Log in

Promyczki - Tematyka

Propozycje zabaw pod hasłem „Wiosenne liczenie” w dniu 01.04.2020 r. (środa)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Witajcie. Mam nadzieję, że przyłączycie się do wspaniałej zabawy… Zaczynamy od…

1. Zabawy z piłką.

Rodzic rzuca piłkę kolejno do każdego uczestnika zabawy. Zadaje pytanie jaki jest twoja ulubiona zabawka? (zwierzątko, postać z bajki, tytuł bajki). Osoba, która ma piłkę, podaje nazwę ulubionej zabawki itd.     ..

2. „Wiosenne liczenie” – zabawy w przeliczanie w zakresie 4-5 rekwizytów.

Przeliczanie przedmiotów w zakresie 4-5 (np. klocki, kredki, balony). Określanie kolorów przedmiotów  używanych w zabawie.

3. „Kolorowe kapsle”- rodzic układa kapsle lub nakrętki w serie: np. czerwony-zółty-czerwony-zółty. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie sekwencji. Przykłady sekwencji:

czerwony- czerwony-żółty,

żółty-żółty-czerwony,

żółty-czerwony-niebieski.

4. Zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym „Bociany”:

Dzieci bociany biegają nad łąką machając rękami jak skrzydłami. Na klaśnięcie zatrzymują się i stają na jednej nodze i naśladują głos bociana: kle kle kle. Dwa klaśnięcia są sygnałem do ponownego ruchu.

5. „Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy”- zabawa ruchowa.

 Jedna osoba, nazywana Babą-Jagą, stoi w pewnej odległości od pozostałych odwrócona tyłem lub z zakrytymi oczami i wypowiada słowa: „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”, w czasie których gracze biegną w jej kierunku. Gdy skończy mówić, odsłania oczy lub odwraca się do uczestników, a ci nieruchomieją – nie mogą się poruszać, mówić i śmiać się. Baba Jaga stara się ich rozśmieszać. Jeżeli ktoś się poruszy lub zaśmieje, musi wrócić na linię startu. Po chwili Baba Jaga znów zakrywa oczy i cykl się powtarza. Celem w zabawie jest dotarcie do Baby Jagi, gdy ona nie patrzy i dotknięcie jej. Zwycięzca zajmuje jej miejsce.

Mam nadzieje, że się podobało. Pozdrawiam cieplutko ciocia Asia.


Propozycje zabaw pod hasłem „Zabawy z tęczą” w dniu 31.03.2020 r. (wtorek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Dzień dobry Wszystkim Dzieciom. Życzę miłej zabawy.

1. „Zimno, ciepło, gorąco” - zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot (np. ilustrację przedstawiającą tęczę ), pozostałe osoby muszą go odnaleźć. Ten kto schował "skarb“ daje wskazówki stopniując słowa - zimno, ciepło, informując poszukiwaczy, czy są blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Ten kto odnajdzie skarb chowa go i zabawa zaczyna się od nowa.

2. Zapoznanie ze zjawiskiem „tęczy”.

Zapewne zauważyliście, że czasem gdy równocześnie pada deszcz i świeci słońce, można zaobserwować niezwykłe zjawisko jakim jest tęcza. Kiedy przed nami znajduje się chmura z intensywnie padającym deszczem, a za nami świeci słońce, możemy wówczas zobaczyć charakterystyczny wielobarwny łuk. Można zauważyć takie kolory jak: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy.

Czy wiesz jak narysować tęczę. Pomoże Ci obejrzenie ciekawego filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=gw8exXqEWmU

„Tęcza”- praca plastyczna. Możecie namalować tęczę farbami lub wykonać ją z kolorowego papieru.

3. Zabawa słuchowa „Budzik”.

Rodzic nakręca budzik na 3 minuty. Dziecko porusza się po pomieszczeniu nasłuchując dźwięku dzwonienia i szukając budzika.

Zapraszam serdecznie jutro na kolejne propozycje zabawJ


Propozycje zabaw pod hasłem „Zwiastuny wiosny” w dniu 30.03.2020 (poniedziałek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Witam Wszystkie Dzieci z grupy „PROMYCZKI”. Mam nadzieję, że weekend się udał.

Zapraszam do Wspólnej zabawy.

1. „Boogie woogie” – zabawa ruchowa.

http://youtu.be/sXqaZUp2N-w

2. „Zwiastuny wiosny”- zabawa z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej: 

https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k

Przypomnienie dzieciom zmian atmosferycznych typowych dla przedwiośnia: 

silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych, wyższe i zmienne temperatury, wkładanie odpowiedniej odzieży w zależności od temperatury. Obserwowanie zmieniającej się pogody.

3. „Bocian i żaby”- zabawa ruchowa z wykorzystaniem piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

4. „Co nie pasuje?’ – układamy elementy kojarzące się z wiosną (np. kwiatek, zielony listek, bazie) oraz jeden niepasujący (np. szalik). Zadaniem dziecka jest wskazanie elementu niepasującego oraz uzasadnienie swojej wypowiedzi .

5. ”Przyjaciele mieszkający na łące”- malowanie kamieni: Do malowania można wykorzystać: mazaki lub farby, brokat, naklejki, świecące dżety i co jeszcze macie ochotę.

Do zobaczenia jutro …Życzę miłego popołudnia.

 

Drodzy Rodzice w zakładce „Zajęcia dodatkowe” znajdują się inne, ciekawe materiały do zabaw z dziećmi. Zachęcamy do wspólnego działania J


 

Propozycje zabaw pod hasłem „Kolorowe motyle” – 27.03.br. (tj. piątek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV)

Dzień dobry drogie dzieci. Mam nadzieję, że wczoraj fajnie się bawiliście. Zapraszam do Wspólnej zabawy.

• „Kalambury” – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. postać motyla, kwiatek, itp.

• „Wiosna, urodziły się motyle” autor Monika Kluza–  utrwalenie słów piosenki wraz z inscenizacją ruchową.

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

• Zabawa manualna– rysowanie palcami sylwety motyla w powietrzu. 

•        „Pipipi, kleklekle, kokoko”– powtarzanie odgłosów ptaków przez dzieci.

•          Lepienie z plasteliny kolorowych motyli.

Życzę Wszystkim miłego weekendu :)


Propozycje zabaw pod hasłem „Kto już się obudził” – 26.03.br. (tj. czwartek)

Obszary z podstawy programowej: ( I, II, III, IV) 

Witam Wszystkie Dzieciaczki oraz Rodziców. Zachęcam do miłej zabawy.

1. Rozmowa na temat zmian zachodzących w okresie przedwiośnia na podstawie doświadczeń dzieci oraz wiersza pt. „Zwiastuny wiosny” autor Olga Adamowicz.

„Zwiastuny wiosny”

Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.

Czyżby się wiosna do nas zbliżała?

Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.

Po czym więc dzieci wiosnę poznają?

Po listeczkach zielonych, które wyrastają?

Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?

A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,

zielenią się łąki, zielenią się drzewa.

Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.

I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.

Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.

Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.

2. Rozmowa nt wiersza, propozycje pytań dla dzieci: 

- Jak miała na imię główna bohaterka wiersza?

- Po czym mała Zosia poznała, że nadeszła wiosna?

3. „Małe nasionko” –  zabawa ruchowa, w której dziecko naśladuje rosnący kwiat.

4. „Stary niedźwiedź mocno śpi”– popularna zabawa połączona ze śpiewem.

5. „Wiosenny masażyk”- rodzic siada za plecami dziecka i na plecach rysuje zjawiska związane z wiosną (słońce, lekki deszczyk, wiosenna burza) następnie występuje zmiana ról.

6. Obserwacja zwiastunów wiosny przez okno.

Pozdrawiam Wszystkie dzieci i do zobaczenia jutro!

 ...................................................................................................................................................................................................

Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

 

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców 

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia  i do zobaczenia jutro!!!

  • Wiek dzieci 3-4 latki

  • Ilość dzieci 13

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Joanna Zapendowska

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…