ROCZNY PLAN PRACY Z ZAJEĆ JEZYKA ANGIELSKIEGO

MIESIĄC              TEMAT           CELE ZAJEĆ I ZAŁOŻENIA
WrzesieńGreetingsnauka zwrotów „hello” oraz „goodbye”nauka przedstawiania się i zapoznanie się z pacynkąnauka ruchowej piosenki na powitanie „Hello song” i pożeganie „Goodbye song”
WrzesieńColoursnauka kolorów: blue, red, white, black, brown, yellow, purple, orangezabawy przy piosenkach „I see sth blue”, „Colours song”
WrzesieńNumberswprowadzenie liczb: 1-5nauka piosenki: Five little monkeys
WrzesieńRevisionutrwalanie poznanych kolorów i liczb w grach i zabawach ruchowychzabawy przy poznanych piosenkach
PaździernikAutumnwprowadzenie słów związanych z jesienią: acorns, leaves, cones, hedgehog za pomocą kart obrazkowychutrwalanie słów w zabawach z piosenka „All the leaves are falling down”
PaździernikWeathernauka słów związanych z pogodą: sunny, windy, raining, snowing, stormy,nauka piosenki „What’s the weather like today?”zabawy statyczne z kartami obrazkowymi
PaździernikAutumn accessoriesnauka słów związanych z jesiennymi akcesoriami: umbrella, scarf, sunglasses, coat, cloudszabawy z kartami obrazkowymipoznawanie melodii języka podczas oglądania animowanego filmu na temat jesieni,
PaździernikRevision–     utrwalenie poznanych słów w grach i    zabawach    muzyczno-ruchowych – zabawy z kartami obrazkowymi
ListopadTransportwprowadzenie słów związanych z transportem: bike, train, plane, bus, boat, nauka piosenki: „the wheels on the bus”
ListopadEmotions–     nauka wyrażania emocji w jezyku      angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m      scared, I’m angry –    nauka piosenki „If you happy and        you know it”
ListopadBody partsnauka cześci ciała: head, nose, eyes, ears, nauka piosenki “My teddy bear has…”, „Head and shoulders”zabawy rytmiczne w kole
ListopadRevisiongry i zabawy ruchowe utrwalające materiał leksykalnypowtórzenie piosenek
GrudzieńFamilynauka słów związanych z członkami rodziny: mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother, babynauka piosenki „Finger family”
GrudzieńToysnauka słów związanych z zabawkami: doll, ball, train, plane, teddy bear, nauka piosenki „Where’s my toy?
GrudzieńChristmasnauka słów związanych ze świetami: Christmas tree, angel, star, Santa Claus, zabawy ruchowenauka piosenki „What do you want for Christmas”
GrudzieńRevisionutrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach językowychzapoznawanie się z melodią i intonacją językasłuchanie kolęd i piosenek świątecznych
StyczeńWinter vocabularynauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, słuchanie opowiadania i analiza zachowań postaci z historyjki
StyczeńSnowman partsukładanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich cześcisłuchanie piosenki „I’m a little snowman”
StyczeńWinter clothes and accessoriesnauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, bootssłuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej
StyczeńRevisiongry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny
LutyAnimalsnauka słów związanych ze zwierzetaminauka piosenki: Walking in the jungle“Kalambury”
LutyAnimals and their body partsnauka słów dotyczących zwierząt oraz ich cześci ciałasłuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s go to the zoo”zabawy i gry statyczne utrwalające nowe słowa
LutyMy housenauka słów związanych z pomieszczeniami w domu: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, zabawy statyczne w kole wykorzystujące karty obrazkowe
LutyFun and games–    utrwalanie materiału     leksykalnego w     grach i zabawach muzyczno – ruchowych
MarzecFarm animals–    nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow – nauka piosenki: Old McDonald had a farm – zabawa kalambury
MarzecSongs about animals– zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt” Old McDonald had a farm, The Animals on the farm, Who took the cookie? (Farm Animals version)
MarzecSpring vocabulary– nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella – przypomnienie kolorów na podstawie piosenki o tęczy „Rainbow song” – zabawy w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych i miękkiej piłeczki
MarzecRevisionkonsolidacja i utrwalenie materiału leksykalnego w grach i zabawach oraz poprzez odgrywanie ruchem poznanych piosenek
KwiecieńActionsnauka słów związanych z czynnościami: walk, wash, climb, swim, hop, rollnauka piosenki „We all fall down”zabawy ruchowe w kole
KwiecieńJobsnauka słów związanych z zawodami: policeman, firefigher, farmer, doctor, teacherzabawa „kalambury”oglądanie animowanego filmu dotyczącego zawodów
KwiecieńSportsnauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, runningnauka piosenki “Around a circle”zabawa kalambury
KwiecieńFun and gamesgry i zabawy językowe zachęcające dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach
MajInsects and naturenauka słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly, ladybird, flowers, oglądanie animowanego filmu i dyskusja
MajFamilyprzypomnienie słów związanych z rodziną;zabawy przy piosenkach: Finger family, Baby shark
MajMother’s daysłuchanie i nauka piosenki “Skidamarink”zabawy muzyczno-ruchowe w kole
MajPicnic timenauka słów związanych z żywnością, którą można zabrać na picnic: apples, cheese sandwitch, water, biscuits, orange juice, zabawy przy piosence: Dee-do-dammzabawy w kole
CzerwiecSummer clothesnauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandalsprojektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrańzabawy z kartami obrazkowymi
CzerwiecFather’s dayutrwalenie piosenki „Skidamarink”powtórzenie nazw członków rodziny w zabawach słuchowo-ruchowych;
CzerwiecHolidayszabawy i gry o tematyce wakacyjnej (zabawy w kole, zabawy z kartami obrazkowymi przedstawiającymi różne wakacyjne miejsca
CzerwiecRevisionpowtórzenie i podsumowanie materiału leksykalnego. powtórzenie piosenek.