Zestaw ćwiczeń korekcyjnych

Temat :Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha

Zestaw ćwiczeń korekcyjnych nr 10 dla dzieci

  1. Rozgrzewka – mama ćwiczy z dzieckiem 
  1. W siadzie prostym podpartym – toczenie piłki od stóp do bioder przez uniesienie nóg do siadu równoważnego.                                                             
  2. W siadzie prostym podpartym – piłka z boku na linii kolan – przenoszenie nóg nad piłką z jednej strony na drugą.
  3. W leżeniu tyłem naśladowanie jazdy na rowerze ( raz wolno – pod górę, raz szybko – górki) 
  4. W siadzie klęcznym z miękkim przedmiotem na głowie (woreczek, zabawka pluszowa, skarpetka) – powolny wyprost do klęku – wdech, powrót do siadu klęcznego – wydech. 
  5. W siadzie ugiętym podpartym – chwytanie woreczka lub skarpetki palcami stopy lewej             i prawej na zmianę i pokazywanie w górze. 
  6. W leżeniu tyłem, nogi zgięte stoją na podłodze, ręce ułożone wzdłuż tułowia, woreczki/ skarpetki między stopami – uniesienie nóg w górę, popatrzenie na woreczek/skarpetkę  i powrót do pozycji wyjściowej. 
  7. W leżeniu tyłem – laska gimnastyczna ( może być kij od szczotki lub patyk) trzymana w dłoniach, ramiona w górze –wykonanie siadu prostego z laską w górze i powrót do leżenia.
  8. W leżeniu tyłem, ręce wzdłuż tułowia, piłka gumowa trzymana stopami – uniesienie nóg w górę z wytrzymaniem i powrót do leżenia.