Log in

Wesołe nutki - Tematyka

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 01.04.2020 r. (środa)

Dzień Dobry Wesołe Nutki!!!

Witam Was kochane dzieci po raz kolejny. Dzisiaj poznacie ptaki, które przylatują do Polski z ciepłych krajów.

Propozycje zabaw pod hasłem „ Przyfrunęła wiosna”.

Obszary podstawy programowej opracowane w dniu dzisiejszym: I, II, III, IV.

 

1.      „ Przyleciały wiosną ptaki”- oglądanie prezentacji multimedialnej o ptakach, które wróciły do Polski. Rodzic zadaje dziecku następujące pytania: O jakich ptakach była mowa? Co robią ptaki wiosną?  https://www.youtube.com/watch?v=l5c4hxgdaB4

2.      „ Wiosenne śpiewanie”- zagadki słuchowe. Dziecko słucha i próbuje nazwać ptaki na podstawie odgłosów: bocian https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w,

kukułka https://www.youtube.com/watch?v=SFg7k7CxCcE

dzięcioł https://www.youtube.com/watch?v=Xuf6bM8f75E

słowik  https://www.youtube.com/watch?v=REAPTJy8A80

kos https://www.youtube.com/watch?v=Xc5LNhrH28w

3.      „ Ptaki w gniazdach”- zabawa ruchowa przy muzyce. Na dywanie leży kółko – gniazdo wycięte z gazety albo z kartki papieru. Dziecko- ptak siedzi w gnieździe . Gdy usłyszą muzykę

( https://www.youtube.com/watch?v=BjgpDyMVHSs) – wychodzą z kółek i biegają pomiędzy nimi- fruwają. Gdy muzyka ucichnie – wracają do kółka – gniazda i siadają w siadzie skrzyżnym.

4.      „ Jajka w gniazdach”- zabawa dydaktyczna z elementem liczenia. Dziecko otrzymuje 3 pojemniki lub tacki i dużo orzechów ( lub innych liczmanów). Rodzic wyjaśnia, że orzechy to ptasie jajka, które należy porozkładać w gniazdach ( tackach), ale tak, by w każdym było ich po tyle samo. Dziecko rozkłada, przelicza, sprawdza czy dobrze wykonało zadanie.

5.      „ Bocian z wacików”- praca plastyczna. Przyklejamy waciki kosmetyczne (3 sztuki): brzuch, szyja i głowa. Następnie wycinamy z czarnego papieru oko i skrzydełko, które kolejno przyklejamy na biały wacik. Z zielonego papieru wycinamy trawę, a z czerwonego dziób o przyklejamy na karton. Ostatni etap to słomka, którą trochę skracamy i przyklejamy za pomocą plasteliny lub kleju kartonu. (https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/137-bocian-z-wacikow).

 

Miłej zabawy!!!

Do jutra!!!


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 31.03.2020 r. (wtorek)

Witam Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!!!

Poniżej znajdują się kolejne zabawy na dzisiejszy dzień.

Propozycje zabaw pod hasłem „ Oznaki wiosny”.

Podczas dzisiejszych zabaw zrealizowane są następujące obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV.

1.       „Czy już widać wiosnę?” - obserwacja pogody za oknem i swobodne wypowiedzi dziecka. Rodzic może zadać następujące pytania: Jaką mamy dzisiaj pogodę?, Co się dzieje za oknem?, Czy widać już wiosnę?

2.       „Kto wita wiosnę?” - zabawa logorytmiczna. Dziecko powtarza za rodzicem:

Zwierzęta i rośliny cieszą się z odejścia zimy. I wiosnę witają, radośnie wołając: Obudzona pszczółka mała tak z bocianem się witała: Bzz, bzz, bzz- kle, kle, kle, Co tu wiosną dzieje się? Żabka, na to: re, re-kum, re,re-kum. Wąż zasyczał: sss,sss, co za tłum, co za tłum.

3.       „ Liczymy klocki”- zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje dwa koszyczki i 6 klocków. Jeden koszyk – to koszyk rodzica, drugi koszyk - to koszyk dziecka. Rodzic rozkłada klocki do jednego i drugiego koszyka – w różnych kombinacjach- 2 i 4; 4 i 2; 1 i 5; 5 i 1; 3 i 3. Za każdym razem zadaje dziecku pytanie: Kto ma więcej klocków? Przy ostatniej kombinacji operuje pojęciem:  tyle samo. Jeżeli dziecko ma problem ze wskazaniem większego zbioru, wówczas podsuwa pomysł, aby łączyć klocki w pary. Tam, gdzie zostanie klocek bez pary jest więcej klocków. Na koniec zabiera dla siebie z każdego koszyka po jednym klocku i zadaje pytanie: Ile mam klocków? Ile klocków masz Ty? Dziecko przelicza klocki w dostępnym dla siebie zakresie. Klocki możemy zastąpić np. kapslami, nakrętkami, kredkami itp.

4.       „Nadchodzi wiosna”- kolorowanie wazonu i wierzbowych gałęzi i przyklejanie do nich kulek z waty.

5.       „ O czym mówię?”- zabawa słuchowa. Dzieci mają przed sobą : sukienkę, czapkę, szalik, spodnie, sweter i kurtkę. Rodzic rozpoczyna zabawę mówiąc: Chcę założyć su…

( sukienkę), cza… ( czapkę), sza… ( szalik), spo… ( spodnie), swe… ( sweter), ku… ( kurtkę). Dziecko ma zadanie odgadnąć nazwę ubrania i podzielić wyraz na sylaby. Potem rolę rodzica przejmuje dziecko.

 

Życzę udanej zabawy.

Do zobaczenia jutro!!!


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 30.03.2020 r. (poniedziałek)

Witam Was Kochane Nutki!!!

Przygotowałam dla Was na dzisiaj kolejne ciekawe zabawy.

 „ Pierwsze wiosenne kwiaty” .

Podczas dzisiejszych zabaw zrealizowane zostały następujące obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV.

1.      Zapoznanie z pierwszymi kwiatami wiosny z wykorzystaniem krótkiej prezentacji multimedialnej, nazywanie ich. Wspólne oglądanie zdjęć.

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

2.      Słuchanie i rozwiązywanie zagadek o kwiatach zwiastujących wiosnę:

-Co to za kwiaty? Żółte, białe, fioletowe, wychodzą spod śniegu te kwiaty marcowe.

( krokusy)

-Jaki to kwiatek? Przez śnieg się ostrożnie przebija, ma liście zielone, a dzwonki białe jak zima. ( przebiśnieg)

3. „ Gra w zielone”- zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje po pokoju, podskakuje bądź biega. Rodzic w pewnym momencie głośno podaje nazwę koloru np. zielony. Zadaniem dziecka jest znalezienie w pokoju koloru zielonego i dotknięcie go. Jeżeli rodzic poda nazwę innego koloru, dziecko staje prosto i nie rusza się. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. „Krokusy”- praca plastyczna. Rodzic przygotowuje dla dziecka fioletowe koło o średnicy ok. 10cm., prostokąt zielonego papieru kolorowego i nożyczki. Dziecko wykonuje kolejne czynności wg instrukcji:

Złożenie koła na pół;

Rozcięcie po linii złożeniu;

Odcięcie z zielonego prostokąta 3 pasków- łodyga i liście;

Skomponowanie kwiatka

3.      Masażyk  relaksacyjny „ Strumyczek”. Wykonanie masażu na plecach dziecka. Potem może nastąpić zmiana, dziecko wykonuje masaż na plecach rodzicowi.
Tu płynie strumyczek, (rysujemy na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa) faluje, wiruje. (rysujemy na plecach dziecka linię falistą) Tu się srebrzy, tam ginie,(delikatnie drapiemy je po plecach, wsuwamy palce za kołnierz) a tam znowu wypłynie.  (rysujemy na  plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa) Wtem przemknęła wiewiórka, (delikatnie szczypiąc, wędrujemy po   plecach na skos dłonią) zaświeciły dwa słoneczka, (zataczamy dłońmi koła na plecach) Spadł drobniutki deszczyk.(leciutko  stukamy opuszkami palców w plecy dziecka na dole) Czy cię przeszedł dreszczyk? (niespodziewanie, delikatnie   szczypiemy je w kark).

Na dziś kończymy kochani!!!

Do jutra!!!


Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!

Nareszcie wiosna! Już niedługo zakwitną wszystkie drzewa i kwiaty.

Prezentuję Wam kilka zabaw , podczas których mam nadzieję będziecie mogli spędzić miło czas.

 

1.       „ Przyszła wiosna”- słuchanie wiersza , rozmowa na podstawie jego treści.

„Przyszła wiosna”.

Gdy przychodzi do mnie wiosna, moja buzia jest radosna.

Czapkę, szalik mogę schować i lodami delektować.

W piłkę nożną częściej gram, mogę gola strzelić Wam.

Obudziła się przyroda, zimy wcale jej nie szkoda.

Słyszę ptaków śpiew od rana, wierzba w liście jest ubrana.

Przyleciały już bociany, znudziły się im banany.

Słońce mocniej świeci już, Wielkanoc jest tuż, tuż.

Częstym gościem jestem w parku, jeżdżąc sobie na rowerku.

Do Zwierzyńca spieszę się, wiem, że miś już nie jest w śnie.

Rodzic zadaje pytania :

Kto do nas przyszedł?

Jakie są oznaki wiosny?

Jak się wiosną ubieramy?

2.     Zabawa z piłką. Rodzic rzuca piłkę podając przy tym nazwę ptaka: jaskółka, skowronek, wróbel, bocian. Przy  każdej wymienionej nazwie ptaka dziecko łapie piłkę. Jeśli rodzic powie „ wiosna”- dziecko piłki nie łapie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3.       „ Zrób tyle, ile…”- zabawa z elementem liczenia. Dziecko maszeruje po pokoju przy wybranej przez rodzica muzyce. Na przerwę w muzyce rodzic prosi, aby dziecko: podskoczyło/zrobiło pajacyka/ zrobiły przysiad tyle razy , ile razy rodzic klaśnie w ręce. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4.       „ Wiosenne oznaki”- praca plastyczna metodą kolaż czyli łączenie kilku technik plastycznych

( malowanie, wycinanie i naklejanie elementów z papieru, stemplowanie korkiem i ołówkiem, odciskanie pomalowanej folii bąbelkowej oraz rysowanie po pomalowanym tle). Na białej kartce malujemy tło: trochę zielonego na dole i błękitne niebo. Pozostawiamy do wyschnięcia. Z brązowego papieru wycinamy kształt drzewa, naklejamy na przygotowane tło. Stemplujemy korkiem od wina wokół korony drzewa. Korek myjemy, jeszcze nam się przy tej pracy przyda:) Folię bąbelkową przycinamy na kształt korony drzewa. Malujemy na różowo niezbyt gęstą farbą i odciskamy na naszym drzewku- w ten sposób powstanie kwitnące drzewo. Przy pomocy wcześniej już używanego korka, ale drugą jego stroną, żółtą farbą stemplujemy kwiatki. Teraz mocząc w białej farbie gumkę z ołówka robimy stokrotki. Kredkami rysujemy żółte środki w stokrotkach i łodyżki wszystkim kwiatkom. Powstanie nam w ten sposób pięknie kwitnąca, wiosenna łąka. I tak oto powstanie nam piękny kolaż.

Miłej zabawy!

Podczas powyższych zabaw realizowane są następujące obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV.

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 26.03.2020 r. ( czwartek)

Witam serdecznie!

Oto kilka propozycji zabaw na dzisiaj.

1.      „ Ciepło- zimno”- rozwiązywanie zagadek. Po odgadnięciu wszystkich zagadek rodzic zadaje dziecku pytania: W jakiej porze roku mamy do czynienia ze słonkiem, ze śniegiem, z deszczem, z wiatrem? Teraz jaką mamy porę roku? Na koniec rodzic tłumaczy dziecku, że marzec to taki miesiąc, kiedy mieszają się różne zjawiska atmosferyczne i zapoznaje dziecko z przysłowiem: W marcu jak w garncu.

Gdy mocno grzeje przez cały dzień, wszyscy się przed nim chowają w cień. ( słońce)

Gdyby go w ogóle nie było na świecie, to wszystko by uschło na naszej planecie. ( deszcz)

Jeżeli go nie ma- listek ani drgnie, a gdy mocno dmuchnie- wielkie drzewa gnie. ( wiatr)

2.       „ W marcu jak w garncu”- zabawy z przysłowiem. Dzieci mówią przysłowie w następujący sposób: cicho-głośno, szybko-wolno, wysoko-nisko, coraz wyżej-  coraz niżej,

3.       „Wiosenna trawka”- zabawa ruchowa przy muzyce „ Wiosna” A. Vivaldi. https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Dziecko, bierze po jednej kredce w różnych odcieniach barwy zielonej i przy muzyce poruszają się swobodnie po pokoju. Na przerwę w muzyce dzieci rysują kreski na rozłożonym arkuszu papieru.

4.       Dzieci rysują na kolorowych kartkach papieru symbole marcowej pogody, wycinają szablony i naklejają na rolkę po papierze toaletowym- marcowy garnek. Następnie rodzic przygotowuje dziurki po obu stronach rolki, a dzieci przewlekają przez nie sznurek- ucho garnka.

Udanej zabawy!

W dniu dzisiejszym zostały zrealizowane następujące obszary z podstawy programowej: I, II, III, IV.


Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców J

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia J i do zobaczenia jutro!!!

                             

 

  • Wiek dzieci 3-4 latki

  • Ilość dzieci 20

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Izabela Stocka

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…