MIESIĄC | TEMAT | CELE ZAJEĆ I ZAŁOŻENIA |
Wrzesień | Greetings | nauka zwrotów „hello” oraz „goodbye”nauka przedstawiania się i zapoznanie się z pacynkąnauka ruchowej piosenki na powitanie „Hello song” i pożeganie „Goodbye song” |
Wrzesień | Colours | nauka kolorów: blue, red, white, black, brown, yellow, purple, orangezabawy przy piosenkach „I see sth blue”, „Colours song” |
Wrzesień | Numbers | wprowadzenie liczb: 1-5nauka piosenki: Five little monkeys |
Wrzesień | Revision | utrwalanie poznanych kolorów i liczb w grach i zabawach ruchowychzabawy przy poznanych piosenkach |
Październik | Autumn | wprowadzenie słów związanych z jesienią: acorns, leaves, cones, hedgehog za pomocą kart obrazkowychutrwalanie słów w zabawach z piosenka „All the leaves are falling down” |
Październik | Weather | nauka słów związanych z pogodą: sunny, windy, raining, snowing, stormy,nauka piosenki „What’s the weather like today?”zabawy statyczne z kartami obrazkowymi |
Październik | Autumn accessories | nauka słów związanych z jesiennymi akcesoriami: umbrella, scarf, sunglasses, coat, cloudszabawy z kartami obrazkowymipoznawanie melodii języka podczas oglądania animowanego filmu na temat jesieni, |
Październik | Revision | – utrwalenie poznanych słów w grach i zabawach muzyczno-ruchowych- zabawy z kartami obrazkowymi |
Listopad | Transport | wprowadzenie słów związanych z transportem: bike, train, plane, bus, boat, nauka piosenki: „the wheels on the bus” |
Listopad | Emotions | – nauka wyrażania emocji w jezyku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m scared, I’m angry- nauka piosenki „If you happy and you know it” |
Listopad | Body parts | nauka cześci ciała: head, nose, eyes, ears, nauka piosenki “My teddy bear has…”, „Head and shoulders”zabawy rytmiczne w kole |
Listopad | Revision | gry i zabawy ruchowe utrwalające materiał leksykalnypowtórzenie piosenek |
Grudzień | Family | nauka słów związanych z członkami rodziny: mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother, babynauka piosenki „Finger family” |
Grudzień | Toys | nauka słów związanych z zabawkami: doll, ball, train, plane, teddy bear, nauka piosenki „Where’s my toy? |
Grudzień | Christmas | nauka słów związanych ze świetami: Christmas tree, angel, star, Santa Claus, zabawy ruchowenauka piosenki „What do you want for Christmas” |
Grudzień | Revision | utrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach językowychzapoznawanie się z melodią i intonacją językasłuchanie kolęd i piosenek świątecznych |
Styczeń | Winter vocabulary | nauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, słuchanie opowiadania i analiza zachowań postaci z historyjki |
Styczeń | Snowman parts | układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich cześcisłuchanie piosenki „I’m a little snowman” |
Styczeń | Winter clothes and accessories | nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, bootssłuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej |
Styczeń | Revision | gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny |
Luty | Animals | nauka słów związanych ze zwierzetaminauka piosenki: Walking in the jungle“Kalambury” |
Luty | Animals and their body parts | nauka słów dotyczących zwierząt oraz ich cześci ciałasłuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s go to the zoo”zabawy i gry statyczne utrwalające nowe słowa |
Luty | My house | nauka słów związanych z pomieszczeniami w domu: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, zabawy statyczne w kole wykorzystujące karty obrazkowe |
Luty | Fun and games | – utrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach muzyczno – ruchowych |
Marzec | Farm animals | – nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow- nauka piosenki: Old McDonald had a farm- zabawa kalambury |
Marzec | Songs about animals | – zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt” Old McDonald had a farm, The Animals on the farm, Who took the cookie? (Farm Animals version) |
Marzec | Spring vocabulary | – nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella – przypomnienie kolorów na podstawie piosenki o tęczy „Rainbow song”- zabawy w kole z wykorzystaniem kart obrazkowych i miękkiej piłeczki |
Marzec | Revision | konsolidacja i utrwalenie materiału leksykalnego w grach i zabawach oraz poprzez odgrywanie ruchem poznanych piosenek |
Kwiecień | Actions | nauka słów związanych z czynnościami: walk, wash, climb, swim, hop, rollnauka piosenki „We all fall down”zabawy ruchowe w kole |
Kwiecień | Jobs | nauka słów związanych z zawodami: policeman, firefigher, farmer, doctor, teacherzabawa „kalambury”oglądanie animowanego filmu dotyczącego zawodów |
Kwiecień | Sports | nauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, runningnauka piosenki “Around a circle”zabawa kalambury |
Kwiecień | Fun and games | gry i zabawy językowe zachęcające dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach |
Maj | Insects and nature | nauka słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly, ladybird, flowers, oglądanie animowanego filmu i dyskusja |
Maj | Family | przypomnienie słów związanych z rodziną;zabawy przy piosenkach: Finger family, Baby shark |
Maj | Mother’s day | słuchanie i nauka piosenki “Skidamarink”zabawy muzyczno-ruchowe w kole |
Maj | Picnic time | nauka słów związanych z żywnością, którą można zabrać na picnic: apples, cheese sandwitch, water, biscuits, orange juice, zabawy przy piosence: Dee-do-dammzabawy w kole |
Czerwiec | Summer clothes | nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandalsprojektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrańzabawy z kartami obrazkowymi |
Czerwiec | Father’s day | utrwalenie piosenki „Skidamarink”powtórzenie nazw członków rodziny w zabawach słuchowo-ruchowych; |
Czerwiec | Holidays | zabawy i gry o tematyce wakacyjnej (zabawy w kole, zabawy z kartami obrazkowymi przedstawiającymi różne wakacyjne miejsca |
Czerwiec | Revision | powtórzenie i podsumowanie materiału leksykalnego. powtórzenie piosenek. |