Zaloguj

Wesołe nutki - Tematyka

 


Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!

Nareszcie wiosna! Już niedługo zakwitną wszystkie drzewa i kwiaty.

Prezentuję Wam kilka zabaw , podczas których mam nadzieję będziecie mogli spędzić miło czas.

 

1.       „ Przyszła wiosna”- słuchanie wiersza , rozmowa na podstawie jego treści.

„Przyszła wiosna”.

Gdy przychodzi do mnie wiosna, moja buzia jest radosna.

Czapkę, szalik mogę schować i lodami delektować.

W piłkę nożną częściej gram, mogę gola strzelić Wam.

Obudziła się przyroda, zimy wcale jej nie szkoda.

Słyszę ptaków śpiew od rana, wierzba w liście jest ubrana.

Przyleciały już bociany, znudziły się im banany.

Słońce mocniej świeci już, Wielkanoc jest tuż, tuż.

Częstym gościem jestem w parku, jeżdżąc sobie na rowerku.

Do Zwierzyńca spieszę się, wiem, że miś już nie jest w śnie.

Rodzic zadaje pytania :

Kto do nas przyszedł?

Jakie są oznaki wiosny?

Jak się wiosną ubieramy?

2.     Zabawa z piłką. Rodzic rzuca piłkę podając przy tym nazwę ptaka: jaskółka, skowronek, wróbel, bocian. Przy  każdej wymienionej nazwie ptaka dziecko łapie piłkę. Jeśli rodzic powie „ wiosna”- dziecko piłki nie łapie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3.       „ Zrób tyle, ile…”- zabawa z elementem liczenia. Dziecko maszeruje po pokoju przy wybranej przez rodzica muzyce. Na przerwę w muzyce rodzic prosi, aby dziecko: podskoczyło/zrobiło pajacyka/ zrobiły przysiad tyle razy , ile razy rodzic klaśnie w ręce. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4.       „ Wiosenne oznaki”- praca plastyczna metodą kolaż czyli łączenie kilku technik plastycznych

( malowanie, wycinanie i naklejanie elementów z papieru, stemplowanie korkiem i ołówkiem, odciskanie pomalowanej folii bąbelkowej oraz rysowanie po pomalowanym tle). Na białej kartce malujemy tło: trochę zielonego na dole i błękitne niebo. Pozostawiamy do wyschnięcia. Z brązowego papieru wycinamy kształt drzewa, naklejamy na przygotowane tło. Stemplujemy korkiem od wina wokół korony drzewa. Korek myjemy, jeszcze nam się przy tej pracy przyda:) Folię bąbelkową przycinamy na kształt korony drzewa. Malujemy na różowo niezbyt gęstą farbą i odciskamy na naszym drzewku- w ten sposób powstanie kwitnące drzewo. Przy pomocy wcześniej już używanego korka, ale drugą jego stroną, żółtą farbą stemplujemy kwiatki. Teraz mocząc w białej farbie gumkę z ołówka robimy stokrotki. Kredkami rysujemy żółte środki w stokrotkach i łodyżki wszystkim kwiatkom. Powstanie nam w ten sposób pięknie kwitnąca, wiosenna łąka. I tak oto powstanie nam piękny kolaż.

Miłej zabawy!

Podczas powyższych zabaw realizowane są następujące obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV.

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 26.03.2020 r. ( czwartek)

Witam serdecznie!

Oto kilka propozycji zabaw na dzisiaj.

1.      „ Ciepło- zimno”- rozwiązywanie zagadek. Po odgadnięciu wszystkich zagadek rodzic zadaje dziecku pytania: W jakiej porze roku mamy do czynienia ze słonkiem, ze śniegiem, z deszczem, z wiatrem? Teraz jaką mamy porę roku? Na koniec rodzic tłumaczy dziecku, że marzec to taki miesiąc, kiedy mieszają się różne zjawiska atmosferyczne i zapoznaje dziecko z przysłowiem: W marcu jak w garncu.

Gdy mocno grzeje przez cały dzień, wszyscy się przed nim chowają w cień. ( słońce)

Gdyby go w ogóle nie było na świecie, to wszystko by uschło na naszej planecie. ( deszcz)

Jeżeli go nie ma- listek ani drgnie, a gdy mocno dmuchnie- wielkie drzewa gnie. ( wiatr)

2.       „ W marcu jak w garncu”- zabawy z przysłowiem. Dzieci mówią przysłowie w następujący sposób: cicho-głośno, szybko-wolno, wysoko-nisko, coraz wyżej-  coraz niżej,

3.       „Wiosenna trawka”- zabawa ruchowa przy muzyce „ Wiosna” A. Vivaldi. https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Dziecko, bierze po jednej kredce w różnych odcieniach barwy zielonej i przy muzyce poruszają się swobodnie po pokoju. Na przerwę w muzyce dzieci rysują kreski na rozłożonym arkuszu papieru.

4.       Dzieci rysują na kolorowych kartkach papieru symbole marcowej pogody, wycinają szablony i naklejają na rolkę po papierze toaletowym- marcowy garnek. Następnie rodzic przygotowuje dziurki po obu stronach rolki, a dzieci przewlekają przez nie sznurek- ucho garnka.

Udanej zabawy!

W dniu dzisiejszym zostały zrealizowane następujące obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV.


Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców J

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia J i do zobaczenia jutro!!!

                             

 

  • Wiek dzieci 3-4 latki

  • Ilość dzieci 20

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Izabela Stocka

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…