Log in

Króliczki - Tematyka

Grupa „Króliczki” 6-latki

 

Propozycje zabaw pod hasłem: „Wielkanoc” – 6.04 (tj.  poniedziałek)

Temat dnia: „Przygotowania do Świąt”.

Numery obszarów z podstawy programowej: I. 4; III. 9; IV. 1, 2, 3, 7

 

Witamy Was kochani w ten poniedziałkowy dzień. Wraz z nadejściem wiosny oczekujemy na Święta Wielkanocne  i właśnie  w tym tygodniu porozmawiamy sobie o przygotowaniach do nich. Zapoznamy się z kulturą polską poprzez poznanie zwyczajów i tradycji związanych z tym świętem.

 

1. Zacznijmy zatem zabawą w „skojarzenia” – waszym zadaniem będzie podanie jak najwięcej słów, które kojarzą się Wam z nazwą Świąt Wielkanocnych.

 

2. Poprosimy teraz o pomoc rodziców w przeczytaniu krótkiego opowiadania pt. „O wielkanocnych pisankach w kurniku”.

Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.

– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.

I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.

– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.

– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!

– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.

– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:

Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.

– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.

– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:

To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.

– Brawo! – ćwierkały wróbelki.

– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.

Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:

- Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!

Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.

– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.

– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.

Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.

– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.

– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i... wyszedł z niej żółty kurczaczek.

Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:

- Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!

A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- kto zajrzał do kurnika?

- czego poszła szukać kurka?

- kogo wystraszyły się jajeczka?

- jakiego koloru było jajko nr 1, 2 i 3?

- w co zamieniły się jajeczka?

- co stało się z 4 jajeczkiem?

 

3. Zapraszamy Was teraz do zabawy z rodzicami przy muzyce „Kwoki, koguty i kurczątka” – mama „zamienia” się w kwokę, tata w koguta a Wy w małe kurczątka. Gdy gra muzyka, dzieci naśladują sposób poruszania się kurcząt (spacerują, podskakują, machają „skrzydełkami”, grzebią „pazurkami”), muzyka milknie – szybko chowają się pod „skrzydłami” kwoki lub koguta (przytulają się do swojej mamy lub taty). Zabawę możecie powtórzyć kilka razy.

 

piosenka do wykorzystania podczas zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

 

4. Chciałybyśmy, aby teraz poćwiczyła Wasza  buzia  i język i wykorzystamy do tego  wiersz „Jajo” – poprosimy rodziców, aby wersami czytali tekst, a po chwili Wy kochani powtarzacie najlepiej jak potraficie wyraźnie:

Lala Jula jajo lula.

Lula jajo mała Jula,

delikatnie jajem buja,

bo w tym jaju sobie lula

smok Alojzy, kawał zbója.

 Jak się zbudzi ,zacznie hulać.

 

5. Na zakończenie dzisiejszego spotkania proponujemy Wam wysianie rzeżuchy, ponieważ chcemy, aby stała się piękną ozdobą świątecznego stołu. A ziarenka potrzebują kilku dni, aby wypuścić zielone listeczki.

Do tego potrzebujecie małego pojemnika, trochę waty i odrobinę wody… tylko tyle potrzebujemy do zasiania zielonej roślinki. Pojemnik  napełniamy watą, a następnie sypiemy nasionka rzeżuchy, a na koniec musimy je ostrożnie podlać, by ziarenka nie spłynęły z waty. Postawcie swoje pojemniki na oknie gdzie będą miały dużo światła i słońca. Chciałybyśmy, abyście codziennie ja obserwowały i w miarę potrzeby podlewały. Powodzenia!

 

Kochani tyle na dziś i do zobaczenia jutro!

 

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania!

„Drodzy Rodzice w zakładce - „zajęcia dodatkowe” znajdują się inne, ciekawe materiały do zabaw z dziećmi. Zachęcamy do wspólnego działania”

 


Grupa „Króliczki” 6-latki

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Witaj wiosno”.

SCENARIUSZ ZABAW-03.04.2020r.

Temat dnia: „ Wiosna lubi zielone”.

Obszary z podstawy programowej: I 5 7 8 9, III 5 7 8, IV 1 2 5 6 7 8 18

Dzień dobry dzieci! Jaki dzień tygodnia dzisiaj mamy? Na pewno nie możecie już się doczekać co dla Was przygotowałyśmy. Więc zaczynajmy, poprosimy piękne uśmiechy J.

1.Króliczku posłuchaj proszę wesołej piosenki pt. ”Kiedy wiosna przyjdzie do nas”.

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

Tekst piosenki:

1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas roześmiana i zielona
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:

Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech

2. Rośnie trawa rosną listki rosną z wiosna dzieci wszystkie
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:

Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech

3. W lesie kwitnie już zawilec obudziły się motyle
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew:

Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech

-O czym jest piosenka? Opowiedz proszę. Staraj się odpowiadać pełnym zdaniem.

-Jaki kolor jest wymieniony w piosence?

-Co było w tym kolorze?

2.”Co jest zielone”?-zabawa na spostrzegawczość.

Uwaga, uwaga teraz mamy dla Was specjalne zadanie. Poszukajcie w swoim pokoju przedmiotów w kolorze zielonym. Postarajcie się określić odcienie zielonego(jasny, ciemny).

Postawcie w jednym rządku kilka znalezionych przedmiotów i pobawcie się z rodzicem lub rodzeństwem w zagadki. Króliczki zamykacie oczka odwracacie się, rodzicu schowaj proszę jeden przedmiot. Króliczku zgaduj co zniknęło? Kochani zwiększajcie ilość chowanych przedmiotów.

3.”Żaba”-zabawa plastyczna. Zapraszamy do ulepienia żabki z plasteliny.  Jeśli nie masz w domu plasteliny, możesz ją ulepić z masy solnej, piankoliny; narysować kredkami czy też farbami. Najważniejsza jest Twoja wyobraźnia i pomysłowość!

Przykładowy wzór:

https://abc.tvp.pl/19673716/idzie-do-nas-wiosna

4.Króliczku wysłuchaj ponownie piosenki, zaproś wszystkich do wspólnego tańca i śpiewu. Może zaśpiewasz refren bardzo cichutko szeptem, a następnie głośno? Pobaw się swoim głosem, możesz dowolnie go zmieniać J.

Super kochani! Dobrze się bawiliście? Jesteśmy pewne, że teraz głośno krzyczycie TAK CIOCIU!!! Kochane Króliczki kolejny tydzień zabaw za nami. Utrwaliliście informacje o wiosennych zmianach w przyrodzie, o rozkwitających roślinach i powracających ptakach. Wiecie już jak należy się zdrowo odżywiać, żeby rosnąć i mieć dużo pozytywnej energii. Pilnujcie swojej hodowli fasolki i dbajcie o nią. Przed nami troszeczkę odpoczynku w sobotę i niedzielę. Spotkamy się znów w poniedziałek z nową tematyką.

Pa pa, miłego odpoczynku.

 

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania

 

Gry edukacyjne dla dzieci :

http://matzoo.pl

http://pisupisu.pl


Grupa „Króliczki” 6-latki

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Witaj wiosno”.

SCENARIUSZ ZABAW-02.04.2020r.

Temat dnia: „ Z wiosną dzieci rosną”.

Obszary z podstawy programowej: I 1 2 3 5 7 8 9,  III 5 8 9, IV 2 6 7 11 12 13 15

Witamy kochane Królisie Tulisie ! Zanim zaczniemy nasze wspólne zabawy mamy dla was specjalne zadanie. Zastanówcie się jaką głoską zaczyna się Wasze imię, a następnie wymyślcie 10 innych rzeczy, które zaczynają się tak samo. Powodzenia!

1.”Nasze zdrowie” rozmowa nt. zdrowego żywienia.

Kochany Króliczku proszę połóż na stole w kuchni produkty żywieniowe dostępne w Twoim domu np.( owoce, warzywa, słodycze, pieczywo, makarony, masło i to co lubisz najbardziej).

Porozmawiajcie rodzice z dziećmi o tym, które produkty są zdrowe i warto spożywać je w dużych ilościach. Poszukajcie odpowiedzi na pytanie co przedszkolaki powinny jeść codziennie żeby prawidłowo rosnąć? Postarajcie się pogrupować produkty, policzyć, omówić ich wartości odżywcze. Króliczki na pewno posiadają tak dużą wiedzę na ten temat, że pomoc rodzica może okazać się niepotrzebna J. Pozwólmy dziecku wysunąć własne wnioski.

2.”Ręce do góry”-rymowana gimnastyka. Ćwicz Króliczku razem z nami!

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLKDydev0pAoUMs2X36p-M5PjgVsKd5LTr&index=3

3.”Zabawa polisensoryczna”-rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów. Króliczku przygotuj szalik, chustkę lub opaskę, którą zasłonisz sobie oczy. Spróbuj za pomocą węchu, smaku lub dotyku odgadnąć nazwy owoców i warzyw. Jeśli masz problem z odgadnięciem możesz zadawać pytania np.: Czy to jest słodkie, Czy to jest żółte?, Czy to rośnie na drzewie?

Drogi Rodzicu może teraz zamiana ról? Zachęcamy do rodzinnej zabawy!

4.”Wyścigi”-zabawy matematyczne.

Zapraszamy do kolejnej rozgrywki. Będzie Wam potrzebna miara dostępna w domu np. centymetr krawiecki, spinacze (klamerki) i kostka do gry. Każdy uczestnik zabawy wybiera jedną klamerkę dla siebie. Następnie uczestniczy po kolei rzucają kostkę i przyczepiają swój spinacz na miarce (przesuwamy spinacz o tyle oczek ile wyrzucimy).Wygrywa ten kto pierwszy wyjdzie spinaczem  poza miarę.

5.”Mali kucharze”-zabawa kulinarna.

Zachęcamy całą rodzinkę do wspólnych działań w kuchni. Wykonajcie przepyszne kanapki z warzywami, owsiane ciasteczka, kremową warzywną zupkę lub owocową sałatkę. Wykonajcie wspólnie zdrowy posiłek!

Króliczki pamiętajcie o konieczności mycia rąk przed wykonaniem dania oraz umyciu warzyw i owoców. Przygotujcie fartuszki i do dzieła!

 

Mmmmm mniaaaaam już wyobrażamy sobie jak zjadacie te pyszne zdrowe i energetyczne jedzonko. Smacznego! Nie zapomnijcie posprzątać J Do jutra !

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania

 


Grupa „Króliczki” 6-latki

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Witaj wiosno”.

SCENARIUSZ ZABAW-01.04.2020r.

Temat dnia: „Witajcie powracające ptaki”.

Obszary z podstawy programowej: I 5 6 7 8 9,  II 4 11, III 8 9, IV 1 6 7 8 11 16 18

Dzień dobry dzieci! Jak Wasza hodowla fasolki? Zauważyliście jakieś zmiany czy jeszcze nie? Obserwujcie ją w takim razie bardzo dokładnie. Dzisiaj mamy piękny słoneczny dzień pełny radości! O właśnie jaki mamy dziś dzień tygodnia? Wymieńcie wszystkie dni tygodnia i powtórzcie je kilka razy. Brawo!

1.Zabawa gimnastyczna ”Poranna rozruszanka”. Króliczku Twoim zadaniem będzie obserwować ptaki na niebie przez okna w domu. Chwilka, chwilka zanim rozpoczniesz tę zabawę chcemy Ci powiedzieć, że biegając od okna do okna w domu musisz poruszać w różne śmieszne sposoby(np. czołgając się, skacząc na jednej nodze, kucnąć i złapać się za kostki i idziemy, idziemy  Króliczku, co tylko sobie wymyślisz będzie Twoim ruchem).

Ojej czy Ty nie masz siły? To szybciutko 10 podskoków na rozgrzewkę!

2. Teraz na pewno się zmęczyłeś Króliczku usiądź więc proszę wygodnie i posłuchaj bardzo uważnie opowiadania pt. „Szpacze wesele i ptasie trele” S. Kraszewski. Zwróć uwagę na to, jakie ptaki przyleciały na wesele szpaków i co mówiły sobie nawzajem.

Ej, piękne to było wesele! Kiedy szpak Szpakowski żenił się z piękną szpaczanką zza rzeki, cały las huczał od plotek. Sroka przygadywała, że szpaczanka ma krzywe piórka w ogonie i jedną nóżkę bardziej. A pan młody dziób złamał w bójce o szpaczankę i teraz krzywo się uśmiecha, ale wiadomo – sroka to stara plotkarka i nikt jej nie uwierzy, dopóki nie zobaczy na własne oczy. Przez te jej plotki Szpakowie nie zaprosili sroki na wesele. Bo i po co? Prezentu państwu młodym nie przyniesie, a jeśli nawet, to kradziony. Bo sroka – nie dość, że plotkarka, to jeszcze złodziejka.

Lista gości była długa i szeroka. Spisana na piasku rzecznym ptasimi pazurkami, zacierana przez wiatr i fale rzeki. A kiedy stary bóbr przeciągnął po piasku pęk gałązek wierzbowych, to już nikt nie wiedział, kto był zaproszony a kto nie. Ale najważniejsze, że jacyś goście przyszli, a raczej przylecieli na skrzydłach.

Wielki zlot gości weselnych rozpoczął się od samego rana, od słowików i skowronków. Wcześnie zawitał gość honorowy i kuzyn Szpakowskiego, szpak Mądrak. Bociany i jaskółki odsypiały długą i męczącą podróż z Afryki.

− Moim słońcem jest księżyc, dniem noc – powiedziała sowa. Sowa mądra głowa, ale światła nie lubi. Kukułka spóźniła się na wesele, przyleciała zdyszana i  wszystkim wmawiała, że szukała miejsca na gniazdo. Czy kto widział kiedyś kukułcze gniazdo?

Kiedy państwo młodzi zaświergotali do siebie radośnie i  zaczęli wić wspólne gniazdko, rozpoczęły się ptasie trele.

Pierwszy – szpak, zaczął tak:

− Weselisko miały szpaki, zaprosiły różne ptaki! Oj, tak, tak! A potem jaskółki:

− Gdy jaskółki się zjawiły, piękną wiosnę wywróżyły! Wit, wit, wit!

Po jaskółkach bociany:

− Przyleciały też bociany, na weselu dalej w tany! Kle, kle, kle!

− Tańczy bocian z bocianową, podskakują sobie zdrowo!

− Nie podskakuj, kiedyś słaby, zbieraj siły swe na żaby!

− Nie na żaby, lecz na dziatki, bo czekają na nie matki!

A gdy kukułka przyleciała spóźniona, ptaki jej przygadywały:

− A kukułka się spóźniała, do gniazd jajka podrzucała!

A na to kukułka:

− Miałabym kukułcze stadko, lecz nie jestem dobrą matką! Ku, ku!

A na to ptaki:

− Ani w gnieździe, ni przy garze, bo najlepiej jest w zegarze!

I znowu kukułka:

− Lepsza matka, gdy przybrana, oj da dana, aż do rana!

I ptaki:

− Dobre chęci, marne skutki, gdy kukułcze są podrzutki!

I kukułka:

− Na wesele się spóźniłam, bo kukułcze gniazdo wiłam!

I ptaki:

− Tyle złego, co dobrego, nie ma gniazda kukułczego!

I kukułka:

− Moje życie to nie bajka, nie ma gniazda, lecz są jajka!

A gdy pojawiła się sowa, ptaki zaśpiewały:

− Przyleciała z dziupli sowa i pod skrzydło głowę chowa!

A na to sowa: −

Oj, tańcować nie jest łatwo, kiedy w oczy razi światło!

A potem ptasi muzykanci podeszli do młodej pary i zaśpiewali:

− Ej, nieraz bywało muzykantów wielu, lecz najwięcej grało na szpaczym weselu!

− Ej, trawy narwały, piórek naznosiły, dla siebie i szpacząt gniazdko będą wiły!

− Szczebiotały szpaki nie tylko od święta, będą miały w gniazdku wesołe szpaczęta!

Ptasie trele i tańce trwały Aż do świtu. A potem było następne wesele i kolejne ptasie gody, aż wszystkie ptaki w lesie uwiły swoje gniazdka. I ja tam byłem, ptasie mleko piłem, o niebieskich migdałach całą noc marzyłem!

Po wysłuchaniu opowiadania zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:

-Jakie ptaki zostały zaproszone na wesele? Jakie ptaki przyleciały? Kogo szpaki nie zaprosiły i dlaczego? Co mówiły o sobie ptaki? Co mówiła o sobie kukułka? Za co ptaki nie lubią kukułek?

3.Skoczny taniec ”Wiosenna zumba”-naśladuj ruchy i kroki tańczących dzieci. Do tej zabawy zachęcamy ubrać się luźno, wygodnie i kolorowo!

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

4.Oglądanie ilustracji z ”Ptakami zwiastującymi wiosnę”.

Kochane dzieci zapraszamy Was do obejrzenia obrazków ptaków występujących w opowiadaniu i zwiastujących wiosnę. Czy wiecie jaką budowę ma ptak? Jaką rolę pełnią u ptaka skrzydła? Spróbujcie poszukam odpowiedzi razem z rodzicami. Przyjrzyjcie im się dokładnie.(szpak, bocian ,jaskółka, kukułka)

http://ptaki.info/szpak

http://ptaki.info/bocian_biały

http://ptaki.info/dymówka

http://ptaki.info/kukułka

5.Zabawa plastyczna „Ptak”. Króliczki na pewno już zapamiętaliście kolorystykę ptaków i ich wygląd. Kolejne zadanie jakie dla Was przygotowałyśmy to stworzenie własnego ptaka z rolki po papierze toaletowym. Wykorzystajcie materiały dostępne w domu (papier, plastelina, skrawki materiałów).

Niech zadziała Wasza wyobraźnia. Z pewnością każda praca będzie niepowtarzalna i piękna! Dziś mamy dla Was małą niespodziankę. Po skończeniu wszystkich zabaw zapraszamy Was  po obiadku lub po kolacji na bajkę! „Budzik-Wiosna”. Do jutra kochani!

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w

 

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania


 Grupa „Króliczki” 6-latki

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Witaj wiosno”.

SCENARIUSZ ZABAW-31.03.2020r.

Temat dnia: „Domowy ogródek”.

Obszary z podstawy programowej: I 2 5 6 7 8 9, II 11, IV 1 5 11 18

Kochane dzieci wesoło witamy wszystkich was, radośnie śpiewamy cały czas! Ciekawe hmmm, ciekawe co robić będziemy, coś ekstra dziś dla Was uszykujemy! Dużo siły nazbierajcie do zabawy już ruszajcie!

1.Zabawa naśladowcza „Praca w ogródku”. Drogi Rodzicu przeczytaj proszę dziecku historyjkę. Zadaniem dziecka jest ilustrować ruchem treść historyjki.

Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki, łopatą rozrzuciły nawóz. Na przygotowanej ziemi posiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Sekatorem poobcinały wystające w górze gałęzie jabłoni i gruszy. Z obciętych gałęzi zrobiły ognisko i upiekły kiełbaski. Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiatki i zmęczone wróciły do domu.

Odpowiedz proszę na pytania:

-Gdzie poszły dzieci?

-Co dzieci robiły, co zasiały?

-Jakich narzędzi używały?

-Jak myślisz co jest bardzo ważne, żeby roślinki mogły wzrosnąć? (woda, słońce)

-Czy Ty masz w domu zabawkowe narzędzie ogrodnicze np. konewka, grabki, łopatka?

-Rodzicu porozmawiaj proszę z dzieckiem na tematy pracy „ogrodnika”, wytłumacz na czym polega i w miarę możliwości utrwalcie nazwy narzędzi ogrodniczych (grabki, łopata, konewka, sekator, nożyce, taczka, wiadro).

2.Dzieci zapraszamy Was do zabawy muzyczno-tanecznej ”Poklaszczemy na pięć”. Obserwujcie uważnie i naśladujcie prezentowane ruchy.

https://www.youtube.com/watch?v=THKB0upcU-k

3. Zabawa badawcza ”Jakie jest nasionko?”.

Drogi Rodzicu pokaż proszę dziecku różne nasionka (oczywiście w miarę możliwości dostępnych w domu) np. nasiona rzeżuchy, rzodkiewki, fasoli, a może posiadasz cebulki kwiatów?

Króliczku pooglądaj nasionka, porównaj ich wygląd, kształt oraz wielkość. Spróbuj ułożyć z nich ciekawe  wymyślone przez siebie kompozycje. Zmieszaj wszystkie nasionka, a następnie posegreguj je w grupy.

4.Założenie domowej uprawy fasoli ”Mój kącik przyrody”.

Sadzenie fasoli:

Potrzebne: słoik, gumka recepturka, gaza, naczynie z wodą, nasionka fasoli.

Nałóż gazę na słoik, umocuj ją za pomocą gumki recepturki , tak, aby fasola ułożona na gazie była lekko zanurzona w wodzie. Ustaw swoją roślinkę na parapecie i obserwuj codziennie co będzie się z nią działo. Pamiętaj o dbaniu o rośliny i dolewaniu wody!

Drogie dzieci, może macie inny pomysł na założenie własnej hodowli z rodzicami? Rodzice będą na pewno zadowoleni mając takich pomocników jak Was! Pamiętajcie tylko o tym, że po każdym zadaniu należy uporządkować swoje miejsce pracy wtedy jesteście super ekstra Przedszkolakami! Kochani napracowaliście się dzisiaj więc teraz czas na zasłużony odpoczynek. Do jutra!

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania


Grupa „Króliczki” 6-latki

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Witaj wiosno”.

SCENARIUSZ ZABAW-30.03.2020r.

Temat dnia: „Wiosenne kwiaty”.

Obszary z podstawy programowej: I 5 6 7 8 9, II 7 11, III 8, IV 2 6 8 15 17

Dzień dobry kochani! Jak spędziliście wolny czas? Co miłego Was spotkało? Oglądaliście ulubioną bajkę, a może wykonaliście piękny rysunek? Bardzo tęsknimy za Wami, myślimy, że Wy za nami troszeczkę też. Króliczki ,żebyście się nie nudzili my zapraszamy Was do wspólnej zabawy. Do dzieła!

1.Pierwsze zadanie jakie chcemy Ci zaproponować nazywa się ”Detektyw szuka skarbów”.

Króliczku zamień się teraz w detektywa i poszukaj w swoim domu różnych czasopism, albumów, ulotek lub zdjęć przedstawiających kwiaty i rośliny.

-Czy rozpoznajesz w znalezionych materiałach wiosenne kwiatki? Przypomnij sobie ich wygląd oglądając poniższą ilustrację:

https://ulicaekologiczna.pl/edukacja-ekologiczna/florek-rozpoznaje-wiosenne-kwiaty-lesie-miescie-ogrodzie

-Zwróć uwagę na kolor i  kształt płatków. Zastanów się razem z rodzicem, które kwiaty rosną w ogrodzie, a które w doniczkach w domu.

-Podziel na sylaby nazwy kwiatów, policz sylaby w każdym wyrazie, wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie: pierwiosnek, tulipan, krokus ,sasanka, stokrotka.

2.Zabawa ruchowa „Łap piłkę!”-ustań w parze z rodzicem naprzeciwko siebie.

-Postarajcie się podawać do siebie piłkę tak, aby nie upadła na podłogę (zacznijcie  w wolnym tempie, a następnie podawajcie coraz szybciej).Osoba, której piłka upadnie na podłogę musi wykonać ćwiczenie np. (zrób 10 pajacy, podskocz 10 razy, turlaj się 5 razy  w prawą stronę).Od Was kochani zależy co jeszcze wymyślicie.

3.Zabawa matematyczna ”Wiosenna grządka”-powycinaj z ulotek reklamowych 8 dowolnych kwiatków.

-Ułóż je w rządku kolejno obok siebie.

-Policz kwiatki od lewej do prawej strony (jeden, dwa, trzy…)

-Policz kwiaty posługując się liczebnikami porządkowymi (pierwszy, drugi, trzeci…)

Może teraz z rodzicem lub rodzeństwem pobawicie się w proste działania matematyczne lub w sklep ogrodniczy i będziecie sprzedawać kwiatki?

4.Zabawa plastyczna ”Rysujemy kwiatka”. Spróbuj narysować kwiatka palcami wskazującymi prawej i lewej dłoni  jednocześnie w powietrzu zaczynając od jednego punktu. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie wybierz kredki i powtórz to ćwiczenie na kartce papieru.(możesz to zrobić kilkukrotnie zmieniając kolory kredek).I jak podoba Ci się Twoja praca?

 

Super, widzimy, że się staraliście! Kolejne zadania za nami. Życzymy Wam miłego dnia i zapraszamy do śledzenia naszych kolejnych propozycji.

 

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania

„Drodzy Rodzice w zakładce - „zajęcia dodatkowe” znajdują się inne, ciekawe materiały do zabaw z dziećmi. Zachęcamy do wspólnego działania”

 


Grupa „Króliczki” 6-latki

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Witaj wiosno”.

SCENARIUSZ ZABAW-27.03.2020r.

Temat dnia: „ Oznaki wiosny”

Obszary z podstawy programowej: I 5 6 7 8 9, II 10, III 9, IV 1 5 7 15

Dzień dobry dzieci! Wszyscy się wyspaliście? Śniadanko zjedzone? Jeśli tak to jesteście gotowi na kolejną przygodę z wiosną. Miłego dnia!

1.Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt. „Zwiastuny wiosny”.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Odpowiedz na poniższe pytania:

-Jakie znasz pory roku?

-Po czym możemy poznać, że przyszła wiosna?

-Czy pamiętasz jakie zwierzątka budzą się z zimowego snu?

-Jaki wiosenny ptak ma czerwony dziób?

-Co pojawia się na gałęziach drzew?

-Jak się nazywa pierwszy wiosenny kwiatek?

Ułóż zdania z poniższymi wyrazami, policz wyrazy w każdym zdaniu:

-wiosna

-bocian

-krokus

2.”Żabie kroki”-zaproś rodzinę do wspólnego wiosennego tańca.

https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU

3.Króliczku teraz przed Tobą matematyczne wyzwanie. ”Rachunki pani Wiosny”-przeliczanie na liczmanach a zakresie10. (do liczenia można wykorzystać spinacze, klocki, guziki).

-Przyszła wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy

Oblicz proszę ile kwiatków wyszło

Spod zimowych pierzynek ? 

 

-Siedziało dziesięć jaskółek

Na sosnowej gałązce

pięć odleciało

Ile teraz jaskółek będzie

Z gałązki spoglądało ?

 

-W ogrodzie na grządce

Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała,

bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

4.Zabawa plastyczna ”Bocian”-wykonanie opaski na głowę z papieru.

Króliczku wytnij długi pasek z białej kartki papieru, sklej dwa końce paska ze sobą. Z czerwonej kartki wytnij długi dziób bociana, a z czarnej oczka. Przyklej dziób i oczy na opaskę. Przymierz opaskę, jak Ci się podoba?

Świetnie! Mamy nadzieję, że miło spędziliście czas. Odpocznijcie przez weekend, a w poniedziałek czeka na Was kolejna niespodzianka!

 

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania


Grupa „Króliczki” 6-latki

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „Witaj wiosno”.

SCENARIUSZ ZABAW-26.03.2020r.

Temat dnia: ”Czy to już wiosna?”.

Obszary z podstawy programowej: I 5 7 8 9, IV 1 2 7 8 18

Kochane „Króliczki”! Witamy Was serdecznie!

Za oknami przygrzewa coraz więcej ciepłych promieni słonecznych, a przyroda budzi się do życia. Jesteśmy pewne, że wiecie jaka pora roku przyszła do nas i świetnie poradzicie sobie z zagadką jaką dla Was przygotowałyśmy i z radością pobawicie się z rodziną w proponowane zabawy.

Powodzenia!

1.Zapraszamy Cię do wysłuchania i rozwiązania zagadki.

W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima.

Przychodzi z wiatru ciepłym powiewem,

z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem.

(wiosna)

2.Posłuchaj wierszyka pt. „Wiosna”. Następnie spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Już wiosna na polach sadzi krokusy.

Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

 

A deszczem umyte, drzewa są czyste.

Na gałązkach już rosną kotki puszyste.

 

Na łące bociany głośno klekocą.

Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

 

Pytania pomocnicze:

-Co wiosna robi na polach?

-Jak wyglądają drzewa, co na nich rośnie?

-Co słychać na łące?

3.Zaproś rodzinę do wspólnych ćwiczeń pod hasłem ”Rodzinna gimnastyka”- zabawy można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

-Rzucanie – rzucamy jak najdalej np.( miękką piłkę, kulę z papieru lub maskotkę). Następnie czołgamy się po przedmiot.

-Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku)wykonujemy ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie).

4.Zabawa słuchowa „Wiosenny budzik”.

Rodzic nakręca budzik, ustawiając dzwonienie po kilku minutach. Dziecko porusza się po pomieszczeniu nasłuchując dźwięku dzwonienia i szukając budzika.

5.Praca plastyczna „Idzie wiosna”.

Króliczku namaluj farbami na kartce papieru porę roku wiosnę tak jak ją sobie wyobrażasz do podkładu muzycznego „Cztery pory roku- Wiosna  A. Vivaldi”.

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

Brawo! Wykonaliście wszystkie zadania, jesteśmy z Was dumne. Które zadanie sprawiło Wam  najwięcej radości? Zapraszamy serdecznie jutro po kolejne propozycje zabaw. Do widzenia!

 

Ciocia Sylwia i Ciocia Ania


 

 

Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

 

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców 

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia  i do zobaczenia jutro!!!

                             

  • Wiek dzieci 5 latki

  • Ilość dzieci 25

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Anna Modzelewska, mgr Sylwia Więcek

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…