Zaloguj

Promyczki - Tematyka

 

Propozycje zabaw pod hasłem „Wielkanocne zwyczaje” w dniu 06.04.2020 r. (poniedziałek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Dzień dobry Promyczki! Dziś proponuję Wam kilka nowych zabaw. Zaczynajmy!

1. Zaproście do zabawy rodziców. Przywitajcie się rymowanką.

„Mało nas, mało nas

chodźcie do nas wszyscy wraz.

Krok do przodu i krok w tył,

żeby dzień wesoły był”.

2. Wspólnie obejrzyjcie filmik pt. „Święta Wielkanocne. Nasze zwyczaje i tradycje”.

https://youtu.be/cKX2EsZk6ZA 

Następnie poproście rodziców o przeczytanie opowiadania: 

W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół, czuła że w domu dzieje są coś niezwykłego.

– Co mogło dziać się w domu?

Zajrzała do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy - mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali na nią uwagi. Może o mnie zapomnieli? - pomyślała dziewczynka.. Ania patrzyła co robi jej rodzina. Mama piekła

w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu. Tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama, zaprosiła córeczkę do stołu, zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować ugotowane wcześniej jajka. Dziewczynce bardzo

się to podobało i chciała malować je przez cały dzień. W pewnym momencie tata ściągnął

z szafy koszyk, postawił go na stole i powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę

i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest

ta święconka? ..a wy jak myślicie.. co to jest święconka?

Teraz porozmawiajcie o zbliżających się Świętach Wielkanocnych na podstawie obejrzanego filmiku, wysłuchanego opowiadania oraz Waszych doświadczeń. Odpowiedzcie na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu.

Rozmowa nt. opowiadania. Propozycje pytań dla dzieci:

- Jakie zbliżają się święta?

- Co kojarzy się ze Świętami Wielkanocnymi?

      - Co to jest święconka?

      - Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?

      - Co robili domownicy?

      - Jak myślicie do czego się przygotowywali?

3. Zabawa „Co pasuje do Świąt Wielkanocnych?”.

Rodzice mogą przygotować różnorodne rekwizyty związane ze Świętami Wielkanocnymi

i Bożego Narodzenia: koszyk, pisanki, palmę, baranka, bombki, łańcuch, sylwetkę choinki. Następnie dzieci wybierają te, które pasują do zbliżających się Świąt Wielkanocnych i próbują uzasadnić odpowiedź. 

4. „Jajko i kurczak” – zabawa ruchowa.

 Dzieci poruszają się swobodnie w pomieszczeniu w rytm muzyki. Na pauzę w piosence reagują na polecenie rodzica przyjmując określoną postawę ciała np.:

- jajko – kładą się na podłodze, zwijają ciało w kulkę i turlają się z boku na bok; 

- kurczak – układają ramiona w skrzydełka i machając nimi poruszają się po dywanie drobnymi kroczkami. Polecenia można podawać coraz szybciej.

https://youtu.be/SE8-tteo9wg

5. Na koniec zadanie dla chętnych.

Wspólnie z rodzicami możecie wykonać „Wielkanocny collage”.

Wytnijcie z gazet bądź czasopism wszystkie rzeczy, które kojarzą wam się ze Świętami Wielkanocnymi. Następnie przyklejcie je na kartkę papieru tworząc świąteczny collage. 

Trzymajcie się ciepło kochane Promyczki ! 


Propozycje zabaw pod hasłem „Zabawa muzyczna” w dniu 03.04.2020 r. (piątek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Dzień dobry Wszystkim „Promyczkom”. Mam nadzieję, że się wyspaliście.

Zapraszam Was do wspólnej zabawy!

1. Zaczynamy od zabawy w „Kalambury”. Możecie za pomocą gestów pokazać  zwiastuny wiosny np. bocian, słońce, motyl, deszcz.

2. Zaproś rodzinę do wspólnej zabawy przy piosence pt. ,,Wiosna”(sł. i muz. Piotr Belak) z wykorzystaniem wstążek, szarf lub balonów. Możecie dowolne poruszać się w rytm muzyki. Akompaniament do piosenki może być wykonywany za pomocą drewnianych łyżek i garnków.

https://youtu.be/YzMADXJp_Tk

3. Wiosenna gimnastyka artykulacyjna. Wspólnie poćwiczymy buziaki.

Zaczynamy od ćwiczeń artykulacyjnych :

- bocian- unieś czubek języka na wałek dziąsłowy, policz do 5 i opuść;

- jaskółka- unieś boki języka do górnych zębów,

- żaba- skacz czubkiem języka z ząbka na ząbek- u góry,

- deszcz- narysuj na podniebieniu czubkiem języka kropeczki.

4. Narysujcie z rodzicami słoneczko. Rysunek można wykonać kredkami lub mazakami.

Następnie go pokolorujcie i powieście na honorowym miejscu.

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście. Zapraszam Was do kolejnych zabaw.

Miłego weekendu.


Propozycje zabaw pod hasłem „Zabawy z kwiatkami” w dniu 02.04.2020 r. (czwartek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Witam Wszystkie „PROMYCZKI”

Dziś kolejna porcja pomysłów na wspólną zabawę.

1. Na początek troszkę gimnastyki, rozruszajmy się więc Smyki:

https://youtu.be/30BVfTvlsrE

2. Czy lubicie rozwiązywać zagadki? Zaproście rodziców do wspólnej zabawy.

Są doniczkowe, są cięte

w słupkach lub rozwinięte.

Kolorowe główki mają

każdemu się podobają.   (kwiatki)

Rośnie na łodydze kolorowy płatek.

Przy nim jeszcze jeden, to jest przecież… (kwiatek)

3. Zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialnej:

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

Pytania pomocnicze:

- Jaką mamy obecnie porę roku?

- Jakie nazwy wiosennych kwiatków zapamiętaliście?

 (sasanka, pierwiosnek, przebiśnieg, krokus, stokrotka tulipan).

- Co jest potrzebne do wzrostu kwiatka?

 (nasionko lub cebulka kwiatka, ziemia, woda, słońce).

Postarajcie się udzielać odpowiedzi pełnymi zdaniami.

4. Namalujcie farbami dowolny kwiatek. Do wykonania pracy zaproście Rodziców. Na pewno będziecie się dobrze bawić.

5. Zaproście rodziców do wspólnej zabawy  przy piosence Fasolki pt. ”Wiosna w ogródku”. Razem możecie pokazywać czynności wymienione w utworze.

https://youtu.be/gpZEIYqu1Ag

6. Na koniec zadanie dla chętnych. Wspólnie z rodzicami możecie założyć „zielony ogródek”. Wysiejcie np. rzeżuchę. Obserwujcie jej wzrost. Pamiętajcie co musicie jej zapewnić żeby urosła.

 

Dziękuje za wspólna zabawę. Mam nadzieję, że jutro znów do mnie zajrzycie.


Propozycje zabaw pod hasłem „Wiosenne liczenie” w dniu 01.04.2020 r. (środa)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Witajcie. Mam nadzieję, że przyłączycie się do wspaniałej zabawy… Zaczynamy od…

1. Zabawy z piłką.

Rodzic rzuca piłkę kolejno do każdego uczestnika zabawy. Zadaje pytanie jaki jest twoja ulubiona zabawka? (zwierzątko, postać z bajki, tytuł bajki). Osoba, która ma piłkę, podaje nazwę ulubionej zabawki itd.     ..

2. „Wiosenne liczenie” – zabawy w przeliczanie w zakresie 4-5 rekwizytów.

Przeliczanie przedmiotów w zakresie 4-5 (np. klocki, kredki, balony). Określanie kolorów przedmiotów  używanych w zabawie.

3. „Kolorowe kapsle”- rodzic układa kapsle lub nakrętki w serie: np. czerwony-zółty-czerwony-zółty. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie sekwencji. Przykłady sekwencji:

czerwony- czerwony-żółty,

żółty-żółty-czerwony,

żółty-czerwony-niebieski.

4. Zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym „Bociany”:

Dzieci bociany biegają nad łąką machając rękami jak skrzydłami. Na klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze i naśladują głos bociana: kle kle kle. Dwa klaśnięcia są sygnałem do ponownego ruchu.

5. „Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy”- zabawa ruchowa.

 Jedna osoba, nazywana Babą-Jagą, stoi w pewnej odległości od pozostałych odwrócona tyłem lub z zakrytymi oczami i wypowiada słowa: „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”, w czasie których gracze biegną w jej kierunku. Gdy skończy mówić, odsłania oczy lub odwraca się do uczestników, a ci nieruchomieją – nie mogą się poruszać, mówić i śmiać się. Baba Jaga stara się ich rozśmieszać. Jeżeli ktoś się poruszy lub zaśmieje, musi wrócić na linię startu. Po chwili Baba Jaga znów zakrywa oczy i cykl się powtarza. Celem w zabawie jest dotarcie do Baby Jagi, gdy ona nie patrzy i dotknięcie jej. Zwycięzca zajmuje jej miejsce.

Mam nadzieje, że się podobało. Pozdrawiam cieplutko ciocia Asia.


Propozycje zabaw pod hasłem „Zabawy z tęczą” w dniu 31.03.2020 r. (wtorek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Dzień dobry Wszystkim Dzieciom. Życzę miłej zabawy.

1. „Zimno, ciepło, gorąco” - zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot (np. ilustrację przedstawiającą tęczę ), pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten kto schował "skarb“ daje wskazówki stopniując słowa - zimno, ciepło, informując poszukiwaczy, czy są blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Ten kto odnajdzie skarb chowa go i zabawa zaczyna się od nowa.

2. Zapoznanie ze zjawiskiem „tęczy”.

Zapewne zauważyliście, że czasem gdy równocześnie pada deszcz i świeci słońce, można zaobserwować niezwykłe zjawisko jakim jest tęcza. Kiedy przed nami znajduje się chmura z intensywnie padającym deszczem, a za nami świeci słońce, możemy wówczas zobaczyć charakterystyczny wielobarwny łuk. Można zauważyć takie kolory jak: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy.

Czy wiesz jak narysować tęczę. Pomoże Ci obejrzenie ciekawego filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=gw8exXqEWmU

„Tęcza”- praca plastyczna. Możecie namalować tęczę farbami lub wykonać ją z kolorowego papieru.

3. Zabawa słuchowa „Budzik”.

Rodzic nakręca budzik na 3 minuty. Dziecko porusza się po pomieszczeniu nasłuchując dźwięku dzwonienia i szukając budzika.

Zapraszam serdecznie jutro na kolejne propozycje zabawJ


Propozycje zabaw pod hasłem „Zwiastuny wiosny” w dniu 30.03.2020 (poniedziałek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Witam Wszystkie Dzieci z grupy „PROMYCZKI”. Mam nadzieję, że weekend się udał.

Zapraszam do Wspólnej zabawy.

1. „Boogie woogie” – zabawa ruchowa.

http://youtu.be/sXqaZUp2N-w

2. „Zwiastuny wiosny”- zabawa z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej: 

https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k

Przypomnienie dzieciom zmian atmosferycznych typowych dla przedwiośnia: 

silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, wyższe i zmienne temperatury, wkładanie odpowiedniej odzieży w zależności od temperatury. Obserwowanie zmieniającej się pogody.

3. „Bocian i żaby”- zabawa ruchowa z wykorzystaniem piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

4. „Co nie pasuje?’ – układamy elementy kojarzące się z wiosną (np. kwiatek, zielony listek, bazie) oraz jeden niepasujący (np. szalik). Zadaniem dziecka jest wskazanie elementu niepasującego oraz uzasadnienie swojej wypowiedzi .

5. ”Przyjaciele mieszkający na łące”- malowanie kamieni: Do malowania można wykorzystać: mazaki lub farby, brokat, naklejki, świecące dżety i co jeszcze macie ochotę.

Do zobaczenia jutro …Życzę miłego popołudnia.

 

Drodzy Rodzice w zakładce „Zajęcia dodatkowe” znajdują się inne, ciekawe materiały do zabaw z dziećmi. Zachęcamy do wspólnego działania J


 

Propozycje zabaw pod hasłem „Kolorowe motyle” – 27.03.br. (tj. piątek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Dzień dobry drogie dzieci. Mam nadzieję, że wczoraj fajnie się bawiliście. Zapraszam do Wspólnej zabawy.

• „Kalambury” – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. postać motyla, kwiatek, itp.

• „Wiosna, urodziły się motyle” autor Monika Kluza–  utrwalenie słów piosenki wraz z inscenizacją ruchową.

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

• Zabawa manualna– rysowanie palcami sylwety motyla w powietrzu. 

•        „Pipipi, kleklekle, kokoko”– powtarzanie odgłosów ptaków przez dzieci.

•          Lepienie z plasteliny kolorowych motyli.

Życzę Wszystkim miłego weekendu :)


Propozycje zabaw pod hasłem „Kto już się obudził” – 26.03.br. (tj. czwartek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV) 

Witam Wszystkie Dzieciaczki oraz Rodziców. Zachęcam do miłej zabawy.

1. Rozmowa na temat zmian zachodzących w okresie przedwiośnia na podstawie doświadczeń dzieci oraz wiersza pt. „Zwiastuny wiosny” autor Olga Adamowicz.

„Zwiastuny wiosny”

Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.

Czyżby się wiosna do nas zbliżała?

Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.

Po czym więc dzieci wiosnę poznają?

Po listeczkach zielonych, które wyrastają?

Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?

A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,

zielenią się łąki, zielenią się drzewa.

Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.

I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.

Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.

Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.

2. Rozmowa nt wiersza, propozycje pytań dla dzieci: 

- Jak miała na imię główna bohaterka wiersza?

- Po czym mała Zosia poznała, że nadeszła wiosna?

3. „Małe nasionko” –  zabawa ruchowa, w której dziecko naśladuje rosnący kwiat.

4. „Stary niedźwiedź mocno śpi”– popularna zabawa połączona ze śpiewem.

5. „Wiosenny masażyk”- rodzic siada za plecami dziecka i na plecach rysuje zjawiska związane z wiosną (słońce, lekki deszczyk, wiosenna burza) następnie występuje zmiana ról.

6. Obserwacja zwiastunów wiosny przez okno.

Pozdrawiam Wszystkie dzieci i do zobaczenia jutro!

 ...................................................................................................................................................................................................

Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

 

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców 

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia  i do zobaczenia jutro!!!

  • Wiek dzieci 3-4 latki

  • Ilość dzieci 13

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Joanna Zapendowska

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…