ROZKŁAD MATERIAŁU Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA 4-5-6 LATKÓW
STYCZEŃ Słownictwo:
window [łindoł] – okno,
chair – [czer]-krzesło,
door [dor] – drzwi,
table [tejbl] – stół,
bed [bed] – łóżko,
bedroom [bedrum] – sypialnia,
house [hałs] – dom;
kitchen [kiczyn]– kuchnia;
Zwroty: It’s green [itz grin] – to jest zielone. It’s blue [itz blu] – to jest niebieskie.
LUTY Słownictwo:
a hat [e hat] – kapelusz,
a T-shirt [e tiszyrt] – koszulka,
shoes [szułz] – buty,
a sweater [e słeter] – sweter,
a dress [e dres] – sukienka
Zwroty:
I’m cold [ajm kold] – jest mi zimno.
I’m hot [ajm hot] – jest mi gorąco.
MARZEC Słownictwo:
Cheese [cziz] – ser,
a chicken [e cziken] – kurczak,
bread [bred] – chleb,
a banana [e banana] – banan,
an orange [en orindż] – pomarańcza,
milk [mylk] – mleko,
water [łoter] – woda,
fisz [fysz] – ryba.
Piosenki utrwalające poznane słownictwo z rozdziału o jedzeniu.
Dzieci określają co lubią, a czego nie. I like … [aj lajk], I don’t like … [aj dont lajk].
KWIECIEŃ Słownictwo:
a cat [e ket] – kot,
a dog [e dog] – pies,
a rabbit [e rabit]- królik,
a horse [e hors] – koń,
a cow [e kał] – krowa,
a duck [e dak] – kaczka,
animals [animals] – zwierzęta.
Zwroty:
I like animals [aj lajk animuls] – lubię zwierzęta.
Piosenki utrwalające poznane słownictwo z rozdziału o zwierzętach.
MAJ Słownictwo:
rainy [rejni] – deszczowo,
snowy [snołi] – śnieżnie,
sunny [sani] – słonecznie,
windy [łindi] – wietrznie,
hot [hot] – gorąco,
cold [kold] – zimno.
Zwroty:
It’s sunny. [its sani] – jest słonecznie.
Piosenki utrwalające poznane słownictwo z rozdziału o pogodzie.
CZERWIEC
Piosenki i wyliczanki utrwalające poznane słownictwo.
Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
Utrwalenie słownictwa z wykorzystaniem flash cards i koła fortuny.
[Zapis fonetyczny czyli tak jak należy prawidłowo wymawiać]