Zgodny z Podstawą Programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r..
MIESIĄC | TEMAT | CELE ZAJĘĆ I ZAŁOŻENIA |
Wrzesień | Greetings | nauka zwrotów na powitanie i pożeganienauka przedstawiania się i przywitanie się z pacynką, nauka piosenki „Hello song” oraz „goodbye song”nauka piosenki „Walking, walking” |
Wrzesień | Colours | przypomnienie kolorów: blue, red, white, black, brown, yellow, purple, orange – zabawa przy piosence „I see sth blue”, „Colours song”zabawa z kolorami: nauczyciel rozkłada karty prezentujące różne przedmioty, zadaje pytania: What is yellow? This is yellow. This car is yellow.nauka zwrotów: stand up, sit down, jump, swim, walk, run |
Wrzesień | Numbers | nauka liczb: 1-10nauka piosenek: „Ten in the bed”, „How many fingers”Zabawa z liczbami “How many…?” – Polecenia nauczyciela: Give me two toys. Show me five fingers. |
Wrzesień | School supplies | nauka nazw przyborów szkolnych: pen, pencil, school bag, crayons, notebook, book zabawy w kole z kartami obrazkowym, iukładanie domino |
Październik | Autumn | nauka słów związanych z jesienią: acorns, leaves, cones, squirrel, hedgehog – utrwalanie słów w zabawach z piosenką „All the leaves are falling down”zabawy słowne i muzyczno-ruchowe |
Październik | Weather | nauka słów związanych z pogodą: sunny, windy, raining, snowing, stormy, Cloudnauka piosenki „What’s the weather like today?”utrwalanie materiału w grach i zabawach ruchowych |
Październik | Accessories | nauka słów związanych z jesiennymi akcesoriami: umbrella, scarf, sunglasses, coat, wellingtonsinscenizacja historyjki za pomocą kart obrazkowychzanawy muzyczno – ruchowe w kole |
Październik | Food | nauka słów związanych z jedzeniem: bread, milk, water, orange juice, chicken, fish, nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych: zwroty: do you like…? Yes/No, I like…, I don’t like…zabawy statyczne „which one is missing”, „chinesse whispers” |
Listopad | Transport | nauka słów związanych z transportem: bike, train, plane, bus, boat, ship, nauka piosenki: „the wheels on the bus”zabawy słowne i ruchowo – muzyczne; zabawa „what’s in the picture nr 3? |
Listopad | Emotions | – nauka wyrażania emocji w języku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m scared, I’m angry – nauka piosenki „If you happy and you know it” – nazywanie emocji: She’s angry, He’s happy i odpowiadanie przez dzieci na pytanie: How do you feel today? |
Listopad | Body parts | nauka cześci ciała: head, nose, eyes, arms, shoulders, fingers, legs, ears, toes; nauka piosenek “Head and shoulders” i “One little finger” „Change your place” – dzieci siedzą w kole na dywanie. Każde z nich otrzymało kartę z poznaną częścią ciała. Nauczyciel wypowiada dwie nazwy, a dzieci, które trzymają odpowiednie karty zamieniają się miejscami. |
Listopad | Revision | utrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach ruchowych powtórzenie piosenek |
Grudzień | Family | nauka słów związanych z członkami rodziny: mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother, babynauka piosenki „Finger family”utrwalenie nowego słownictwa w zabawie rytmiczno – słownej: rytmiczne nazywanie członków rodziny lub wyklaskiwanie słów |
Grudzień | Toys | nauka słów związanych z zabawkami: doll, ball, train, plane, teddy bear, nauka piosenki „Where’s my toy? – zabawy w kole |
Grudzień | Christmas vocabulary | nauka słów związanych ze świetami Bożego Narodzenia: Christmas tree, angel, star, Santa Claus, zabawy ruchowe i gry statyczne w kolenauka piosenki „What do you want for Christmas” |
Grudzień | Christmas carols | nauka kolędy „I wish you a Merry Christmas” i odgrywanie jej ruchem; zabawy ruchowe |
Styczeń | Winter vocabulary | nauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, słuchanie opowiadania i analiza zachowań postaci z historyjki |
Styczeń | Snowman parts | układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich częścisłuchanie piosenki „I’m a little snowman” |
Styczeń | Winter clothes and accessories | nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots; słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej: Mittens song, Little snowflake |
Styczeń | Revision | gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny; powtórzenie poznanych piosenek |
Luty | Opposites | nauka słów związanych z przeciwieństwami: big-small, fast-slow, nauka piosenki: Rolly Polly – zabawy przy piosence: Open close them |
Luty | Animals and their body parts | nauka słów dotyczących zwierząt oraz ich cześci ciała; zabawy i gry statyczne utrwalające nowe słowa nauka piosenka „walking in the jungle” odgrywanie piosenki “let’s go to the zoo” |
Luty | House and furniture | nauka słów związanych z pomieszczeniami w domu oraz ze sprzętami domowymi: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, wardrobe, bed, table, chair, zabawa utrwalająca słowa „Chinese whispers”nauka piosenki: wind the bobbin up |
Luty | Fun and games | – zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny – powtórzenie piosenek |
Marzec | Farm animals | – nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow – nauka piosenki: Old McDonald had a farm – zabawa kalambury – zabawa “find the pairs” |
Marzec | Songs about animals | – zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt |
Marzec | Spring vocabulary | – nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella |
Marzec | Revision | utrwalenie materiału leksykalnego w grach i zabawach w kole; powtórzenie piosenek |
Kwiecień | Actions | nauka słów związanych z czynnościami: walk, wash, climb, swim, hop, rollnauka piosenki „Around a circle”zabawy ruchowe |
Kwiecień | Jobs | nauka słów związanych z zawodami: policeman, nurse, firefigher, farmer, doctor, waiter, teacheroglądanie animowanego filmu dotyczącego zawodówkalambury |
Kwiecień | Sports | nauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, running; nauka piosenki “We all fall down”zabawa kalambury |
Kwiecień | Fun and games | gry i zabawy językowe zachęcające dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach |
Maj | Insects and nature | nauka słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly, dragonfly, ladybird, flowers, zabawa „Find the pairs”oglądanie animowanego filmu i dyskusja |
Maj | Family | przypomnienie słów związanych z rodziną;opisywanie fotografii rodzinne jzabawy przy piosenkach: Finger family, Baby shark |
Maj | Mother’s day | wprowadzenie słów: flowers, kiss, hug, gift, heart; słuchanie i nauka piosenki “Skidamarink”zabawy muzyczno-ruchowe w kole |
Maj | Picnic time | nauka słów związanych z żywnością, którą można zabrać na picnic: apples, cheese sandwitch, water, biscuits, orange juice, zabawy przy piosence: Dee-do-damm |
Czerwiec | Summer clothes | nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandals; projektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrańzabawa „which one is missing” |
Czerwiec | Activities | nauka słów związanych z czynnościami, które wykonuje sie podczas wakacyjnego wypoczynku: swimming, playing, riding a bike, reading; zabawa kalambury; odpowiadanie na pytanie „what do you like to do?” |
Czerwiec | Holidays | wprowadzenie słów związanych z letnim wypoczynkiem za pomocą kart obrazkowych; zabawy i gry o tematyce wakacyjnej |
Czerwiec | Revision | powtórzenie materiału leksykalnego; powtórzenie piosenek |