Log in

Słoneczka - Tematyka

Propozycje zabaw pod hasłem ,Cebule i cebulki” 01.02.br. (tj.  środa)

Numery obszarów z podstawy programowej: I.7, III.8,  IV.1,5,18

Witam Rodziców i Was kochane dzieci.

Życzę wesołej zabawy podczas wykonywania zadań.

 

1.Burak i cebulka zabawa ruchowa. Chodzimy po pokoju śpiewamy piosenką. Dziecko jest cebulką. Cebulka na słowa „buraczka złapała” łapie buraczka i tańczą razem do końca piosenki. Potem można zmienić role.

„Burak i cebulka”

Słowa na melodię Krakowiaczek jeden

Cebulka, cebulka

Okrągła jak kulka,

Buraczka złapała,

 potańcować chciała.

Buraczek, buraczek

Miał czerwony fraczek,

Z cebulką tańcował .

 nóżek nie żałował.

2. Sadzenie cebuli w doniczce.

Potrzebna: doniczka, trochę ziemi i cebula, konewka do podlewania. Możecie obserwować  posadzoną cebulę przez kolejne dni. Można też na wypełniony słoik wodą położyć kawałek gazy i na tej gazie umieścić cebulę , tak aby dotykała do wody. W tej sytuacji przez kolejne dni zaobserwujemy również rosnące korzonki. Po skończonej pracy omówcie to co robiliście. Po wykonaniu zadania porządkujemy miejsce pracy.

Myjemy ręce dokładnie.

3. Dziecko dzieli podane wyrazy na sylaby i podaje na paluszkach ilość sylab.

-cebula            Ce-bu-la                      3 sylaby

-woda             wo-da                         2 sylaby

-ziemia            zie-mia                        2 sylaby

-doniczka        do-ni-czka                  3 sylaby

Można również zapytać dziecko jaka jest pierwsza , a jaka ostatnia sylaba.

4.Na koniec powtórzymy zabawę ruchową „Burak i cebulka”

Dziękuję serdecznie prowadzącym i uczestnikom- DZIECIOM

 

Pozdrawiam i życzę zdrówka – ciocia Beata.

......................................................................................................................................................................

Propozycje zabaw pod hasłem Pani wiosna” 31.03.br. (tj.  wtorek)

Numery obszarów z podstawy programowej: I.4.7. IV.1,5, 8

Witam Rodziców i Was kochane dzieci.

Życzę wesołej zabawy, podczas wykonywania zadań

Na początek mama może schować list w pokoju. Dziecko może go szukać : bawiąc się w „ciepło zimno” , po strzałkach, według podpowiedzi.

1.Odczytanie listu przez mamę - wiersz „List do dzieci od Pani Wiosny”.

Kochane dzieci, Wam się przedstawię,
ja jestem Wiosna, co mieszka w trawie.
Przychodzę do Was zaraz po zimie,
gdy tylko mróz i śnieg biały minie.

Niestety problem mam bardzo duży,
zgubiłam mój kolor w długiej podróży.
Kolor zielony, to chyba wiecie,
kolor zielony - najpiękniejszy w świecie !

Imię me Wiosna, zawód – malarka,
maluje świat w kolorze kanarka.
Zima się kończy, pracę zaczynam
a zielonego jak nie mam tak, nie ma.

Dlatego proszę Was dzieci o pomoc,
pomóżcie mi znaleźć mą barwę zieloną.
Muszę zielone pomalować dróżki,
drzewa, krzewy i polnego konika nóżki.

Żabki, co w stawie kumkają wesoło,
trawki, co pięknie pachną w około.
Prośbę więc mą ponownie powtarzam
i Was dzieci serdecznie pozdrawiam.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści listu:

- Kto do Ciebie napisał list?
- O co prosi Pani Wiosna?
- Do czego potrzebny Wiośnie kolor zielony?

2.„Czary-mary”- otrzymywanie koloru zielonego przez łączenie barw żółtej i niebieskiej
z równoczesnym wymawianiem rymowanki z różnym natężeniem głosu

 „Czary- mary, czary- mary,
niech się spełnią nasze czary.
Hokus- pokus, dzień radosny
mamy tutaj kolor wiosny”


3. Praca plastyczna „Zielona sukienka dla Pani Wiosny” –  malowanie zieloną farbą plakatową uzyskaną przy wcześniejszym zadaniu, kartki papieru. Potem można namalować lub przykleić kwiatki.

4.Na zakończenie zapląsamy „Jam jest żabka” z pokazywaniem.

Jam jest żabka
Tyś jest żabka
My nie mamy nic takiego.
Jedna łapka druga łapka
Skrzydełka żadnego.
Uła – kła – kła/bis
My nie mamy nic takiego
Jedna łapka
Druga łapka
Skrzydełka żadnego.

Dziękuję serdecznie prowadzącym i uczestnikom- DZIECIOM

Pozdrawiam i życzę zdrówka – ciocia Beata.

...........................................................................................................................................................

Propozycje zabaw pod hasłem ,,Zabawy z powietrzem” – odkrywamy właściwości powietrza.

30.03.br. (tj.  poniedziałek)

Numery obszarów z podstawy programowej: I.11,IV.5, IV.7

Witam Rodziców i Was kochane dzieci.

Życzę wesołej zabawy podczas wykonywania zadań.

1.Słuchanie wiersza L. J. Kerna ,,Piotruś i powietrze”- rozmowy na temat treści, próby określania przez dzieci cech powietrza: kolor, zapach, smak.

„Piotruś i powietrze” - Ludwik Jerzy Kern

Był pewien chłopiec w różowym swetrze,
Którego raz zapytano:
– Czym chciałbyś zostać, Piotrusiu?
– Powietrzem!
– Ano,
Dlatego tylko, proszę mamusi,
Że ono nic robić nie musi.
Pobladła biedna mama z wrażenia,
Ot, los mieć syna lenia.
Wieczorem poszedł Piotruś do łóżka,
Mamusia światło zgasiła.
I zasnął Piotruś, a Dobra Wróżka
W powietrze go zamieniła.
I nagle patrzcie, co to się dzieje:
Piotruś po świecie wieje.
W miastach uderza o domów mury,
W górze na niebie rozpędza chmury,
Na morzu białe spostrzega żagle,
Więc mocno dmucha w te żagle nagle,
Na szosach siwe podnosi kurze,
Organizuje trzy groźne burze,
Porusza liście na wszystkich drzewach,
We wszystkich ptasich gardziołkach śpiewa,
Jest jednocześnie we wszystkich stronach,
W samochodowych siedzi oponach,
Wierci się, kręci, tańczy jak fryga,
Aeroplany na sobie dźwiga
I – to już chyba największa heca –
Dmucha jak wariat we wszystkich piecach…
Rano, gdy zbudził się, przetarł oczy
I rzekł:
– Zmęczyłem się bardzo w nocy.
Nie przypuszczałem, proszę mamusi,
Że tak powietrze pracować musi…

2. Doświadczam, więc wiem.

-Zabawa w ,,Zatkany nos” po zabawie dzieci odpowiadają na pytanie, czy możemy żyć bez powietrza?.

-Zabawa ruchowa ,,Złap powietrze: - podczas tańca przy muzyce, dzieci próbują złapać do woreczków foliowych jak najwięcej powietrza. Odpowiadają na pytanie czy można zważyć powietrze?, czy możemy powietrze przenieść w inne miejsce?

-Gdzie jeszcze jest powietrze ? -wysnuwanie wniosków dotyczących właściwości powietrza

·         zanurzanie zakręconej plastikowej butelki w wodzie

·         dmuchanie przez rurkę do miski z wodą – bąbelki

·         robienie baniek mydlanych

·         nakrywanie palącej się świeczki szklanym naczyniem

3. Czy możemy malować powietrzem? – wykonanie pracy plastycznej przez zabawy plamą. Dzieci tworzą obraz , rozdmuchują przez rurkę naniesione na kartkę różne kolory farby plakatowej.

4. Oglądanie obrazów, nadawanie im tytułów.

Po zabawie myjemy dokładnie rączki.

Dziękuję Rodzicom za przeprowadzenie zajęć a Dzieciom za udział i świetną zabawę. Pozdrawiam ciocia Beata

.......................................................................................................................................................

Propozycje zabaw pod hasłem „Wiosenne kwiatki. ” - 27.03.br. (tj.  piątek)

Numery obszarów z podstawy programowej: I.11,IV.5, IV.7

Witam Rodziców i Was kochane dzieci.

Dzisiaj proponuję Wam zadanie nr. 2

Życzę wesołej zabawy.

 

1.A teraz przeczytajcie wiersz „A tulipan śpi” Doroty Gellner z podziałem na role

Dziecko , a pozostałe  role przeczyta mama.

Dziecko: -Idą ciepłe dni, a tulipan śpi.

Mama: Słońce siadło na parkanie.

Dziecko: A tulipan śpi.

Mama : Słychać w koło deszczu granie

Deszcz: Wstawaj , wstawaj tulipanie!

Dam ci krople trzy!

Mama: Stanął dziadek na ścieżce.

Dziadek: Tulipanie śpisz jeszcze?

Postawię na grządce budzik,

Może wtedy się obudzisz?

Tulipan: Kto to dzwoni?

Kto mnie woła?

O, jak ciepło dookoła!

Patrzcie liście mam zielone

Dziecko: I na głowie masz koronę.!

Tulipan: A tak mało brakowało,

Żebym przespał wiosnę całą!

Pytania  do wiersza :O jakim kwiatku był wiersz? , Co obudziło tulipana? , co tulipan miał na głowie?

2.„Taniec wiosny”  - dziecko siedzą skulone na dywanie , mama jest wiosną , chodzi po woli jak dotknie dziecko , ono wstaje , unosi do góry ręce i rozkłada je jak płatki. Można włączyć muzykę cichutko.

3.Wcześniej trzeba w połówce ziemniaka wyciąć kwiat tulipana.

Praca plastyczna „Tulipan” na kartce dziecko maluje łodygi kwiatów/ można kredką , można farbą, maczając palec w farbie/, potem stemplujemy kwiatki.

Jeśli nie będzie pod ręką materiałów można narysować ołówkiem jeden duży kwiat tulipana do pokolorowania kredkami.

Dziękuję serdecznie.

 

Pozdrawiam Was gorąco ciocia Beata.

.......................................................................................................................................................

Propozycje zabaw pod hasłem „Witaj Wiosno ” - 26.03.br. (tj. czwartek)

Numery obszarów z podstawy programowej: II.11,IV.5, IV.7

Witam Rodziców i Was kochane dzieci.

Od dzisiaj będę dla Was wysyłała zadania, jeśli będziecie chętne proszę o wykonanie. Życzę miłej zabawy.

1.Na rozgrzewkę proponuję zagadki:

-Gdy się schowa za chmury,

Świat się staje ponury.

A weselej na świecie, Kiedy śmieje się z góry.                             /SŁOŃCE/

-Przysiadły na topoli, stare gniazdo poznały,

Dzieciom na powitanie o wiośnie klekotały.                                 /BOCIANY/

-Mleczka nie piją , myszek nie jedzą,

Te bure kotki co na drzewie siedzą.                                           KOTKI WIERZBOWE, BAZIE/

2.Zabawa ruchowa „Malujemy wiosnę”

Dzieci mają w ręku niewidzialny pędzel którym malują:

Niebo- wspinają się na palcach , malują niebo.

Trawa- kucają malują trawę.

Słoneczko-wspinają się na palcach malują słoneczko.

Kwiatki- kucają , malują kwiatki.

Zabawę można powtórzyć drugi raz, wprowadzając kolory. Na jaki kolor malujemy, chmurki? . Na jaki kolor malujemy słoneczko? I tak dalej…

3.Słuchanie wiersza „Portret Wiosny” Dorota Gelner

Oto wiosna na obrazku,

Grzeje uszy w słońca blasku.

Kwiat jej zakwitł na sukience

I na nosie

i na ręce.

Szpak jej w bucie

gniazdo uwił,

Choć o gnieździe

nic nie mówił.

A na palcu

Siadł skowronek

I wygląda jak pierścionek.

                                                               Proszę przeczytać dwa razy

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.

Można zadać pytania:

O jakiej porze roku jest wiersz?

Gdzie zakwitł kwiat?

Gdzie uwił gniazdo szpak?

Jaki wiosna ma pierścionek?

4.„Wiosenny głuchy telefon” – zabawa słuchowa można bawić się w dwie osoby lub więcej. Siedzimy na dywanie. Jedna osoba szepce drugiej krótkie hasło np. świeci słońce. Potem dziecko przekazuje szeptem hasło następnej osobie. Ostatnia osoba wypowiada usłyszane hasło.

Proponuję obejrzeć również film edukacyjny: Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Dziękuję, myślę że dobrze się bawiliście.

Trzymajcie się zdrowo.

 Ściskam Was mocno ciocia BEATA

 .....................................................................................................................................................................................

 

Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!! 25.03.20

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców 

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia  i do zobaczenia jutro!!!

  • Wiek dzieci 3-4 latki

  • Ilość dzieci 25

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Beata Parulska- Kajkowska

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…