Wrzesień
Zabawy o charakterze integracyjnym.
Ćwiczenia rytmiczno-ruchowe (utrwalające) poruszanie się przy muzyce: bieg, marsz, podskok.
Muzyka cicha i głośna, zapoznanie z dynamiką w muzyce.
Zabawy muzyczne, hamowanie i pobudzanie ruchu.
Październik
Zabawy rytmiczne z drewnianymi łyżkami.
Zabawy z piosenką „Kasztanki” (M. Kluza), rozwijanie umiejętności rytmiczno wokalnych.
Sygnały muzyczne zaproszeniem do ruchu.
Ćwiczenia i zabawy rytmiczne z Bum, bum rurkami.
Listopad
Zmiany tempa i melodii w muzyce, kształcenie umiejętności rozróżniania tempa.
Wyklaskiwanie i wytupywanie schematów rytmicznych.
Zapoznanie z instrumentami perkusyjnymi, rozwijanie umiejętności rytmicznych.
Pora roku inspiracją do ćwiczeń, rozwijanie wyobraźni twórczej.
Improwizacja ruchowa do muzyki klasycznej (A. Vivaldi „Jesień, cz.3”)
Grudzień
Nauka tańca śląskiego „Grozik”, rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych.
Wprowadzenie pojęć: „średnio, głośno”, rozwijanie umiejętności rozróżniania rejestrów.
Muzyka średnio szybka, kształcenie umiejętności ćwiczenia z chustkami.
Zabawy rytmiczno-melodyczne związane tematycznie z zimą.
Styczeń
Ćwiczenia i zabawy związane z karnawałem.
Zabawy ruchowo-rytmiczne do piosenki „Wszędzie biało” (M. Kluza)
Ćwiczenia i zabawy rytmiczne z woreczkami.
Rozwijanie umiejętności świadomego słuchania.