Log in

Puchatki - Tematyka

 

Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” 03.03.2020r.( piątek)

Witam wszystkie dziewczynki
Witam wszystkich chłopców
Witam tych, którzy lubią wiosnę
Witam wszystkie dzieci,

które są dziś radosne

1.Na początek naszej domowej zabawy się rozgrzejemy.

https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

2.Kochani, posłuchajcie teraz wiersza pt. „Pracowita wiosna” M. Witewskiej.
Kolorowa wiosna,
gosposia wspaniała,
od samego rana
dużo pracy miała.

Zaspane słoneczko
witała zza chmurki,
prosiła na koncert
leśnych ptaków chórki.

Malowała kwiatki
na zielonej trawie,
policzyła z boćkiem
wszystkie żaby w stawie.

 

3.Omówienie treści wysłuchanego utworu.

Pomocnicze pytania:

- Kto w wierszu miał dużo pracy?

- Jakie obowiązki miała Wiosna?

 

Świetnie sobie poradziliście z omówieniem wiersza teraz się pobawimy gazetą

 

4. Kochani bierzemy jakąś starą niepotrzebną gazetę ( może być również zwykła kartka A4) i gnieciemy ją, pocieramy, szarpiemy oburącz w rytm muzyki

„ Wiosna” A. Vivaldiego

https://youtu.be/jdLlJHuQeNI\

5. Sprawdzimy teraz za pomocą zagadek czy jesteście wiosennymi ekspertami

(można dzieciom pokazać ilustracje na komputerze; bociana, motyla, żaby i biedronki). Następnie przeliczcie ile jest ilustracji.

W czerwonych butach po łące chodzę
Czasem przystanę na jednej nodze
Łypnę okiem, przekrzywię głowę
Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)

Tu cytrynek, tam paź królowej
Wszędzie piękne, kolorowe
Lekko unoszą się nad łąką
Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba)

W kropki mam spódnicę,
chętnie zjadam mszyce. (biedronka)

 

Super sobie poradziliście, myślę, że już możecie się nazywać wiosennymi ekspertami.

Dziękuję Wam i Waszym rodzicom za świetną zabawę J

Obszary podstawy programowej I-5, II-11, IV-1,5,7


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 02.04.2020 r. (czwartek)

Kochane Puchatki !

Bardzo dużo już wiecie o wiośnie jesteście wiosennymi specjalistami. Ale zaraz kogo ja słyszę za oknem?

- Kiedy wiosna przybywa,  niektóre zza morza powracają, budują gniazda, wesoło śpiewają- czy już wiecie?

 Tak to ptaki i dziś o nich będziemy opowiadać. Zaczynajmy

Temat „Powroty ptaków”

 

1.       Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=3

2.       To była szybka powitanka uff to teraz usiądźmy i posłuchajmy

 

https://www.youtube.com/watch?v=8NUtcExBcFQ

- Porozmawiajcie z rodzicami o tym co się działo w lesie, czy potraficie wymienić niektórych bohaterów wiersza? A może zapamiętaliście jakieś głosy ptaka?

Dużo ptaszków pojawiło się w wierszyku, ale czy Wy wiecie jak zbudowany jest ptak?

Popatrzcie http://scholaris.pl/resources/run/id/102273

3.       Super, idzie Wam niesamowicie, ale pora troszkę się ruszyć i zabawić  z nami.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=8

4.       Na koniec dla Was kolejne zadanie posłuchajcie moi mili głosów ptaków. Wybierzcie te które przylatują wiosną do Polski. Jeśli już to zrobicie, w któryś ciepły dzień wyjdźcie na swoje podwórka i posłuchajcie, czy przypadkiem któryś z nich nie zamieszkał w pobliżu Waszego domku. A może na Waszych drzewach uwił gniazdko?

- dudek

-wilga

-bocian

-jaskółka

https://www.glosy-ptakow.pl/

5.       Dla małych przyrodników jeszcze niespodzianka, wywiad z ptasią gwiazdą .Zapraszamy 

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

Buziaki Puchatki !

Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 01.04.2020 r. (środa)

Witamy Kochane Puchatki!

Kolejny dzień wspólnych przygód przed nami,  znamy zwiastuny wiosny, wiemy jakie zwierzęta powitały ją w lesie. Dziś pora na małego skrzydlatego przyjaciela. Poznajcie „Motyla”

„Wiosna na łące- cykl rozwojowy motyla”

 

1.      Wszyscy gotowi, można zaczynać. Czas na zabawę.

            https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

2.      Posłuchajcie teraz  moi mili bajeczki o motylku. Pamiętajcie uważnie słuchajcie 

„Bajka o motylku”

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?

Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz

 

Odpowiedzcie teraz na pytania:

- Kto był bohaterem naszej bajki?

- Nad czym zastanawiał się motylek?

- Czy już wiesz, skąd biorą się motylki na świecie? Jeśli nadal masz wątpliwości obejrzyj z nami krótki filmik.

http://static.scholaris.pl/resource_imp/104/104278/PLIKI_1/ABC01102_720p.webm

 

3.      Super Puchatku, świetnie sobie radzisz, teraz czas na taneczną zabawę, pożycz od mamy kolorową apaszkę i powtarzaj wspólnie z nami.

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

4.      „Wiosna, wiosna urodziły się motyle” będziemy śpiewać cały dzień J Teraz przed Wami trudniejsze zadanie, czy jesteś spostrzegawczy i wykonasz je poprawnie? Poproś o pomoc mamę lub tatę, lecz na początku sprawdź się sam, a może dasz radę?

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3acbf7bdc0db

5.      Brawo, to już ostatnie zadanie, sprawdź, gdzie leży biedronka

https://www.matzoo.pl/zerowka/nad-pod-obok_47_323

6.      Dziś się już żegnamy, jutro znów Cie zapraszamy. Jeśli masz ochotę, sił troszeczkę na koniec możesz obejrzeć po angielsku bajeczkę. Same plusy z bajki takiej, utrwalisz wiadomości dziś poznane, a dodatkowo może coś po angielsku w główce zostanie

https://www.youtubekids.com/watch?v=2htR2wGrma0&hl=pl

Buziaki nasze Przedszkolaki!

 

Realizowane obszary podstawy programowej I, II,III,IV 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 31.03.2020 r. (wtorek)

Kochane Puchatki !

 Mamy nadzieję, że macie ochotę na wspólną zabawę z nami. Dziś się rozruszamy i rozśpiewamy na cały tydzień.

Temat „Wiosna w lesie”

1.      Na powitanie zaklaszczmy, tuptajmy i wspólnie zaśpiewajmy

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

2.      Teraz uważnie posłuchaj piosenki, przyjrzyj się obrazkom podczas jej trwania.

https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs&fbclid=IwAR1GNBnCO3NfqF6xw1SUFZDC2uXLRz8ZSUQnnsXJeFPC5_2URjcV4oGwhxw

 

Odpowiedz teraz na pytania dotyczące piosenki.

- Kto pojawił się w lesie na polanie?

- Gdzie znajdowała się ta polana?

- Co robiła Wiosna w lesie?

-Kogo zaprosiła Wiosna do zabawy?

 

Jeśli odpowiedziałeś na wszystkie pytania Brawo, teraz sprawdzimy czy uważnie Puchatku oglądałeś? Czy wiesz jakie zwierzęta powitały Wiosnę? Jeśli tak to poproś rodzica, aby zapauzował piosenkę na 0:53 i spróbuj policzyć wszystkie zwierzęta na obrazku.

Super jesteś bardzo spostrzegawczy a dodatkowo świetnie liczysz

3.      Pora  teraz się poruszać. Odtwarzamy piosenkę raz jeszcze, tańczymy do jej melodii, a podczas refrenu skaczemy jak Wiosna.

4.      Ufff trochę się zmęczyliśmy dlatego, usiądźcie wygodnie i poćwiczcie razem ze mną buziaki.

Wszyscy gotowi to wciskamy  „zakręć” i zaczynamy

 

https://wordwall.net/pl/embed/9b969b8b0e9b4f63b8b7d0b8a0c68ebb?themeId=52&templateId=8&fbclid=IwAR1wND3N-G5o98pTXDe-G-7e5U2SDK5Y3cqkRhcjdCstPqVWtGo5rQocSE8

 

5.      Kochane Puchatki jesteście wspaniali tyle pracy dziś moje maluchy wykonały. Na koniec jeszcze jeśli  dacie radę namalujcie Wiosnę jaką tylko chcecie.

Po skończonej pracy pamiętajcie myjcie ręce, przypomni Wam o tym chłopiec w piosence

https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4

I najważniejsze  zajrzycie jutro my na Was tu czekamy

Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 30.03.2020 r. (poniedziałek)

Drogie Puchatki, witam Was serdecznie w poniedziałkowy poranek, mam nadzieję, że zjedliście już pyszne śniadanko i macie mnóstwo sił i energii do wspólnej zabawy.

Temat : Pogoda

1.      Rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

2.      W poprzednim tygodniu mówiliśmy o wiośnie, poznawaliśmy jej zwiastuny, część z Was zasadziła swoje rośliny i prowadzi ich obserwację. Dziś zajmiemy się pogodą?

Jak myślicie co to jest pogoda? Na pewno rodzice troszkę Wam pomogą, zachęcam Was jednak do obserwacji J Co takiego widzicie za oknem na niebie? Słońce, chmury, a może pada deszcz?  Jeśli nadal nie wiecie obejrzyjcie film a wszystko się wyjaśni.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PMvFXtjXScY

 

3.      Ruszmy się teraz i trochę poruszajmy do wspólnej zabawy mamę i tatę zawołajmy.

              https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

4.      Świetnie sobie radzicie, naprawdę wyśmienicie, dlatego też kolejne zadanie przed Wami. Posłuchajcie prognozy pogody, a następnie powiedźcie rodzicom co nas czeka w najbliższych dniach. Zwróćcie uwagę na oznaczenia pogody. Dzień słoneczny- słońce, chmurka z słońcem- lekkie zachmurzenie, chmurka  z deszczem- opady deszczu itp.

 

https://www.youtube.com/watch?v=vVDklccd8-U

Czy już wiecie jaka pogoda nas czeka?

 

5.      Na koniec sprawa już zupełnie prosta na czystej kartce poproś rodzica o zrobienie tabelki oraz wpisanie w nią dni tygodnia w ten sposób stworzycie kalendarz pogody. Waszym zadaniem będzie uzupełnianie go codziennie pogodowymi symbolami.

Przykładowy kalendarz podany w linku.

 

https://www.bajkidoczytania.pl/img/kalendarz-pogody-dla-dzieci-1.pdf

 

Do jutra Puchatki !

Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV

 

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 27.03.2020 r. ( piątek)

Kolejny dzień przed nami, piątek przez wszystkich nazywany, mamy dla Was ciekawe zabawy.

  1. Na początek troszkę gimnastyki, rozruszajmy się więc  Smyki

https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8& list=PL76Hd0wTz1QyZmVPfxyXy_qjUWtJvNSXH

  1. Przyszła wiosna do nas roześmiana i wesoła co jeszcze zrobiła popatrzcie z rodzicami, a po filmie wyjrzyjcie przez okno czy do Was też zawitała? Co takiego zrobiła, że ślad zostawiła? (Porozmawiajcie z dzieckiem jakie oznaki wiosny widzi za oknem).Postarajcie się udzielać odpowiedzi pełnymi zdaniami.

 https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

  1. Troszkę już wiemy, oznaki wiosny znamy. Za oknem każdy dostrzegł zmiany. Czas teraz na kolejne zadanie.   Kiedy już wiosna do nas zawita, często któryś z dorosłych zmienia się w ogrodnika (zapytaj czy dziecko , wie kto to jest ogrodnik?, jakich używa narzędzi w swojej pracy?)) Ciężka to praca przyznajcie sami, za to w nagrodę ogród  będzie się mienił  różnymi kolorami. Jak zasadzić kwiatka poćwiczcie, niech każdy tulipana zasadzi, kiedy już to zrobicie będziecie małymi ogrodnikami.

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/maly-ogrodnik

  1. Na koniec zadanie nie tylko dla chętnych. Wspólnie z rodzicami zasadźcie nasionko, obserwujcie jego wzrost, pamiętajcie co musicie mu zapewnić, żeby rosło. A przy okazji zastanówcie się czy rośliny potrzebują tego samego co ludzie żeby rosnąć? Jeśli nie będziecie potrafili odpowiedzieć obejrzyjcie przygody Misia Uszatka a na pewno znajdziecie rozwiązanie.

https://www.youtube.com/watch?v=WV5eFVCi27w

  1. Na dziś się żegnamy ale od poniedziałku mamy nadzieje, że znów się spotkamy.

Realizowane obszary podstawy programowej I,II,III,IV


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 26.03.2020 r. ( czwartek)

WIOSNA TUŻ, TUŻ

Poranne słoneczko już wstało, mamy nadzieje, że chętnie się z nami pobawisz :)

1. Piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

2.  Przeczytaj wiersz i zadaj dziecku pytania.                

Przybycie wiosny       

Autor: Bożena Forma 

Spojrzał w okno mały Paweł,

a w ogrodzie wiosna:

świeżą trawę, przebiśniegi

w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów

w parku i w ogrodzie.

Zapomnijcie moi mili

o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka

garść ciepłych promieni,

gdy ogrzeje nimi ziemię,

 świat się zazieleni.

-  Kto przyszedł do ogrodu Pawła?

-Co przyniosła w koszyku Pani Wiosna?

- Czym ogrzała ziemię?

3. Praca z obrazkiem

https://www.tapeciarnia.pl/229114_przebisniegi_snieg

- Czy znasz może ten kwiat?

- To jest przebiśnieg, jak myślisz czemu ma taką nazwę?

-Jak wygląda?

-Czy wolno go zrywać? (wyjaśnij dziecku co oznacza kwiat chroniony)

 

4. Kwiaty rosną- improwizacja ruchowa

Dzieci słuchają muzyki i tańczą w jej rytm. Wspinają się na palce i opadają- naśladując wzrost kwiatów.

https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c

5. Dziękujemy za wspólną zabawę. Mamy nadzieję, że jutro znów do nas zajrzysz.

Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV


Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

 

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców 

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia  i do zobaczenia jutro!!!

                             

 

  • Wiek dzieci 3 latki

  • Ilość dzieci 25

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Joanna Jeziorska, mgr Magdalena Więckowska

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…