Propozycje zabaw pod hasłem „Lato” 18.06.2020 r.

Temat: Burza

Zapraszamy na kolejny dzień wspólnych zabaw.

1.Zabawa na dobry początek pt. „Orzeźwienie”.

Potrzebna będzie pusta butelka plastikowa po wodzie mineralnej (napoju).

  • Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, dłonie na butelce –  odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysuwa do kolan.
  • Leżenie na brzuszku, ręce wzdłuż tułowia, butelka postawiona blisko twarzy – wdech nosem, wydech ustami  na butelkę, tak by butelka przewróciła się.
  • Leżenie (tyłem) na plecach trzymając butelkę (leżącą) oburącz za głową – dziecko podnosi nogi i ręce i stara się dotknąć stopami butelki, po czym wraca do pozycji wyjściowej. 

Zabawy można powtórzyć kolka razy.

2.Zagadki słuchowe „Co słyszysz?”

Rodzic odtwarza poniższy link – zadaniem dziecka jest podanie nazwy usłyszanego zjawiska, może podzielić na sylaby, wymienić głoskę na którą zaczyna się dany wyraz.

3.Słuchanie wiersza > Przewoźnika pt. „ Burza”

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną  burzę.

4.Rozmowa na temat usłyszanego wiersza:

Rodzic zadaje dziecku pytanie: 

– co się działo w wierszu?

– nazwij dźwięki, które opisane zostały w wierszu,

– czy wiesz jak należy zachować się podczas burzy? – dziecko dzieli się swoją wiedzą.

Podsumowanie wiadomości – podczas burzy:

– należy unikać wysokich drzew,

-nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie,

-nie wolno chować się pod drzewami,

– należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu,

– nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.

5.Zabawa dydaktyczna „Kapie, pada, leje”

Do tej zabawy potrzebny będzie bębenek lub gazeta – kojarzenie dźwięków:

– delikatne uderzanie o bębenek (gazetę) – kapie, kropi,

– przesuwanie palcami po bębenku (gazecie) –siąpi, mży,

– mocne uderzenie o bębenek (gazetę) – leje.

Ilustrowanie rodzaju deszczu ciałem:

– mżawka – pocieranie dłońmi o uda,

– silniejszy deszcz – klepanie dłońmi w uda,

– ulewa – tupanie nogami.

6. Eksperyment pt. „Jak powstają pioruny?”

Do tego doświadczenia będą potrzebne: słoik, blaszane denko (pokrywka), balonik, wełna. Jak  wykonać to doświadczenie podpowie ci poniższy filmik. Powodzenia!

Na dziś to wszystko. Myślę, że zapamiętaliście, jak zachować się podczas burzy. Jeśli wykonacie eksperyment, przyślijcie nam zgięcie. 

Miłego dnia!