Zestaw ćwiczeń korekcyjnych

Temat: Zabawa dobra sprawa

Zestaw zabaw korekcyjnych nr 12

  1. Rozgrzewka – wykonywanie ćwiczeń zgodnie ze słowami wiersza( powtórzyć 3 razy)

                 Gimnastyka to zabawa ,
                 a dla dziecka ważna sprawa.
                 Ręce w górę, w przód i w bok,
                 lekki przysiad , w górę skok.

  1. ”Kukułka”- dziecko w siadzie skrzyżnym („po turecku”), z rękami ułożonymi w “skrzydełka” . Pod pupę podkładamy poduszkę lub złożony koc tak, żeby pośladki były na wysokości kolan. Pilnujemy, by plecy były cały czas proste. Na umówiony sygnał, zaczynamy udawać kukułki wychodzące z zegara. Mówiąc „kuku”,  dziecko wysuwa głowę do przodu, a następnie maksymalnie ją cofa. Ruch wykonuje samą głową, tułów powinien zostać nieruchomy. Należy zwrócić uwagę, aby głowa pozostawała dłużej w pozycji cofniętej oraz by przez całe ćwiczenie była ustawiona prosto.
  2. „Skradający się kotek” – dziecko ustawia się w pozycji klęku podpartego, ze zgiętymi łokciami. Palce rąk skierowane są do wewnątrz, klatka piersiowa oraz głowa trzymane są nisko nad podłogą. Na umówiony sygnał zaczynamy skradać się jak kotek: najpierw przenosimy ręce, a następnie przyciągamy jedną nogę do przodu a drugą – wyprostowaną zostawiamy z tyłu.
  3. „Raki” –dziecko przyjmuje pozycję „raka” – ustawia się w podporze tyłem, z palcami dłoni skierowanymi w stronę stóp, z ugiętymi nogami oraz z wysoko uniesionymi biodrami (najlepiej na wysokości kolan). W ten sposób poruszamy się zarówno w przód, jak i w tył. Można  modyfikować tą zabawę organizując wyścig raków lub grając w „rakową piłkę nożną”. Należy zwrócić uwagę, by podczas zabawy biodra dziecka uniesione były na wysokość kolan a barki nie wysuwały się do przodu.
  4. „Łapki”- dziecko i rodzic kładą się na brzuchu naprzeciwko siebie z buzią zwróconą do siebie, w odległości około 0,5 metra Wyciągamy przed siebie uniesione nad podłogę ramiona, dłonie dziecka zwrócone są do góry a nasze do dołu nad rękami dziecka. Dziecko stara się szybkim ruchem przenieść swoje ręce nad nasze i lekko nas klepnąć w ręce z góry. My w tym czasie próbujemy szybko cofnąć ręce, uniemożliwiając dziecku trafienie.
  5. Małe żabki” – dziecko skacze do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków). 
  6. “Kto silniejszy” – rodzic siada naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają się – przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
  7. „ Wielkoludy” – dziecko chodzi swobodnie po pokoju w pozycji skorygowanej. Na sygnał rodzica chodzi we wspięciu na palcach, z rękoma wyprostowanymi, wyciągniętymi jak najwyżej. Stają sięwielkoludami. Po kilkunastu sekundach rodzic podaje sygnał, po którym dziecko wraca do pozycji wyjściowej. Powtórzyc cwiczenie 5 razy.
  8. „Start rakiety” – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym w pozycji skorygowanej z rękoma ułożonymi w skrzydełka- jest to rakieta na wyrzutni.Dziecko głośno odlicza 3,2,1,0. Przy słowie zero, rakieta startuje- dziecko energicznie prostuje ręce wyciąga je w górę. W tej pozycji wytrzymać ok. 5 sekund ( powtórzyc zabawę 3 razy)
  9. Marsz – ćwiczenie wyciszające. Dziecko maszeruje po obwodzie koła z jednoczesnym przeliczaniem kroków do sześciu. Następnie zatrzymuje się na chwilę, wykonuje głęboki wdech nosem i wydech ustami i znowu maszeruje i robi wdech i wydech. Powtórzyć kilka razy.