s daywprowadzenie słów: flowers, kiss, hug, gift, heartsłuchanie i nauka piosenki “Skidamarink”zabawy muzyczno-ruchowe w kole
MajPicnic timenauka słów związanych z żywnością, którą można zabrać na picnic: apples, cheese sandwitch, water, biscuits, orange juice, zabawy przy piosence: Dee-do-damm
CzerwiecSummer clothesnauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandalsprojektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrańzabawa „which one is missing”
CzerwiecActivitiesnauka słów związanych z czynnościami, które wykonuje sie podczas wakacyjnego wypoczynku: swimming, playing, riding a bike, readingzabawa kalamburyodpowiadanie na pytanie „what do you like to do?”
CzerwiecHolidayswprowadzenie słów związanych z letnim wypoczynkiem za pomocą kart obrazkowychzabawy i gry o tematyce wakacyjnej
CzerwiecRevisionpowtórzenie materiału leksykalnegopowtórzenie piosenek