Zaloguj

Sówki - Tematyka

Scenariusz zabaw

Data: 06.04.2020 r. (poniedziałek)

Grupa: “Sówki” (5, 6 –latki)

Blok tematyczny: Wielkanoc

Temat: “Przygotowania do świąt”- zabawy słowne i ruchowe

 Obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV

Drodzy Rodzice i dzieci!

 Serdecznie zapraszamy do skorzystania z pomysłów na zabawy, które umilą czas i ułatwią harmonijny rozwój dziecka.

1. Zabawa bieżna -,,Jajko na łyżce”.

Potrzebne przedmioty: duża łyżka, piłeczka pingpongowa lub z gąbki (symbolizująca jajko”).

Uczestnik zabawy ma za zadanie dobiec do wyznaczonego miejsca i wrócić, trzymając w ręku łyżkę, a na niej piłeczkę. Jeśli piłeczka upadnie, należy po nią wrócić.

2. Zabawa oddechowa z wykorzystaniem piłeczki pingpongowej.

Dziecko siada za stołem na krześle lub kuca za stołem (do wyboru jak będzie wygodniej). Rodzic siada naprzeciwko dziecka i przygotowuje z dostępnych przedmiotów bramkę (2 klocki, 2 kubki itp.)Dziecko ustawia piłeczkę pingpongową na stole i dmuchając na nią stara się skierować ją do wyznaczonej bramki. Następuje zmiana ról.

3. Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania tekstu pt: ,,Bajeczka wielkanocna” autor Agnieszka Galica.

Opowiadanie Bajeczka wielkanocna A. Galicy
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. 
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

Rozmowa na temat opowiadania:
· Co robiło słonko?
· Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, ... ?
· Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
· Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

4. ,,Wielkanocny telefon”- zabawa słuchowa.

W zabawie uczestniczą min. 4 osoby. Uczestnicy siadają na dywanie jeden obok drugiego w bliskiej odległości. Pierwsza osoba mówi na ucho siedzącej obok niej osobie hasło związane z nadchodzącymi świętami., np.: Wielkanoc obchodzimy wiosną; Czekamy na święta wielkanocne; Święta warto spędzić z rodziną, itp. Uczestnicy szeptem kolejno przekazują sobie hasło, ostatni uczestnik wypowiada hasło na głos, reszta osób sprawdza czy hasło zostało prawidłowo przekazane.

5.  „Tor przeszkód” wspólnie z dzieckiem rodzic buduje z mebli tor przeszkód: możecie wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Rodzic prosi, aby dziecko przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę. Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi!

Zabawa rozwija sprawność całego ciała – siłę, zwinność, koordynację ruchową. Wprowadzenie elementu rywalizacji (między rodzeństwem lub dzieckiem i rodzicami) wpływa na rozwój emocjonalny – pozwala doświadczać wygranej i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej.

Domyślam się, że ostatnie zadanie było super! Pozdrawiam, trzymajcie się, do usłyszenia.

Propozycje zadań z kart pracy:

5 l – s. 34 (str. prawa), s. 32 (str. prawa)

6l. – s. 40 (str. lewa i prawa)

„Drodzy Rodzice w zakładce - „zajęcia dodatkowe” znajdują się inne, ciekawe materiały do zabaw z dziećmi. Zachęcamy do wspólnego działania”

 


Scenariusz zabaw

Data: 03.04.2020 r. (piątek)

Grupa: “Sówki” (5, 6 –latki)

Blok tematyczny: Witaj wiosno!

Temat: Co wiemy o wiośnie? - zabawy słowne.

Obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV

 

Witajcie Drogie Sówki! Dziś kończymy nasze wiosenne zabawy, dlatego mamy dla Was propozycję kilku ćwiczeń, które sprawdzą co zapamiętaliście. Miłego dnia i dobrej zabawy!

1.      “Wiosenne pogaduchy” - rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko kończy.

       Propozycje zdań:

·         Wiosenna pogoda jest...

·         Wiosna sprawia, że...

·         Wiosną można zaobserwować, że...

2.      Wiosenne zgadywanki- rodzic czyta zagadkę, gdy dziecko poda prawidłową odpowiedź może podzielić ten wyraz/wyrazy na głoski i sylaby.

Widzisz je we dnie,
Nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo,
Latem z całej mocy. (słońce)

Mleczka nie piją,
Myszek nie jedzą.
Te bure kotki,
Na drzewie siedzą. (kotki wierzbowe)

O szyby dzwoni,
Gdy chmura łzy roni. (deszcz)

Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa? (tulipan)

Kiedy wiosna nastaje
rośnie na łące.
Do słońca fioletową główkę
wystawia radośnie. (krokus)

 

3.      Prawda czy fałsz? - do tej zabawy można przygotować zieloną i czerwoną kartkę, które dziecko będzie pokazywać zgodnie z tym, czy rodzic wypowie zdanie prawdziwe lub fałszywe.

Propozycje zdań:

·         Teraz jest pora roku którą nazywamy wiosną.

·         Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów.

·         Zimą jeździmy na wakacje i kąpiemy się w morzu.

·         Wiosną obchodzimy święta Bożego Narodzenia.

·         Wiosną zbieramy kasztany.

·         Jesienią zbieramy grzyby i kasztany.

·         Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.

4.      Wiosenna gimnastyka buzi i języka- Zachęcamy do wykonania zabawnych ćwiczeń usprawniających aparat mowy, które znajdują pod wskazanym linkiem.

 https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg

5.      Wiosna kojarzy mi się z... - rysowanie symboli wiosny.

Dziecko z wykorzystaniem dostępnych materiałów plastycznych (mazaki, kredki, farby, pastele i inne) rysuje to co najbardziej kojarzy mu się z wiosną np. wybrane kwiaty, zwierzęta, ogród, park itp. Podczas rysowania można posłuchać utworu A. Vivaldi “Wiosna”.

Link do utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

6.      Propozycje ćwiczeń z kart pracy:

·         5- latki: s. 27 (strona prawa i lewa)

·         6- latki: s. 33 (strona prawa), s. 34 (strona prawa).

Jutro weekend, zatem odpoczywajcie i nabierajcie siły na kolejne zabawy. Od poniedziałku zaczynamy przygotowania do Wielkanocy.

Pozdrawiamy Was ciepło! 

 

 

 


Scenariusz zabaw

Data: 02.04.2020 r. (czwartek)

Grupa: “Sówki” (5, 6 –latki)

Blok tematyczny: Witaj wiosno!

Temat: Zdrowie na wiosnę - zabawy słowne z elementami gimnastyki

Obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV

Na dzisiaj przygotowałam trochę zabaw ruchowych, które mam nadzieję chętnie wykonacie. Zapraszam i miłej zabawy.

1. Na zdrowie – zabawa ruchowa, ilustrowanie gestami treści wiersza. Rodzic czyta wiersz, prosi dziecko, by uważnie słuchało i wykonywało gesty, które ilustrują usłyszane fragmenty.

Link do treści wiersza:

http://www.pse.edu.pl/grupy/gumisie/wiersze-i-piosenki-2016-2017/-na-zdrowie-b-lewandowska

2. Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

Rodzic zadaje pytania: co trzeba robić żeby być zdrowym ?Dlaczego wiosna zachęca nas do dbania o zdrowie ?Dziecko udziela odpowiedzi na podstawie wiersza i własnej wiedzy.

3. Ćwiczenia gimnastyczne:

Link do ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

4. ,,Owoce i warzywa”- zabawa polisensoryczna. Dziecko razem z rodzicem siadają na dywanie. Rodzic zawiązuje dziecku oczy chustką. Następnie wręcza dziecku owoc lub warzywo. Dziecko za pomocą dotyku i węchu musi odgadnąć, co to za warzywo lub owoc – podać jego nazwę. Jeśli dziecko ma problem z odgadnięciem, może zadać rodzicowi pytania, ale tylko takie, na które można odpowiedzieć tak lub nie, np.: Czy to jest słodkie ? Czy to jest żółte ? Czy to rośnie na drzewie ? (itp.)Gdy dziecko odgadnie nazwę warzywa lub owocu, dzieli nazwę na sylaby, podaje pierwszą i ostatnią głoskę nazwy – dz. 5 letnie, lub dzieli na głoski całą nazwę – dz. 6 letnie

5. Propozycje zadań z kart pracy:

6l. – s.25 (strona prawa), s. 38 (strona prawa ), s. 34 (strona prawa ), s. 35(strona lewa)

5l.- s. 27 (strona prawa), s.28 (strona lewa)

Myślę, że fajnie było poćwiczyć z mamą lub tatą, a może wszyscy razem  się bawili. Dziękuję za  współpracę. Trzymajcie się i duuuuużo zdrówka. Do zobaczenia.

 


Scenariusz zabaw

Data: 01.04.2020 r. (środa)

Grupa: “Sówki” (5, 6 –latki)

Blok tematyczny: Witaj wiosno!

Temat: Przyszła wiosna- zabawy matematyczne i gimnastyczne.

Obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV

Dzień dobry Sówki! Dziś proponujemy Wam kilka zabaw matematycznych. Zaczynajmy!

1.      “Ile masz kwiatów?” - do tej zabawy potrzebna będzie kostka od gry planszowej, lub małe karteczki z cyferkami (można je losować), kartki, kredki lub mazaki. Najlepiej, jeśli grają dwie lub więcej osób. Każdy po kolei rzuca kostką (lub losuje karteczkę) i rysuje na kartce tyle kwiatków, ile wskazuje kostka (lub cyfra na karteczce). Każda runda to trzy rzuty kostką (lub trzy losowania). Na koniec każdej rundy należy otoczyć pętlą narysowane kwiaty i policzyć. Wygrywa ten, kto ma ich najwięcej.

2.      “Budujemy wieżę” - do tej zabawy wykorzystujemy dowolne klocki, mogą być też małe pudełka, plastikowe korki, klamerki, wszystko z czego uda Wam się zbudować wieżę. Rodzic wypowiada słowa, które kojarzą się z wiosną np. tulipan, krokus, słońce, Wielkanoc itp. Dziecko głoskuje dany wyraz i układa wieżę- jeden element wieży np. jeden klocek to jedna głoska. Na koniec przelicza, ile było głosek w każdym wyrazie i wskazuje, gdzie jest najmniej elementów, a gdzie najwięcej. Później role mogą się odwrócić i to dziecko mówi wyrazy, a rodzic buduje wieżę, a potem przelicza wspólnie z dzieckiem.

3.      “Wiosenne zagadki matematyczne” - do tego ćwiczenia potrzebne są liczmany, którymi mogą kredki, patyczki, korki, klamerki, klocki itp. Rodzic czyta zagadki, a dziecko przelicza wykorzystując liczmany. Propozycje zagadek:

·         Na łące zakwitło 5 białych i 5 różowych stokrotek. Ile kwiatów zakwitło?

·         Wysoko na niebie fruwały 3 skowronki. Razem ze skowronkami wesoło śpiewały 4 słowiki. Ile ptaszków śpiewało na cześć wiosny?

·         Na łąkę przyleciało 7 bocianów, ale za chwilę odleciały 2. Ile bocianów zostało na łące?

4.      Wesoła gimnastyka- na pewno świetnie poradziliście sobie ze wszystkimi obliczeniami. Teraz, jeśli macie taką możliwość zagrajcie w tę grę, a przy okazji pogimnastykujcie się trochę. Zakręć kołem, wylosuj ćwiczenie i licząc do 10 wykonuj je. Miłej zabawy! Link do gry poniżej:

https://wordwall.net/pl/embed/982a6ee6774b4e4c808441ea6f4aa9ae?themeId=28&templateId=8&footer=false&nofullscreen&fbclid=IwAR2sM1Nn0owwrmhOBWBXMNKvdpifY_dzCbO-qMiijY5GK8378mE5vLXLElU

5.      Propozycje ćwiczeń w kartach pracy:

·         5- latki: s. 20 (prawa strona), s. 22 (lewa strona)

·         6- latki: s. 29 (prawa i lewa strona)

Trzymajcie się ciepło kochane Sówki!

 


Scenariusz zabaw

Data: 31.03.2020 r. (wtorek)

Grupa: “Sówki” (5, 6 –latki)

Blok tematyczny: Witaj wiosno!

Temat: “Gramy w zielone” - zabawy rozwijające mowę i myślenie.

Obszary z podstawy programowej: I, III, IV

Witajcie ,,Sówki” w kolejnym dniu tego tygodnia. Życzymy Wam miłej zabawy z naszymi propozycjami.

1. Swobodna rozmowa z dzieckiem

Dz. podaje nazwy zielonych przedmiotów, skojarzenia do koloru zielonego. R. pyta dziecko, z jakim kolorem kojarzy mu się wiosna. R. zadaje pytania: czy lubisz kolor zielony? Dlaczego? Dlaczego kolor zielony kojarzy się z naturą, z wiosną ? Co zieleni się wiosną ?Co by było, gdyby na świecie zabrakło koloru zielonego ?- rozwijanie kreatywnego myślenia.

2. ,,Zielone zagadki warzywne”- odgadywanie zagadek, poznanie właściwości odżywczych zielonych warzyw (witaminy zawarte w warzywach oraz wpływ na odporność organizmu, szczególnie wiosną)

Przykładowe zagadki:

Zielone łódeczki, w nich małe kuleczki.

Gdy się ugotują, każdemu smakują.    (groch)

 

Każdy odgadnie tę zagadkę,

Ma biały korzeń i zieloną natkę.  (pietruszka)

 

Z soczystych liści złożona,

Okrągła głowa zielona.            (kapusta)

 

Latem w ogrodzie wyrósł zielony,

A zimą w beczce kiszony.            (ogórek)

 

3. Zabawa ruchowa- R. rzuca piłkę do dz. i wymienia nazwy różnych przedmiotów. Gdy wymieni nazwę czegoś, co jest zielone, dziecko powinno złapać piłkę. Przy innych nazwach pozwala piłce spaść na podłogę.

4. Założenie zielonej hodowli (do wyboru – trawa, owies, fasolka, rzeżucha, szczypiorek). Dz. razem z rodzicem sieją lub sadzą w plastikowych pojemnikach (np. dużych plastikowych kubeczkach). Mogą ozdobić pojemniki, np. naklejają na nie  buzie i oczy. Wsypują do środka ziemię i nasiona, regularnie podlewają. Gdy trawa np. wyrośnie, mogą ją od czasu do czasu przycinać.

Myślę, ze ostatnie zadanie przyniosło wam dużo frajdy.

Proponowane zadania z kart pracy do wykonania.

 

6l – s.24 (prawa strona), s. 45 (strona prawa)

5 l. – s. 23(prawa strona), s. 21 (prawa strona)

Miłego dnia. Do zobaczenia.


Scenariusz zabaw

Data: 30.03.2020 r. (poniedziałek)

Grupa: “Sówki” (5, 6 –latki)

Blok tematyczny: Witaj wiosno!

Temat: “W poszukiwaniu wiosny” - zabawy rozwijające mowę i myślenie.

Obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV

 

Witajcie Sówki! Zaczynamy nowy tydzień naszych wiosennych zabaw. Do dzieła!

1.      Czytamy wspólnie z rodzicami tekst pt. “Bajka o wiośnie” (autor: Eliza Sarnacka- Mahoney).

Był piękny, słoneczny poranek. Mały Zajączek siedział przy stole i kończył jeść śniadanie, które składało się ze świeżej marchewki oraz szklanki soku z kapusty.

– Mamo – zapytał Wielką Zajęczycę zajętą w tym czasie robieniem porządków w spiżarce.  – Słyszałem wczoraj jak sroka mówiła do wróbli, że nie ma nic piękniejszego od wiosny.

– To prawda – odpowiedziała Zajęczyca.

– Ale co to jest ta wiosna? – rozłożył łapki Zajączek. – Czy to jest zwierzę czy ptak, a może jakiś gatunek drzewa?

– Nie – roześmiała się Zajęczyca. – Wiosna, synku, to pora roku.  To taka pani czarodziejka, która sprawia, że na dworze robi się cieplej, topnieją śniegi, a wszystko wokół budzi się do życia.

— A mógłbym ją zobaczyć, mamusiu? Mógłbym? – prosił Zajączek.

Mama odwiesiła kuchenny fartuszek do szafki i usiadła obok synka przy stole.

– Mógłbyś – odrzekła. – A żeby łatwiej ci było ją znaleźć trochę ci o niej powiem.

I opowiedziała, że wiosna lubi przesiadywać na pąkach i maleńkich listkach, które pojawiają się na gałęziach drzew. Można ją także zobaczyć w kielichach pierwszych kwiatów pojawiających się na łące i w cienkich źdźbłach trawek, które wychylają się z rozmiękczonej gleby.

Czasami zjeżdża na ziemię na kropelkach ciepłego deszczu lub podmuchach wiatru. I często wybiera się na spacery po niebie razem ze słonkiem, które zaczyna wtedy przygrzewać mocniej i dłużej.

Zajączek wybiegł z domu.  Bardzo chciał poznać tę śliczną wiosnę.  Kicał więc po polnej ścieżce i pilnie rozglądał się dookoła. Niedaleko dostrzegł kępę młodej trawy, a w niej wianuszek żółtych pierwiosnków.

Choć łapki grzęzły mu w błocie, zboczył z drogi i podbiegł do kwiatów. Powoli obszedł je dookoła, oglądając z bliska każdy z nich i ciekawie zaglądając w ich środki.  Mina jednak mu zrzedła. Dzwonki pierwiosnków były puste! Wiosna pewnie schowała się gdzieś indziej. Muszę szukać dalej! - zdecydował i pokicał w dalszą drogę.

Brzeg strumienia porastały krzaki.  Na ich gałęziach widać było wyraźne zgrubienia, a gdzieniegdzie zieleniły się pierwsze maleńkie listki. Zajączek stanął obok słupka i mocno wyciągnął szyję, żeby lepiej dojrzeć. Niestety, w pąkach i w liściach również nikogo nie znalazł. Zafrasował się, ale nie stracił nadziei i dzielnie pobiegł dalej.

Nagle zerwał się wiatr i na niebie wykwitła ciemna chmura, z której natychmiast zaczął kropić deszcz.  Normalnie zajączek szukałby schronienia, jednak tym razem zadarł głowę i z przejęciem wpatrywał się w opadające mu na nos i futerko drobne krople wody.  Ale znów nie dostrzegł tego, na co czekał.

Naprawdę nic nie rozumiem! – tym razem zmartwił się na dobre. – Przyjrzałem się już wszystkiemu, o czym opowiadała Mama, a wiosny wciąż nie znalazłem.

W tej chwili za plecami usłyszał jakieś głosy. Odwrócił łebek i zobaczył, że od strony domów po drugiej stronie łąki zbliżało się w jego kierunku dwoje ludzi. Czym prędzej ukrył się w pobliskiej bruździe i znieruchomiał. Mniejszy człowiek i tak go jednak dostrzegł i wyciągnął w jego kierunku palec.

– Tato! Tato! – zawołał. – Tam, w dole, zajączek! Jaki malutki!

– Musiał się niedawno urodzić – powiedział większy człowiek. – A to znak, że zima na dobre już robi odwrót. Przyjrzyj mu się uważnie, córeczko, tak właśnie wygląda wiosna. Tak jak ten mały szaraczek. Pięknie, prawda?  No, a teraz już chodźmy, żeby tego maluszka nie przestraszyć – zakończył i biorąc mniejszego człowieka za rękę oboje oddalili się w kierunku domów.

Mały Zajączek co tchu w piersiach pokicał do domu.

– Mamo! Mamo! – wołał uradowany już od progu. – Wiosna wygląda tak jak ja!  Wcale nie muszę jej szukać. Wystarczy, że popatrzę w lustro!  Tylko dlaczego mi o tym od razu nie powiedziałaś?

Wielka Zajęczyca pokiwała z rozbawieniem głową.

– Oj synku – rzekła – chciałam ci to powiedzieć, ale jesteś taki niecierpliwy, że wybiegłeś z domu, nie czekając aż skończę.  Wiosna jest piękna i niecierpliwa, właśnie tak jak małe zajączki!

 

 

 

 

2.      Porozmawiajcie wspólnie na temat opowiadania. Oto pytania pomocnicze:

·         O co Mały Zajączek zapytał mamę?

·         Co mama odpowiedziała Małemu Zajączkowi?

·         Co zrobił zajączek, gdy skończył rozmowę z mamą?

·         Opowiedz, co wydarzyło się, gdy zajączek wybiegł z domu.

3.      “Idziemy na spacerek” - zabawa ruchowa.

Do tego ćwiczenia potrzebna będzie kartka papieru. Dziecko porusza się swobodnie, a rodzice mówią hasła, dziecko wykonuje odpowiednie czynności: deszcz (trzymamy kartkę nad głową- jest naszym parasolem), kałuże (kładziemy kartkę na podłodze i skaczemy jak przez kałuże, można też wskoczyć w kałuże), wiatr (obracamy się z kartką wokół siebie), słońce (kładziemy kartkę na podłodze i unosimy rączki w górę- ogrzewamy się w promieniach wiosennego słońca). Hasła można podawać coraz szybciej.

4.      “Wiosenny wiatr” - ćwiczenie oddechowe.

Sówki, weźcie do ręki piórka lub kawałki papieru, połóżcie je na dłoni i spróbujcie zdmuchnąć- najpierw dmuchamy lekko, a potem coraz mocniej. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. Następnie można zdmuchnąć piórko lub papier z głowy, ramienia mamy/taty/siostry/brata... Można także zrobić wyścigi- czyje piórko lub kawałek papieru poleci dalej?

5.      Propozycje ćwiczeń do wykonania w kartach pracy “Plac Zabaw cz. 3”:

·         5 latki: s. 18 (prawa strona), s. 20 (prawa strona)

·         6- latki: s. 22 (lewa strona), s. 28 (prawa strona)

Kochane Sówki! Są to ćwiczenia dla dzieci chętnych i tych które zdążyły zabrać książeczki do domu. Te dzieci, które nie mają kart pracy w domu- nie stresujcie się! Uzupełnicie ćwiczenia, kiedy będzie możliwość zabrania książek do domu lub nadrobimy to razem, gdy wrócimy do przedszkola.

Trzymajcie się zdrowo! Pozdrawiamy.

„Drodzy Rodzice w zakładce - „zajęcia dodatkowe” znajdują się inne, ciekawe materiały do zabaw z dziećmi. Zachęcamy do wspólnego działania”

 


 

Witam Was Drodzy Rodzice i kochane ,,Sówki”. Mam nadzieję, że czujecie się dobrze i dzielnie się trzymacie. Damy radę !!! Zobaczycie. Żebyście nie wypadli całkiem z rytmu to przesyłam Wam trochę zadań.

KP 3 (6 l)– karty pracy część 3 (dla 6 latków)

KP 3 (5 l)- karty pracy część 3 (dla 5 latków)

R. - rodzic

Dz. - dziecko

I „ Rachunki pani Wiosny”- zabawa rozwijająca umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 przy użyciu klamerek (najlepiej w dwóch kolorach, mogą być też guziki lub kolorowe patyczki) i papierowych tacek (ale niekoniecznie).
* Zadanie 1:

Przyszła wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku.

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące.

*Zadanie 2:

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy.

Oblicz proszę, ile kwiatów wyszło

Spod zimowych pierzynek ?

*Zadanie 3:

Stąpa wiosna po łące
Zbiera kwiaty pachnące
Ma trzy krokusy i trzy tulipany
Powiedz z ilu kwiatków
Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

*Zadanie 4:
W ogrodzie na grządce
Rosło siedem krokusów pięknych jak słońce
Przyszła Kasia i dwa zerwała,
bo bukiet piękny zrobić chciała.
Ile krokusów teraz rośnie na grządce?

II,, Ile sylab ,ile słów?”- zabawa rozwijająca słuch fonematyczny
R.,, Połóż tyle guzików, patyczków,  ile słyszysz słów w zdaniu”
1),, Motylek usiadł na krokusie”
2),, Bociany szukają żab”
R. ,, Podziel na sylaby słowa: motylek, bocian, żaba”
R.,, Ułóż zdanie z wyrazem: bocian
Dz. wykonuje kolejne polecenia .

III. Zabawa ruchowa ,,Bociany”. Rodzic i dziecko poruszają się po pokoju naśladując bociany. Unoszą kolana wysoko, klaszczą w dłonie pod kolanami podskakując przy tym i krzycząc ,,kle, kle” Gdy rodzic da sygnał, bociany stoją nieruchomo na jednej nodze.

IV. Praca z KP 3. str.31a (6l)– nazywanie przedmiotów na obrazkach, tworzenie par obrazków o takich samych nazwach, rysowanie kwiatu po śladzie oburącz.

str. 31 b (6l)– odczytywanie zdań, zapisywanie działań

Praca z KP 3. str.24 b (5l), str. 24 a (5l), str. 26 (5l)

W nagrodę za dobrą pracę możecie pograć w fajne gierki edukacyjne wchodząc na stronę https://www.matzoo.pl/

Pozdrawiam.


Scenariusz zabaw

Data: 26.03.2020 r. (czwartek)

Grupa: “Sówki” (5, 6 –latki)

Blok tematyczny: Witaj wiosno!

Temat: “Maszeruje wiosna” - zabawy w wykorzystaniem utworu muzycznego.

Obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV

Dzień dobry Sówki! Przyszła do nas piękna pora roku, czyli wiosna. Zapraszamy Was do wspólnych wiosennych zabaw. Zaczynamy!

1.       Posłuchajcie razem z rodzicami piosenki "Maszeruje wiosna” (muz. i sł. K. Bożek- Gowik).

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc&list=PLg1CqgwFMHxhOQA-DdZK02cKWYu-sE_LZ&index=6

2.       Porozmawiajcie o tym jaka była wiosna, o której śpiewaliście- powiedzcie, jak była ubrana i co robiła?

3.       Teraz weźcie kartkę, kredki, mazaki... Narysujcie, najpiękniej jak potraficie, Panią Wiosnę, o której śpiewaliście. Gdy skończycie, pokażcie rodzicom swój rysunek. Może przyczepicie go w widocznym miejscu, aby w pochmurne dni przypominał Wam o nadejściu wiosny?

4.       Na koniec włączcie piosenkę “Maszeruje wiosna” jeszcze raz i zatańczcie do niej swój wesoły taniec.

Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście. Zapraszamy Was do kolejnych zabaw. Miłego dnia!


 

Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

 

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców 

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia  i do zobaczenia jutro!!!

                             

 

  • Wiek dzieci 5-6 latki

  • Ilość dzieci 12

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Hanna Kowalska, mgr Andżelika Bodal

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…