Propozycje zabaw pod hasłem ” Wesołych wakacji” 24.06.2020r.

Temat: Wakacyjne porady

Obszary z podstawy programowej: I;  II;  III;  IV.

Dziś porozmawiamy o bezpieczeństwie podczas wakacji. Zapraszam do wspólnej zabawy.

1.Zabawa ruchowa na dobry początek dnia.

– Dziecko suwa pośladkami po podłodze, odpychając się tylko nogami;

– Dziecko otupuje podłoże: palcami stóp, pietą, całą stopą;

– Dziecko kręci się w kółko na pośladkach, odpychając się nogami;

– Dziecko dotyka łokciami kolan naprzemiennie, w siadzie, w staniu;

– „Szuwary” – dziecko wysoko unosi kolana w chodzie;

– „Wiosłowanie” – dziecko siedzi naprzeciw rodzica z lekko ugiętymi nogami trzymając się za ręce. Na przemian kładą się na podłogę i są przyciągane przez rodzica;

– „Masaż pleców” – siedząc tyłem do siebie należy poruszać łopatkami masując sobie plecy.

2.Słuchanie piosenki pt. ”Wakacyjne rady”.

3.Wysłuchanie wierszy pt. „Bezpieczne opalanie” i „Wakacyjne rady”.

Bezpieczne opalanie Barbara Szelągowska 

Choć na plaży piasek parzy, 

My się słońca nie boimy. 

Bo nas chroni krem z filtrami, 

Smarujemy się nim sami! 

Bo mam czapkę taką z daszkiem,

 A siostrzyczka ma kapelusz. 

Na wakacjach – to wam powiem 

Trzeba także dbać o zdrowie!

Wakacyjne rady Wiera Bodalska

 Głowa nie jest od parady 

I służyć ci musi dalej. 

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

 Kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda, 

Chłodna, bystra, czysta. 

Tylko przy dorosłych 

Z kąpieli korzystaj. 

Jagody nieznane, 

Gdy zobaczysz w borze, 

Nie zrywaj! Nie zjadaj, 

Bo zatruć się możesz. 

Urządzamy grzybobranie. 

Jaka rada stąd wynika? 

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

 Nie wkładaj do koszyka. 

Biegać boso – przyjemnie,

 Ale ważna rada: 

Idąc na wycieczkę 

Dobre buty wkładaj!

3. Rozmowa N. z dziećmi na temat treści wierszy:

– Co to jest rada?;

– Czy lubicie słuchać rad?;

– Jakie rady usłyszeliście w obu wierszach?; 

– Co to znaczy, że należy zawsze myśleć? 

– O czym należy pamiętać, wyjeżdżając na wakacje?;

4. „Szlaczek ze sznurka” – zabawa manipulacyjna. 

Do tej zabawy będzie potrzebny sznurek, kredki i kartka. Dziecko otrzymuje kawałek sznurka i narysowany na kartce szlaczek. Dziecko odtwarza wzór szlaczka ze sznurka. Następnie układa ze sznurka szlaczek własnego pomysłu i kreśli jego kształt w powietrzu.

5. Propozycje ćwiczeń z kart pracy: 

  • 5-latki: s. 4.31
  • 6-latki: s. 4.32

Na dziś to wszystko. Zapraszam jutro.