Zaloguj

Jagódki - Tematyka

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 27.03.2020 r. ( piątek)

Witam,

Dziś kolejna porcja pomysłów na wspólną zabawę.

1.Interpretacja muzyczna do wiersza Elżbiety Marii Minczakiewicz  pt. "Balon" - próba zaśpiewania tekstu na melodię krakowiaka

Na balkonie Oli rosną tulipany

żółte i czerwone w donicach drewnianych.

la, la ,la, la, la, la, la.

Czerwonych jest więcej od żółtych aż o trzy...

Ciekawe, czy dzieci mają dobre oczy?

la, la ,la, la, la, la, la.

Gdy znajdą różnicę wezmą kredki w dłonie

i już kolorowo będzie na balkonie.

la, la ,la, la, la, la, la.

 

2. Zabawa matematyczna "Policz tulipany"

- Ile  żółtych tulipanów jest w donicy? - narysuj

- o ile więcej jest czerwonych tulipanów? - narysuj

- ile jest czerwonych tulipanów?

Dzieci  chętne mogą podpisać cyframi (lub ułożyć cyfry z wkładki)  tulipany żółte i czerwone i wstawić znak : <,>, = . Utrwalanie poznanych znaków.

3.  "Tulipany" - dziecko może wylepić  plasteliną, lub samodzielnie narysować tulipana

.4. Zabawa matematyczna „Pogodowe rytmy”– dziecko samodzielnie rysuje a następnie wycina  elementy pogodowe i  rozkłada na dywanie tworząc pewien rytm, np. słońce, słońce, śnieg, śnieg, słońce, słońce, śnieg/deszcz, wiatr, śnieg, deszcz, wiatr. Po 3-4 przykładach można zapytać, czy dziecko chciałoby zaproponować swój rytm.

Podczas powyższych zabaw realizowane są następujące obszary podstawy programowej:  I, III, IV

Miłej zabawy!

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 26.03.2020 r. ( czwartek)

Drodzy rodzice, kochane dzieci!

Przedstawiam wam kilka propozycji na wspólne spędzanie czasu podczas nauki i zabawy.

Mam nadzieję, że będziecie się miło bawić.

1. Słuchanie  wiersza Grażyny  Koby pt „Wiosna”

„Wiosna”

Obudziła się wiosna tu i tam,

rozrzuciła kwiatki wszędzie nam.

Łąki kaczeńcami ozdobiła

a nad polami się zastanowiła.

Kiedy świat cały malowała

 skowronka w polu ujrzała.

 Piosenkę z nim zanuciła

i gniazdo w trawie uwiła.

W lesie zobaczyła kukułkę –

o ciepłych krajach porozmawiała.

Nawrzucała do kosza fiołków

 i z powrotem na łąkę odleciała.

Tam spotkała bociana,

 który klekotał już od rana:

 – zbuduję na kominie gniazdo duże,

a potem odbędę długie podróże.

 I kiedy tak wiosna sobie spacerowała

 stara wierzba się nagle odezwała:

 – Droga wiosno mam żal do ciebie,

o wszystkich pamiętałaś tylko.

O moich kotkach zapomniałaś

2. Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.

Można dziecku zadać pytania typu:

- O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?

- Jakie ptaki zostały wymienione w wierszu?

- O jakich kwiatach jest mowa w wierszu?

- O czym rozmawiała wiosna z kukułką?

- O kim zapomniała wiosna?

- Jaką mamy porę roku?

- Jaki jest teraz miesiąc?

- Czym się charakteryzuje wiosna?

- Co znaczy przysłowie?; "W marcu jak w garncu" (jeśli dziecko nie wie, można dziecku wyjaśnić)

3. Zabawa "W marcu jak w garncu"

Na sowo:

 słońce - dzieci uśmiechają się wystawiając buzię do słońca z rękoma wyciągniętymi do góry jak promyki słońca;

deszcz - przeskakują przez kałuże;

śnieg - naśladują toczenie kuli śniegowej;

wiatr - mówią głoskę "SZ" i z uniesionymi rękami kołyszą się na boki.

 

Proponuję obejrzeć również film edukacyjny: Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

Trzymajcie się zdrowo!

Podczas powyższych zabaw realizowane są następujące obszary podstawy programowej:  I, II, III, IV


Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców J

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia J i do zobaczenia jutro!!!

                             

 

  • Wiek dzieci 5-6 latki

  • Ilość dzieci 24

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Beata Dolna, mgr Ewa Stańczak

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…