Propozycje zabaw pod hasłem „Wesołych wakacji” 23.06.2020r.

Temat: Co zabierzemy na wakacje

Obszary z podstawy programowej: I;  II;  III;  IV.

Witam! Dziś zastanowimy się co zabrać na wakacje.

1.  „Zrób tyle, ile pokazuję” – zabawa z elementami liczenia.

 Rodzic ma przygotowane kartoniki z kropkami (cyframi) 1–9. Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z rytmem muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik i prosi dzieci, aby zrobiły tyle pajacyków (przysiadów, podskoków), ile jest kropek (jaka cyfra) na wybranym kartoniku.

2.  „Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek.

Każdy uczeń go posiada,

 Zeszyty do niego wkłada. 

Także w górach albo w lesie 

Na swych plecach z chęcią niesie.     (plecak) 

Pokonuje morskie fale, 

Silnik niepotrzebny wcale. 

Łódka z żaglem jest to taka. 

Bardzo piękna. Zgadnij, jaka?    (żaglówka) 

To są buty specjalne, 

na specjalne drogi.

 Na jesienne deszczyki,

 na wiosenne roztopy. 

Nie są to trzewiki, nie są to bambosze. 

To są niezawodne, gumowe…     (kalosze) 

Choć ma igłę – nie szyje, 

Choć ma szybkę – nie szybuje. 

Choć ma wskazówki – nie godzinę, 

Lecz drogę wskazuje.       (kompas) 

Domek z materiału. 

Łatwo go zbudować. 

Trochę linek, śledzi.

 Już można się chować.    (namiot)

3.  „Co włożę do plecaka” – zabawa dydaktyczna. 

Rodzic  układa na dywanie lub stole obrazki, na których są różne przedmioty (po osiem jednego rodzaju), np. namiot, latarka, koło do pływania, okulary do pływania, wiaderko, łopatka, koc itp. Dziecko podaje nazwy przedmiotów na obrazkach, dzieli na sylaby i głoski, i liczy je. Dziecko zamyka oczy, w tym czasie Rodzic bierze kilka obrazków jednego przedmiotu i chowa do woreczka – plecaka.  Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co zostało włożone do woreczka –  plecaka?. Dziecko stara się podać nazwy przedmiotów, których brakuje, oraz określić ich liczbę. Po odgadnięciu obrazki wracają na miejsce. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

4.  „Rzuć i złap” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania na świeżym powietrzu.

 Dziecko trzymają w ręku papierową kulę z gazety lub piłkę. Na sygnał podrzucaj ją wysoko do góry i staraj się złapać. W celu utrudnienia dziecko może wyrzucać kulę zza pleców i łapać z przodu.

5. Utrwalanie nazw figur geometrycznych – odgadywanie zagadek.

Rodzic odczytuje zagadką, dziecko mówi, jaka to figura i rysuje patykiem na piasku odgadnioną figurę.

Ta figura ma cztery boki 

I cztery wierzchołki.

Kształtem przypomina zeszyt

Lub książkę.      (prostokąt)

Ta figura jest inna niż wszystkie,

Nie ma ani jednego wierzchołka

I jest okrągła.     (koło)

Ta figura wygląda 

z każdej strony jak góra.

Ma trzy boki i trzy wierzchołki.     (trójkąt)

Jest to dziwna figura, bo nie wiadomo, 

gdzie dół, gdzie góra.

Do góry głową, czy na dół głową,

Zawszy wygląda jednakowo.

Ma równe kąty, ma równe boki,

Tak samo długi, jak i szeroki.       (kwadrat)

Na dziś to wszystko. Miłego dnia!