Log in

Język angielski

 

Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców - 18 – 22.05.2020 r.

 

Hello, my kids! J

 

Kochane przedszkolaki zapraszam Was do zapoznania z nazwami zawodów (jobs)J

 

1.      Na powitanie proponuję Wam zabawę ruchową „Head, shoulders, knees and toes”, przypomnicie sobie słownictwo związane z częściami ciała:

https://www.youtube.com/watch?v=h4eueDYPTIg

2.      W tym tygodniu poznacie wybrane nazwy zawodów J.

a.         a teacher – nauczyciel

b.        a doctor – lekarz

c.         a dentist – stomatolog

d.        a carpenter – cieśla

e.         a pilot - pilot

Klikając w link poniżej zapoznacie się z właściwym sposobem wymawiania słówek. Wierzę, że uda Wam się niektóre zapamiętać J

https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

3.    Show me! – zabawa ruchowo - naśladowcza z elementami pantomimy.

Rodzic może wypowiadać nazwy zawodów po angielsku lub odtwarzać w/w nagranie.  Kochani, spróbujcie naśladować czynności, jakie wykonują osoby reprezentujące dany zawód.

4.      Teraz zapraszam Was do „Memory game” .

https://www.anglomaniacy.pl/occupationsMatching.htm

5.      Na zakończenie proponuję Wam zabawę taneczną „When I grow up”.

https://www.youtube.com/watch?v=vm8bhY1s1l8

Ciekawa jestem, czy wiecie jaki zawód chcielibyście wykonywać w przyszłości? Na to pytanie odpowiecie mi jak spotkamy się w przedszkoluJ

 

 

Take care!!!

 

 


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców - 11 – 15.05.2020 r.

 

Hello, my kids! J

 

Kochane przedszkolaki zapraszam do dalszej zabawy. W tym tygodniu poznamy kształty (shapes)J

 

1.      Na powitanie proponuję Wam krótką powitankę. Spróbujcie zaśpiewać:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

2.      W tym tygodniu chciałabym Was zapoznać z nazwami kształtów. Oto moja sugestia J.

a.        a circle – koło

b.        a triangle – trójkąt

c.         a square – kwadrat

d.        a rectangle – prostokąt

Klikając w link poniżej zapoznacie się z właściwym sposobem wymawiania słówek. Wierzę, że uda Wam się niektóre zapamiętać J

https://www.youtube.com/watch?v=yTDjHQQmB2k

3.      What is it? – proponuję Wam zabawę z wykorzystaniem kart obrazkowych i magicznego pudełka.

Rodzic rysuje kształty na oddzielnych karteczkach. Następnie składa je na połowę i wrzuca do pudełka. Prosi dziecko do siebie: Come here and choose one picture! (Podejdź do mnie i wybierz jeden obrazek). Rodzic zadaje pytanie: What is it? (Co to jest?), dziecko odpowiada it’s a circle/ a triangle/a square/a rectangle.  Zabawę można powtórzyć kilka razy.

4.       „Can you found?” - to kolejna propozycja zabawy dla Was. Jesteście gotowi? Spróbujcie odnaleźć kształty, o których mówi lektor.

https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4

5.      Na zakończenie proponuję wam zabawę interaktywną „Shapes & Colors Game”.

https://play.fisher-price.com/en_AU/GamesandActivities/onlinegames/little-people-shapesand-colors-game

 

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście!

 

 

With best wishes!!!

 


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców - 04 – 08.05.2020 r.

Hello, my children! J

 

Kochane przedszkolaki zapraszam do dalszej zabawy. W tym tygodniu utrwalimy sobie słownictwo związane ze środkami transportu (vehicles)J

 

1.      Na początek przypomnijcie sobie nazwy środków transportu. Posłuchajcie i powtórzcie.

https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw

Jestem ciekawa, czy niektóre słówka udało Wam się już zapamiętać? J

2.      „Guessing game” – proponuję Wam utrwalenie słówek w formie zgadywanek. Jesteście gotowi? Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: „What is it? – co to jest?” Oto moja sugestia J.

https://www.youtube.com/watch?v=QxoqW84ec-M

3.      What’s missing? (Co zniknęło?) – to następna zabawa dla Was.

Rodzic rozkłada obrazki przedstawiające  pojazdy (bicykle, car, bus, train,  rocket, plane).  Następnie zwraca się do dziecka słowami: „Close your eyes!” . Kiedy dziecko zamknie oczy rodzic zabiera jedną z kart mówiąc: „Now open your eyes. What’s missing?”, zaś dziecko stara się zgadnąć jaki pojazd zniknął (nazywa go po angielsku).

Do zabawy możecie wykorzystać obrazki narysowane przez dziecko, rodzica, wycięte z gazety lub wydrukowane z Internetu.

4.      Let’s sing! – na zakończenie zaśpiewajmy piosenkę pt. „Vehicle song”.

https://www.youtube.com/watch?v=YjswctbXc_c

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście!

Time to say bye – bye!


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców - 27 – 30.04.2020 r.

 

Hello, my children! J

 

Przed nami kolejna porcja zabaw. Zapraszam Was wraz z Rodzicami do wspólnego działania J

 

1.      Na początek proponuję Wam krótką zabawę ruchową. Przypomnimy sobie zwroty związane z ruchem. Pamiętacie te wyrażania?:

https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk

2.      W tym tygodniu chciałabym Was zapoznać ze słownictwem związanym ze środkami transportu. Oto moja sugestia J.

a)      a bicycle – rower

b)      a car – samochód

c)      a bus – autobus

d)      a train – pociąg

e)      a rocket – rakieta

f)       a plane – samolot

Klikając w link poniżej zapoznacie się z właściwym sposobem wymawiania słówek. Wierzę, że uda Wam się niektóre zapamiętać J

https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw

3.      Show me! – zabawa ruchowo - naśladowcza z elementami pantomimy.

Rodzic może wypowiadać nazwy pojazdów po angielsku lub odtwarzać w/w nagranie.  Kochane dzieci, spróbujcie naśladować środki transportu, ich sposób poruszania wraz z dźwiękami jakie wydają.

4.      Let’s sing! – zaśpiewajmy piosenkę pt. „The wheels on the bus”!

https://www.youtube.com/watch?v=Ymdp2WGSoIA

5.       W ramach podsumowania proponuję Wam historyjkę pt. „The journey home from grandpa's”.

https://www.youtube.com/watch?v=wKcrsv_t8Ko

Kochane przedszkolaki zachęcam Was do odwiedzenia n/w stron internetowych. Jestem pewna, że będziecie zadowoleni J J

https://www.anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm

https://www.anglomaniacy.pl/transportMatching.htm

https://www.anglomaniacy.pl/transportQuiz.htm

Mam nadzieję, że zapamiętaliście niektóre słówka.

 

Thank you! I’m so proud of you!  

 

Take care!

 

 


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców - 20 – 24.04.2020 r.

 

Hello, my children! J

Przed nami kolejny tydzień zabaw. Zapraszam Was wraz z Rodzicami do wspólnej zabawy J

 

1.      Na powitanie proponuję Wam krótką piosenkę. Przypomnimy sobie nazwy dni tygodnia. Mam nadzieję, że pamiętacie jak  śpiewaliśmy:

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

2.      A czy pamiętacie słownictwo związane ze zwierzętami mieszkającymi na farmie?

Zapraszam Was do utrwalenia znajomości słownictwa w kontekście zabawy sportowej. W tym celu Drogi Rodzicu przygotuj „stacje” toru przeszkód.

a)      Rodzic rozkłada na podłodze i przykleja 3 kartki (do przeskakiwania z jednej na drugą).

b)      Rodzic rozkłada koc (błotnista kałuża do turlania się).

c)      Rodzic rozkłada równoległe 2 skakanki lub 2 sznurki (tworząc tor do biegania).

d)      Rodzic rozkłada worek foliowy (staw do pływania).

¾    Rodzic zaprasza dziecko do trzech kartek, kładzie przy nich narysowanego na kartce konika. Zadaje pytanie: What’s this? A horse! Hop, hop, hop, like a horse. (Co to jest? Koń! Hop, hop, hop, skacz tak jak on).

¾    Rodzic zaprasza dziecko do koca, kładzie przy nim narysowaną na kartce świnkę. Zadaje pytanie: What’s this? A pig! Roll, roll, roll, like a pig. (Co to jest? Świnka! Poturlaj się jak ona).

¾    Rodzic zaprasza dziecko do toru ze skakanek, kładzie przy nim narysowanego na kartce pieska. Zadają pytanie: What’s this? A dog! Run, run, run, like a dog. (Co to jest? Pies! Biegnij jak pies).

¾    Rodzic zaprasza dziecko do worka foliowego, kładzie przy nim narysowaną na kartce kaczuszkę. Zadają pytanie: What’s this? A duck! Swim, swim, swim, like a duck. (Co to jest? Kaczuszka! Płyń jak ona).

Jestem pewna, że doskonale poradziliście sobie z tym zadaniem J Congratulations!

3.      Drogie dzieci, chciałabym Was zaprosić do obejrzenia historyjki. Powtórzcie nazwy zwierząt. Oto moja propozycja: https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

4.      „The animals flash” – utrwalenie słownictwa w zabawie rytmiczno – słownej.

A duck! A duck! A duck! … and a cat! Tupnij na słowo „duck”.

A cat! A cat! A cat! … and a pig! Podskocz na słowo „cat”.

A pig! A pig! A pig! … and a dog! Puknij w podłogę na słowo „dog”.

A dog! A dog! A dog! … and stop! Klepnij się w uda na słowo „stop”

5.      Let’s sing! – na zakończenie powtórzmy piosenkę z ubiegłego tygodnia pt. „Old MacDonald had a farm”!

https://www.youtube.com/watch?v=O4RNIUrLLH0

 

Mam nadzieję, że utrwaliliście słownictwo związane ze zwierzątkami J

 

Good job today!

 

 

Bye – bye, butterfly!

 


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców - 14 – 17.04.2020 r.

 

Hello, my children! J

Witam moich przedszkolaków! Zapraszam Was wraz z Rodzicami do wspólnej zabawy J

 

1.      Na powitanie proponuję Wam krótką piosenkę. Przypomnimy sobie zwroty „What’s your name?” oraz „My name is … ”.

https://www.youtube.com/watch?v=Uv1JkBL5728

2.      A czy pamiętacie słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi?

Jestem przekonana, że uda się Wam nazwać część symboli wielkanocnych. Kochani, w tym celu wykorzystamy karty obrazkowe oraz kręgle (kręgle można zastąpić klockami, misiami, itp.). Dziecko rysuje 5 elementów na oddzielnych karteczkach:  (basket – koszyczek, chick – kurczaczka, eggs – jajka, lamb – baranka, bunny – króliczka). Następnie rozkłada obrazki na podłodze, na których ustawia kręgle. Dziecko kolejno podnosi wybrany kręgiel i nazywa narysowane przez siebie element po angielsku.

3.      Drogie dzieci, chciałabym zapoznać Was z nazwami zwierząt mieszkających na farmie. Czy jesteście gotowi? Oto moja propozycja:

a.       a cow - krowa

b.      a dog – pies

c.       a duck – kaczka

d.      a horse – koń

e.       a pig – świnka

f.       a sheep - owieczka

Klikając w link poniżej zapoznacie się z właściwym sposobem wymawiania słówek. Wierzę, że uda Wam się niektóre zapamiętać J

https://www.youtube.com/watch?time_continue=85&v=EwIOkOibTgM&feature=emb_title

4.      Show me! – zabawa ruchowo - naśladowcza z elementami pantomimy.

Rodzic może wypowiadać nazwy zwierząt po angielsku lub odtwarzać w/w nagranie.  Kochani, spróbujcie udawać zwierzątka, ich sposób poruszania oraz odgłosy.

5.      Let’s sing! – zaśpiewajmy piosenkę pt. „Old MacDonald had a farm”!

https://www.youtube.com/watch?v=O4RNIUrLLH0

6.      „Memory game” – w ramach podsumowania proponuję Wam tę zabawę. Spróbujcie nazywać zwierzątka podczas odsłaniania.

https://www.memozor.com/memory-games/for-kids/farm-animals

 

Jestem przekonana, że będziecie realizować propozycje zabaw z ogromnym zaangażowaniem i uśmiechem na twarzy J

 

Good luck!

 

 

Goodbye!

 


 

Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców - 6 – 10.04.2020 r.

Zapraszam dzieci wraz z Rodzicami do wspólnej zabawy z językiem angielskim!

Good morning, my kids! J

1. Piłka goni piłkę – How are you today?

Ta zabawa pozwoli Wam utrwalić podstawowy zwrot. Przygotujcie dwie różniące się od siebie piłeczki. Wymieniajcie się nimi nawzajem. Na hasło stop zatrzymajcie się.

proponuję uzgodnić przed rozpoczęciem zabawy, kto mówi stop, która piłeczka oznacza pytanie, a która odpowiedź, np. osoba, która trzyma szarą piłeczkę pyta, osoba z niebieską piłeczką odpowiada (można również wykorzystać maskotki, klocki, itp.) 

2. How are you today? -  Im fine/ I¢m great/ I¢m very well/ I¢m hungry/ I¢m tired/ I¢m not so good today.

Kochane przedszkolaki, proponuję wysłuchać piosenki dostępnej na stronie https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs, która pozwoli Wam przypomnieć właściwą wymowę zwrotów J 

3. Let’s count – policzmy!

Przed Wami propozycja zabawy ruchowej połączonej z liczeniem. 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=31&v=85M1yxIcHpw&feature=emb_title

4. Drogie dzieci, chciałabym wprowadzić Was w tematykę Świąt Wielkanocnych – proponuję kilka prostych słówek: 

a. Easter - Wielkanoc

b. Basket – koszyczek

c. Chick – kurczaczek

d. Eggs – jajka

e. Lamb – baranek

f. Bunny - króliczek

Klikając w link poniżej zapoznacie się z właściwym sposobem wymawiania słówek. Wierzę, że uda Wam się niektóre zapamiętać J

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

5. Zachęcam Was do obejrzenia historyjki „Inside an Easter Egg: A Kids' Easter Story”.

https://www.youtube.com/watch?v=P09FiCLhd1Q

6. Let’s keep moving! – poruszajmy się przy rytmach piosenki pt. „Hop, hop Little Bunny”!

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

Mam nadzieję, że dobrze będzie się bawić w tym tygodniu J

I keep my fingers crossed!

See you soon!


Propozycje zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków i rodziców. 

Zapraszam dzieci wraz z Rodzicami do wspólnej zabawy z językiem angielskim!

Good morning, my kids!

  1. Zabawy słowno – ruchowe:

• Touch Green

To prosta gra na utrwalenie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie 

i dotknięcie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. (Green, yellow, orange, blue, red, pink, purple)

Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, części ciała (np. “touch your head, tummy, ears, eyes,

legs, feet, hands”)

• Let’s play - zabawa ruchowa

Rodzic kieruje do dziecka polecenie słowne zadaniem dziecka jest wykonać odpowiedni gest bądź ruch.

  • Clap your hands! - klaśnij
  • Stamp your feet! - tupnij
  • Turn around! – obróć się
  • Touch your nose/legs/ears/eyes! – dotknij swojego nosa/nóg/uszu/oczu/
  • Sit down! - usiądź
  • Stand up! - wstań
  • Jump! - podskocz
  • Knock! - zapukaj
  • Sing! - zaspiewaj
  • Dance! – zatańcz

 What’s missing

Rodzic rozkłada obrazki przedstawiające np. zwierzęta (dog, cat, horse, cow, pig, duck, sheep) lub owoce ( apple, pear, plum, banana, orange) Do dziecka zwraca się słowami: „Close your eyes!”. Kiedy wskazane dziecko zamknie oczy rodzic zabiera jedną z kart mówiąc „Now open your eyes. What’s missing?”, zaś dziecko stara się zgadnąć po angielsku, czego brakuje. Karty można zastąpić zabawkami (np. plastikowymi zwierzętami lub owocami).

• Ciuciubabka (Blindfold game)

Rodzic przynosi szalik i różne przedmioty (np. zabawki car, ball, yo – yo, doll, train, plane ), które rozkłada na dywanie. Zawiązuje oczy dziecku, które za pomocą zmysłu dotyku, odgaduje, co to za przedmiot

2. Piosenki i wierszyki

• What’s your name?

https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg

• The days of the week

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

• Old MacDonald had a farm 

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

• Head shoulders knees and toes

https://www.youtube.com/watch?v=h4eueDYPTIg

• How’s the weather?

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

• Red and yellow

Red and yellow – say hello, (dzieci mówią ”hello”)

blue and green – touch your chin (dotykają podbródka)

purple and pink – blink your eyes, blink. (mrugają)

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…