Log in

Język angielski

 

Propozycje zabaw słowno – ruchowych  w języku angielskim dla przedszkolaków

i rodziców

 

 

„Hello, hello!”– Dzień dobry J“How are you?” Jak się macie?

Proponuję Wam kilka zabaw! Zaczynamy J

 

1.      Co powiecie na odrobinę ruchu?

 Proponuję wysłuchanie wesołej piosenki „This is the way we get dressed”,  podczas której naśladujemy ruchem sposób ubierania poszczególnych części garderoby.

 

2. W tym tygodniu przypominamy sobie słownictwo „Spring clothes - wiosenne ubrania. Słownictwo związane z częściami garderoby  zaczniemy od prezentacji flashcards lub wykorzystania części Waszej garderoby J https://esl-kids.com/flashcards/clothes.html

Jeżeli zastanawiacie się jak prawidłowo wypowiedzieć poszczególne słowa, to odpowiednie linki znajdziecie poniżej.

 

t-shirt  t-shirt (koszulka)  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=T-shirt

cap      czapka z daszkiem  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=cap

shoes   buty  https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=shoes

socks   skarpetki https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=socks

dress   sukienka https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dress

 

3. Zabawa dydaktyczna „Pranie”

Przygotowujemy pudełko w kształcie pralki, do którego będziemy wrzucać kolejno ubrania wymienione przez rodzica.

4. „Łowimy ubrania”

Na dywanie rozkładamy materiał, lub kocyk, który będzie rzeką. Na kocyku układamy flashcards przedstawiające części ubrań (clothes). Rodzic kolejno wymienia nazwy ubrań, zaś wybrane dziecko skacze po obrazkach starając się przedostać na drugą stronę rzeki.

5. Na koniec przedstawiam kilka linków do piosenek. Zabawa przy piosenkach będzie tym bardziej atrakcyjna dla dzieci jeśli przygotujemy komplet lub dwa komplety ubrań o których mowa w piosence. Żeby było weselej, ubrania te mogą być za duże (sporo za duże np. z dorosłej osoby J) . Podczas śpiewania piosenki dziecko zakłada na siebie kolejno wskazane ubrania, co zapewne bardzo je  rozbawi.

 

„Let’s get dressed”

https://www.youtube.com/watch?v=OAVh6StYLq8

„Put on your shoes”

https://youtu.be/-jBfb33_KHU

 „What color are you wearing?

https://www.youtube.com/watch?v=xRyjbyBcPok

 

 

Goodbye! Have a nice day!– ciocia Asia.


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców


Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV.

 

Zapraszam dzieci wraz z Rodzicami do wspólnej zabawy z językiem angielskim!

 

1.Witajcie Kochani. Zaproście swoje rodziny do wspólnej zabawy i  zaśpiewajcie razem piosenkę, pt. „What’s your name?”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg

 

2.Promyczki posłuchajcie piosenki i spróbujcie pokazać właściwe emocje:

 

 https://www.youtube.com/watch?v=AdZk314eVJQ

 

3.Dziś przygotowałam dla Was słownictwo - „Clothes” (ubrania):

 

https://www.youtube.com/watch?v=GhloS3jaIWI

 

t-shirt - koszulka

blouse- bluzka

socks  - skarpetki

dress - sukienka

sweater - sweter

cap - czapka z daszkiem

shoes - buty

 

4. Jeśli zapamiętaliście nowe słówka, zapoznajcie się z piosenką „Get Dressed for the Day”:

https://www.youtube.com/watch?v=KDE6i_ZZkFU

 

5. A teraz zapraszam na „Clothes Quiz”:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gQGwp7iNRCE

 

6. Zaśpiewajcie razem „One, Two, Buckle My Shoe”:

https://www.youtube.com/watch?v=Otf4_UEvnQ8

 

7. Na koniec proponuję Wam wysłuchanie piosenki „Put on yourshoes”:

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

 

Bye, bye…

 

Ciocia Asia


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców

Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV. 

Zapraszam dzieci wraz z rodzicami do wspólnej zabawy z językiem angielskim!

1. Witajcie Kochani. Zaproście swoje rodziny do wspólnej zabawy i zaśpiewajcie razem piosenkę pt. „Hello, how are you?”.

https://youtu.be/tVlcKp3bWH8

2. Teraz utrwalimy kolory.

https://www.youtube.com/watch?v=7WVro7oDlR8

 

3. Następnieutrwalimy słówka nt. pogody. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=mlHVLuC5NHg

4. Zapraszamna Quiz – Daily routines - What's the weather like today?:

https://www.youtube.com/watch?v=gC3qMAmkkyg

5. Rozruszajmy się trochę.

Zapraszam do obejrzenia filmiku - Kids Exercisesto losebellyfatathome.

Możecie troszkę się poruszać i wykonywać różne czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=6u9dtrZ_cxs

 

Na dziś kończymy, pozdrawiam. Miłego dnia Kochani.

Mam nadzieję, że super się bawiliście.

Byebye…

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców.


Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV.

Serdecznie Was witam i zapraszam do wspólnego tańca i śpiewania.

1. Zaproście swoje rodziny do wspólnej zabawy. Przypomnimy sobie zwierzęta mieszkające na farmie:

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

2. Promyczki,macie doskonałą pamięć, teraz zagrajcie w grę. Waszym zadaniem jest odgadnąć jakie to zwierzę:

https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ

3. Jeśli utrwaliliście słówka, zaśpiewajcie piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

4. Rozruszajmy się trochę.

Zapraszam do obejrzenia filmiku,pt. „BINGO”.

Promyczki, możecie naśladować ruchy farmera.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

 

5.  „Flash cards”-próbujcie nazywać zwierzątka podczas odsłaniania:

 

https://www.memozor.com/memory-games/for-kids/farm-animals

 

6. Zaśpiewajcie wspólnie z rodzicami:Byebye…:

 

https://www.youtube.com/watch?v=0LDArAJf7-c

 

Na dziś kończymy, pozdrawiam. Miłego dnia Kochani.

 

Mam nadzieję, że super się bawiliście.


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców.
Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV.

Serdecznie Was witam i zapraszam do wspólnego tańca i śpiewania.

1. Zaproście swoje rodziny do wspólnej zabawy. Przypomnimy sobie zwierzęta mieszkające na farmie:

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

2. Promyczki,macie doskonałą pamięć, teraz zagrajcie w grę. Waszym zadaniem jestodgadnąć jakie to zwierzę:

https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ

3. Jeśli utrwaliliście słówka, zaśpiewajcie piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

4. Rozruszajmy się trochę.

Zapraszam do obejrzenia filmiku,pt. „BINGO”.

Promyczki, możecie naśladować ruchy farmera.

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

5.  „Flash cards”-próbujcie nazywać zwierzątka podczas odsłaniania:

https://www.memozor.com/memory-games/for-kids/farm-animals

6. Zaśpiewajcie wspólnie z rodzicami:Byebye…:

https://www.youtube.com/watch?v=0LDArAJf7-c

 

Na dziś kończymy, pozdrawiam. Miłego dnia Kochani.

 

Mam nadzieję, że super się bawiliście.


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców
Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV.

Serdecznie Was witam i zapraszam do wspólnego tańca i śpiewania.

1. Zaproście swoje rodziny do wspólnej zabawy i  zapytajcie się o ich dzisiejsze samopoczucie?- How are you today? 

Zadaniem dzieci jest odpowiedzieć jak się czują oraz pokazać odpowiednią minę:

np. I’m happy, I’m sad, I’mangry, I’mtired, I’mscared, I’m hungry, I’m cold, I’m hot.

Kochane przedszkolaki, proponuję wysłuchać piosenki dostępnej na stronie https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs, która pozwoli Wam przypomnieć właściwą wymowę zwrotów.

2. „Chicks counting” – policzmy!

Przed Wami propozycja zabawy ruchowej połączonej z liczeniem. https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA 

3. Wysłuchajcie dwa razy piosenkę o zwierzątkach żyjących na farmie:

Farm animal song:

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 

cow- krowa

dog- pies

duck- kaczka

horse- koń

pig- swinka

sheep- owca

 

Jeżeli zapamiętaliście nowe słówka, spróbujcie zaśpiewać refren piosenki pt. „Old Mac Donald had a farm”:

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg

4. Rozruszajmy się trochę.

Zapraszam do obejrzenia filmiku pt. „BINGO”.

Promyczki możecie naśladować ruchy farmera.

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

Zaśpiewajcie wspólnie z rodzicami: Bye bye…

https://www.youtube.com/watch?v=0LDArAJf7-c

 

Na dziś kończymy, pozdrawiam. Miłego dnia Kochani.

 

Mam nadzieję, że super się bawiliście.


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców.
Realizowane obszary podstawy programowej I, III, IV.

Zapraszam dzieci wraz z Rodzicami do wspólnej zabawy z językiem angielskim!

1. Witajcie Kochani. Zaproście swoje rodziny do wspólnej zabawy i  zaśpiewajcie razem piosenkę pt. „Hello, how are you?”.

 

Hello! Hello! Hello, how are you?

(Repeat)

I'm good! I'm great! I'm wonderful!

(Repeat)

Hello! Hello! Hello, how are you?

(Repeat)

I'm tired. I'm hungry. I'm not so good.

(Repeat)

Hello! Hello! Hello, how are you?

(Repeat 3x)

https://youtu.be/tVlcKp3bWH8

2. A teraz utrwalimy kolory.

Rodzice mówią “touch” (dotknij) i podają konkretny kolor, np. “green” (zielony) a zadaniem dziecka jest znalezienie i dotknięcie przedmiotu w wymienionym kolorze:  yellow (żółty), orange (pomarańczowy), blue (niebieski), red (czerwony),  pink (różowy).

3. Wysłuchajcie kilka razy piosenkę o koszyczku wielkanocnym:

https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M

A teraz posłuchajcie jak należy wypowiedzieć poniższe słowa związane z Wielkanocą: 

https://www.youtube.com/watch?v=7yx2xIpNiQ4

Easter – Wielkanoc

Bunny - króliczek

Basket – koszyczek

Chick - kurczak

Eggs – jajka

Easter basket – koszyczek wielkanocny

Easter egg – pisanka

Came – chodź

Put – połóż

I have an Easter basket – mam koszyczek wielkanocny.

Jeżeli zapamiętaliście nowe słówka, spróbujcie zaśpiewać piosenkę:

Piosenka pt. “Easter basket song”

A tisket, a tasket

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside

My pretty Easter basket.

A basket, a basket

I have an Easter basket

Come and put an egg inside

My pretty Easter basket

4.      Rozruszajmy się trochę.

Zapraszam do obejrzenia filmiku o króliczku wielkanocnym.

Możecie razem z nim troszkę się poruszać i wykonywać różne czynności:

http://youtu.be/hb9tt7LiYrc

Na dziś kończymy, pozdrawiam. Miłego dnia Kochani.

Mam nadzieję, że super się bawiliście.

Bye bye…

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


Zabawy  utrwalające słownictwo z języka angielskiego:

1.„Hello, how are you?”- zabawa na powitanie.

 https://youtu.be/tVlcKp3bWH8

Tekst:

Hello, hello, hello, how are you? x2

(machamy prawą ręką, lewą, prawą, wyciągamy obie ręce przed siebie)

I’m good! I’m great! I’m wonderful! x2

(kciuk do przodu, drugi kciuk do przodu, dwa kciuki machają góra i dół)

Hello, hello, hello, how are you? x2

(machamy prawą ręką, lewą, prawą, wyciągamy obie ręce przed siebie)

I’m sad! I’m hungry! I’m not so good! x2

(pokazujemy smutną minę, głaszczemy się po brzuchu, krzyżujemy ręce i przecząco kiwamy głową)

2. “One, two, three, four, five- jump!”- piosenka utrwalające liczebniki główne.

https://youtu.be/85M1yxIcHpw

3. „Touch Green”- zabawa utrwalająca nazwy kolorów.

To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np.“green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. 

4. „Head, sholuders, knees”- zabawa utrwalająca części ciała.

https://youtu.be/WX8HmogNyCY

5. „Finger family”- piosenka utrwalająca nazwy członków rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=j5iB7YiB140

6. „Bye, bye, good bye …” – piosenka na pożegnanie

https://youtu.be/PraN5ZoSjiY

Tekst:

Bye, bye, goodbye! Bye, bye, bye, bye, goodbye!

(machamy na pożegnanie jedną ręką, drugą i potem dwiema)

I can clap my hands!

(klaszczemy 3 razy)

I can stamp my feet! (tupiemy 3 razy)

 

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…