Log in

Jagódki - Tematyka

 

Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” 03.03.2020r.( piątek)

Podstawa programowa: I.5,I.6 ,II.7,III.8,III.9,IV.1 , IV.2 , IV.5

Temat:  Zabawy dydaktyczne na podstawie opowiadania A. Galicy pt. "Chomik szuka wiosny".

Drodzy Rodzice , Kochane Jagódki !

Zapraszamy  na kolejny dzień nauki przez zabawę w domu. Miłej zabawy!

1. Słuchanie opowiadania pt. "Chomik szuka wiosny".

Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu. Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką wyszedł z norki, szukać wiosny. - Zimno - mruknął zaspany Chomik. Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było. Na gałązkach wierzby siedziały małe puchate wierzbowe kotki. - Co robicie tak wysoko? - spytał Chomik. - Rośniemy, rośniemy - zawołały wierzbowe kotki. - A wiosny nie widziałyście? – spytał Chomik. Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i Chomik nie usłyszał co mówią wierzbowe kotki. Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki. - Halo - zawołał do nich Chomik. - Czy nie widziałyście wiosny? A wtedy jedna chmurka zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu. - Brr...- skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki. - Może wy widziałyście wiosnę? - zapytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze nie potrafiły mówić. Chomik poszedł dolej szukać wiosny. W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki na budowę gniazd. - Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? - zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały, gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika. - Muszę iść dale, tuta jeszcze nikt wiosny nie spotkał - mruknął do siebie. Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi. Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone. A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał: - Coś podobnego! - Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że już wiosna - i odleciał. A Chomik powędrował dalej szukać wiosny ...

Rozmowa nt. opowiadania - proponowane pytania:

- jakie zwierzątko wybrało się na poszukiwanie wiosny?

- kogo spotkał chomik w czasie swojej wędrówki?

- co robiły wierzbowe kotki?

- jaka była pogoda w czasie spaceru chomika?

- czym były zamknięte ptaki?

- czy bocian rozpoznał chomika?

- czy ktoś powiedział chomikowi, czy przyszła wiosna?

2. „ Rachunki pani Wiosny”

Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej przy użyciu klamerek,  palców lub klocków.

Przyszła wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy

Oblicz proszę ile kwiatków wyszło

Spod zimowych pierzynek ?

 

Stąpa wiosna po łące

Zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany

Powiedz z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

 

Siedziało dziesięć jaskółek

Na sosnowej gałązce

pięć odleciało

Ile teraz jaskółek będzie

Z gałązki spoglądało ?

 

W ogrodzie na grządce

Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała,

 bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

 

Chodzi wiosna po lesie

Promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatków

Trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny

Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

 

3. Lepienie z plasteliny lub masy solnej dowolnej postaci, która występowała w opowiadaniu pt. "Chomik szuka wiosny"

 

Składniki na masę solną

szklanka mąki

szklanka soli

½ szklanki wody 

Przepis na masę solną

W misce wymieszaj mąkę z solą a następnie dodaj wodę i dokładnie wymieszaj a następnie ugniataj do uzyskania jednolitej gładkiej i elastycznej masy.

 

4. Zabawa relaksacyjna pt. "Deszczowy masażyk"

 

Napracowaliście się. Teraz czas na relaks! Najpierw masuje rodzic dziecko, następnie zmiana ról:

 

Na niebie pokazał się mały, biały kłębuszek.  (rysowanie na plecach spiralę),
Psotny wiatr dmuchał mocno.  (przesuwanie palcami obu rąk po plecach ),
Przygonił dużo chmurek.  (rysowanie palcami wskazującymi wiele spiralek),         

Chmurki uderzały o siebie i popłakiwały.  (stawianie kreski w różnych miejscach na  plecach), Z daleka było słychać pomruki zbliżającej się burzy. (uderzanie piąstkami),        

Nagle pojawił się błysk.  (rysowanie zygzaka pioruna),
Wystraszone chmurki zaczęły lać łzy.  (uderzanie wszystkimi palcami jak przy grze na  pianinie),
Rozbiegły się po całym niebie i zniknęły.  (przesuwanie po plecach wewnętrzną stroną dłoni),
Deszcz był coraz słabszy,  (wykonanie pojedyncze stuknięcia palcami wskazującymi),
a na niebie rozbłysło słońce.  (rysowanie koła i promyków).

 

Mamy nadzieję, że dobrze się dziś bawiliście.  

Dziękujemy za wspólną zabawę i życzymy  miłego weekendu!

Do szybkiego zobaczenia!!!!


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 02.04.2020 r. (czwartek)

Temat: „Wszystko rośnie”

Obszary z podstawy programowej: I 5 6 7 8 9, II 7 11, III 8, IV 2 6 8 15 17

Witamy Was serdecznie Kochane Jagódki! Zapraszamy Was do wspólnej zabawy.

Dzisiaj pobawimy się w małych ogrodników. Przygotujcie proszę gazę, talerzyk lub tackę  watę i  nasiona rzeżuchy; słoik, gumkę recepturkę, gazę, naczynie z wodą i nasionka fasoli. Do dzieła!

1. Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz” utrwalająca charakterystyczne cechy pory roku – wiosny. Rodzic zadaje pytania, które stwierdzają prawdę lub fałsz. Dziecko klaszcze, gdy zdanie stwierdza prawdę, tupie na fałsz.

 

ü  Wiosną zakładamy grubą czapkę i rękawiczki

ü  Teraz jest pora roku którą nazywamy wiosną

ü  Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów

ü  Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu

ü  Zimą lepimy bałwana

ü  Wiosną kolorowe liście spadają z drzew

ü  Jesienią zbieramy grzyby i kasztany

ü  W zimę chodzimy w sandałkach

ü  Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty

 

2. Słuchanie opowiadania pt. „Tajemnica małego nasionka” J.Wasilewskiej
„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.”

Rodzic zadaje dziecku pytania:
• kto zaopiekował się ziarenkiem?
• co zrobiło ziarenko w ziemi?
• dlaczego się rozzłościło i co zrobiło ze złości?
• co pojawiło się w miejscu pęknięcia?
• co wyrosło z ziarenka?

3. Dzieci zapraszamy Was do zabawy muzyczno-tanecznej ”Poklaszczemy na pięć”. Obserwujcie uważnie i naśladujcie prezentowane ruchy.

https://www.youtube.com/watch?v=THKB0upcU-k

4. Zakładamy własną hodowlę

Sadzenie fasoli:

Nałóż gazę na słoik, umocuj ją za pomocą gumki recepturki , tak, aby fasola ułożona na gazie była lekko zanurzona w wodzie. Ustaw swoją roślinkę na parapecie i obserwuj codziennie co będzie się z nią działo. Pamiętaj o dbaniu o rośliny i dolewaniu wody!

Sianie rzeżuchy:

Na tackę (talerzyk) ułóż watę i nasącz ją wodą (podlej), na to wysiej nasiona rzeżuchy. Postaw na parapecie i obserwuj pamiętając, o podlewaniu.

Dziękujemy za wspólną zabawę.

Serdecznie Was pozdrawiamy: ciocia Beata i ciocia Ewa.


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 01.04.2020 r. (środa)

Postawa programowa: I.5 ,III.4 , III.5 ,III.8,IV.1 , IV.4,IV.5,IV.7,IV8.

Temat: Zabawy badawcze z kolorami tęczy.

Dzień dobry

1. Powitanie przez dzieci , piosenką „Dzień dobry!”

Dzień dobry , dzień dobry , dzień dobry dzieci.

Już słonko na niebie , dla wszystkich świeci.

Zróbmy szybko koło , bawmy się wesoło .

Dzień dobry , dzień dobry , dzień dobry dzieci.        śpiewamy  3X

 

Szanowni Rodzice dzieci doskonale znają tekst i melodię powitanki. Wystarczy tylko przypomnieć.

2. Wprowadzenie dzieci do zabawy badawczej „Tęcza” . Rodzic czyta wierszy pt. „Tęcza”

 M. Konopnickiej.

-A kto ciebie , śliczna tęczo , siedmiobarwny pasie,

Wymalował na tej chmurce , jakby na atłasie.

-Słoneczko mnie malowało , po deszczu ,po burzy:

Pożyczyło sobie farby , od tej polnej róży.

Pożyczyło sobie farby ,od kwiatów  ogroda:

Malowało tęczę na znak , że będzie pogoda.

 

Dziś spróbujcie wykonać „Tęczę z cukierków

Do eksperymentu wystarczą: biały  talerz , opakowanie kolorowych cukierków np. skittels i odrobina wody. Wykładamy cukierki na talerz , tak by tworzyły koło. Polewamy wodą , czekamy chwilkę i gotowe!

Na koniec proszę  , aby dzieci nazwały kolory i zaobserwowały jak się łączą i jaki kolor dają.

3. „Mieszanie kolorów”

Eksperyment pokazuje , w jaki sposób mieszając kolory podstawowe , możemy uzyskać inne.

Potrzebne będą: słoik ,woda , oliwa , barwniki do żywności.

Przed przystąpieniem do zabawy dzieci powtarzają rymowankę:

„Czary mary , czary mary  przyjdź tu Wiosno i wyczaruj nam kolory”

 

Wodę wlewamy tak , by zajmowała ½ naczynia. Następnie zabarwiamy ją dowolnym barwnikiem spożywczym. Pozostałą przestrzeń uzupełniamy oliwą i dodajemy drugi kolor. Słoiczek zakręcamy. Przy potrząsaniu kolory się mieszają , potem wracają na swoje miejsce. Proste , prawda?

4. Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Znajdź kolor…”

Dziecko tańczy w rytm  muzyki „Cztery pory roku” Vivaldiego – „Wiosna”. Gdy muzyka cichnie, rodzic podaje hasło:  Znajdź kolor ….. Zabawę powtarzamy 5 razy.

 

5. „Barwna mozaika”

Wystarczy przygotować talerz biały , mleko , barwniki spożywcze , odrobina płynu do naczyń  , patyczek kosmetyczny. Nalewamy mleko na talerz .Robimy w nim plamki barwnikami spożywczymi. Patyczek kosmetyczny zwilżamy w płynie do naczyń , wkładamy do mleka i gotowe.

Za każdym razem wyjdzie inna mozaika.

6. Zabawa ruchowa z pokazywaniem do piosenki „Wiosna ,urodziły się motyle” Monika Kluza.

Piosenka znajduje się na You Tubie . Potrzebne będą  kolorowe chusteczki ,które dziecko będzie trzymało w ręku podczas tańca.

 

7. „Malujemy łąkę”

Do wykonania zadania potrzebne będą: duża kuweta czy taca oraz sól. Dziecko za pomocą pipety , strzykawki może nanosić kolorowe barwniki tworząc kolorową , wiosenną łąkę. Kolory łączą się , zmieniając barwy.

Kochani Rodzice , myślę ,że zarówno dzieci jak i wy bawiliście się dobrze.

Dzieci utrwaliły kolory podstawowe, poznały nowe kolory pochodne. Potańczyły ,pośpiewały oraz ćwiczyły spostrzegawczość. Myślę , że jutrzejsze zabawy również Wam się spodobają!

Zapraszamy!!!


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 31.03.2020 r. (wtorek)

Temat: Marcowa muzyka.

Kochani Rodzice , Drogie Dzieci!

Myślę , że wczorajsze zabawy podobały się wam.

Dziś przygotowałam kilka ciekawych zabaw i zagadek dotyczących wiosennej muzyki.

Zapraszam do zabawy!

 

1. Zabawa muzyczno – ruchowa „Rozpoznaj hasło”.

Dziecko porusza się po pokoju zgodnie ze słyszaną muzyką (dowolna muzyka z repertuaru dziecięcego). Zadaniem dzieci jest szybka reakcja na różne komendy słowne. Z każdą komendą związana jest określona czynność , którą dziecko powinno szybko i bezbłędnie wykonać.

Przykłady haseł i czynności:

Hop- wysoko w górę

Bęc- przysiad i uderzenie dłońmi w podłogę

Stop-leżenie na dywanie , przywarcie całym ciałem

Hej- podanie ręki drugiej osobie i bieg po pokoju

 

2. Zagadki dźwiękowe.

Rodzice naśladują odgłosy zwierząt. Wśród odgłosów jest dźwięk,  który nie wydaje żadne zwierzę. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakie to zwierzątko i co ukryło się poza zwierzątkiem.

Za każdą prawidłową odpowiedź , dziecko porusza się tak jak dane zwierze.

 

*ćwir, ćwir , ćwir (wróbel)

*pi ,pi, pi ,pi  (myszka)

* szu , szu, szu (wiatr)

* miał, miał, miał (kot)

*kum, kum ,kum (żaba)

* bzz, bzz ,bzz ( pszczoła)

 

3. Kolorowe pory roku – zabawa w kolory.

Rodzic zadaje pytania:

·         Z jaką porą roku kojarzy się Tobie kolor biały?

·         A z jaką kolor zielony?

·         Z jaką żółty , brązowy?

 

Następnie dzieci kończą rozpoczęte zdania:

·         Zima jest biała , bo…..

·         Wiosna jest zielona , bo…

·         Lato jest żółte . bo…

·         Jesień jest brązowa , czerwona ,bo…

4. Ćwiczenia oddechowe „Kwiaty pachną”

Rodzic układa przed dziećmi kwiaty wykonane z chusteczek higienicznych , które zostały nasączone zapachami ( potarta skórka cytryny, pomarańczy, wanilia, mięta , rumianek). Dziecko pochyla się , wącha i mówi jaki  kwiat przypomina dany zapach.

5.  „ Instrument muzyczny”- wykonanie z materiałów  wtórnych.

Propozycja wykonania instrumentów:

Grzechotka – ozdabiamy puszkę lub butelkę plastikową. Wsypujemy do środka kaszę  , ryż , groch. Butelkę zakręcamy , puszkę zaklejamy. Gotowe!

Łyżkowe damaru- drewnianą łyżkę malujemy farbami , następnie przyklejamy z obu stron sznureczek z ponawlekanymi koralikami.

Fletnia – rurki do napoi ułożyć obok siebie i skleić kolorową taśmą. Z jednej strony obciąć je po skosie.

Życzę powodzenia !!!


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 30.03.2020 r. (poniedziałek)

Scenariusz zajęcia na dzień 30.03.20r

Podstawa programowa: I.5,I.6 ,II.7,III.8,III.9,IV.1 , IV.2 , IV.5

Temat: Mali ogrodnicy na podstawie opowiadania „Ewka ogrodniczka” – Lidii Kołodziejskiej.

Drodzy Rodzice , Kochane Jagódki !

Za oknem świeci piękne słońce ,które umili Wam kolejny dzień nauki przez zabawę w domu. Zapraszamy !

1. „Zbudź się tulipanku” – zabawa wprowadzająca

Dzieci improwizują ruchem przy wolnej muzyce wzrost roślinek. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

2. Słuchanie opowiadania pt. „Ewka ogrodniczka” –Lidii Kołodziejskiej.

Proszę , aby rodzice przeczytali Wam opowiadanie , które na pewno Was zainteresuje. Słuchajcie uważnie.

 

Pani Małgosia zaproponowała dzieciom ,by stworzyć wiosenny kącik w przedszkolnej sali.

W tym  celu dzieci miały przynieść doniczki. Od samego rana dziewczynki oglądały je  i przechwalały , która doniczka jest  ładniejsza.

- Moja ma śliczny , fioletowy wzorek! Kupiłam ją z mamą w kwiaciarni – mówi Amelka.

- Tak jest ładna , ale spójrzcie na moją , wykonaną z prawdziwej gliny i pomalowaną różowym lakierem- chwali się Nikola.

- Rzeczywiście i jeszcze ta biedronka na środku. Jest urocza! – wołała Ania i moja może się podobać , ma śliczną niebieską kokardkę w  białe kropki!

-Mamy wspaniałe doniczki podsumowała Amelka i dziewczynki przytuliły się przyjacielsko.

Do Sali weszła Ewka. Szła niepewnie , trzymając w ręce papierową torebkę.

-Pokaż swoją doniczkę , dlaczego ją chowasz?

-Pewnie jest brzydka – zaśmiały się koleżanki.

-Ty zawsze masz takie szare i smutne rzeczy odezwała się Nikola.

-Nie możesz należeć do naszego klubu, Chodźcie, idziemy rysować –śmiejąc się , odeszły i Ewka została sama.

Dziewczynka zasmucona wypakowała swoją doniczkę. Zrobiła ją sama. Wiedziała , ze jej ciężko chora mama nie ma dość pieniędzy , by kupić córce nową doniczkę. Okleiła więc plastikowe pudełko serduszkami wyciętymi z czerwonego materiału i zawiązała na środku błyszczącą kokardą.

-Może mojej roślince będzie dobrze w takiej doniczce – pomyślała.

Na zajęciach pani rozdała dzieciom cebulki kwiatowe i wyjaśniła jak je  zasadzić i jak o nie dbać. Zasadzone roślinki mieli zabrać do domu i pielęgnować , a kiedy rozkwitną przynieść do kącika.

- Z naszych cebulek wyrosną najpiękniejsze kwiatki! – przechwały się Amelka i Nikola.

Pani spojrzała na nie dziwnym , smutnym wzrokiem.

-Zobaczymy , pomyślała.

Ewka bardzo przejęła się rolą ogrodniczki. Po przyjściu do domu  ustawiła doniczkę na parapecie i w pokoju mamy.

-Tam tak ładni świeci słońce – pomyślała. Będę mogła opiekować się i mamą i roślinką.

I rzeczywiście tak było. Dziewczynka  , codziennie przychodziła do pokoju mamy. Śpiewała piosenki , rysowała obrazki . Zawsze pamiętała o swojej roślince , która szybko rosła. Bardzo się ucieszyła , gdy z zielonej główki ,rozwinął się piękny czerwony tulipan.

Następnego dnia , dziewczynka zaniosła kwiatka do kącik.

Pani zapytała dzieci – Czy wiecie dlaczego Ewie wyrósł tak piękny kwiat?

Zapadła cisza.

- My też jesteśmy dumni , że mamy taką fajną koleżankę – ogrodniczkę – zawołał Antek.

Dzieci gratulowały Ewie i podziwiały kwiatka.

Tylko Ania, Nikola i Amelka stały z boku i nie wiedziały co powiedzieć.

A może przeprosimy Ewę i poprosimy , by nas nauczyła jak zostać prawdziwymi ogrodniczkami.

-To dobry pomysł! – zawołały razem.

Pani bardzo się ucieszyła.

 

Myślę , że opowiadanie podobało się Wam. Proszę odpowiedzcie na kilka pytań, do jego treści.

Rodzice pomogą Wam sformułować wniosek , że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać innym dzieciom , które wychowują się w trudnych warunkach.

 

3.  „Sadzimy roślinki” – zabawa inscenizacyjna połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi. Dzieci pokazują ruchem poszczególne czynności i artykułują zgłoski:

* kopanie ziemi: ciach –uff, ciach –uff,

* zagrabianie grządki: szur , szur , szur,

*wsadzanie cebulek w dół: hop , hop ,hop,

* podlewanie roślin: szszszy, szszszy ,szszszy,

 

4. „Ile kwiatów wyrośnie w doniczkach?” – zabawa matematyczna

Zabawa polega na tworzeniu zbiorów równolicznych. Dziecko otrzymuje kartkę na której narysowane jest 5 doniczek z narysowanymi małymi cebulkami. Zadaniem dzieci jest dorysowanie kwiatków do cebulki .Proszę ,  aby dzieci głośno policzyły kwiatki.

5. „Kwiatek Ewy”- praca plastyczna

Zadaniem dzieci jest narysowanie dowolnego kwiatka.

Dziękuję  za dobrą zabawę. Do zobaczenia jutro!

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 27.03.2020 r. ( piątek)

Witam,

Dziś kolejna porcja pomysłów na wspólną zabawę.

1.Interpretacja muzyczna do wiersza Elżbiety Marii Minczakiewicz  pt. "Balon" - próba zaśpiewania tekstu na melodię krakowiaka

Na balkonie Oli rosną tulipany

żółte i czerwone w donicach drewnianych.

la, la ,la, la, la, la, la.

Czerwonych jest więcej od żółtych aż o trzy...

Ciekawe, czy dzieci mają dobre oczy?

la, la ,la, la, la, la, la.

Gdy znajdą różnicę wezmą kredki w dłonie

i już kolorowo będzie na balkonie.

la, la ,la, la, la, la, la.

 

2. Zabawa matematyczna "Policz tulipany"

- Ile  żółtych tulipanów jest w donicy? - narysuj

- o ile więcej jest czerwonych tulipanów? - narysuj

- ile jest czerwonych tulipanów?

Dzieci  chętne mogą podpisać cyframi (lub ułożyć cyfry z wkładki)  tulipany żółte i czerwone i wstawić znak : <,>, = . Utrwalanie poznanych znaków.

3.  "Tulipany" - dziecko może wylepić  plasteliną, lub samodzielnie narysować tulipana

.4. Zabawa matematyczna „Pogodowe rytmy”– dziecko samodzielnie rysuje a następnie wycina  elementy pogodowe i  rozkłada na dywanie tworząc pewien rytm, np. słońce, słońce, śnieg, śnieg, słońce, słońce, śnieg/deszcz, wiatr, śnieg, deszcz, wiatr. Po 3-4 przykładach można zapytać, czy dziecko chciałoby zaproponować swój rytm.

Podczas powyższych zabaw realizowane są następujące obszary podstawy programowej:  I, III, IV

Miłej zabawy!

 


Propozycje zabaw pod hasłem „ Wiosna” - 26.03.2020 r. ( czwartek)

Drodzy rodzice, kochane dzieci!

Przedstawiam wam kilka propozycji na wspólne spędzanie czasu podczas nauki i zabawy.

Mam nadzieję, że będziecie się miło bawić.

1. Słuchanie  wiersza Grażyny  Koby pt „Wiosna”

„Wiosna”

Obudziła się wiosna tu i tam,

rozrzuciła kwiatki wszędzie nam.

Łąki kaczeńcami ozdobiła

a nad polami się zastanowiła.

Kiedy świat cały malowała

 skowronka w polu ujrzała.

 Piosenkę z nim zanuciła

i gniazdo w trawie uwiła.

W lesie zobaczyła kukułkę –

o ciepłych krajach porozmawiała.

Nawrzucała do kosza fiołków

 i z powrotem na łąkę odleciała.

Tam spotkała bociana,

 który klekotał już od rana:

 – zbuduję na kominie gniazdo duże,

a potem odbędę długie podróże.

 I kiedy tak wiosna sobie spacerowała

 stara wierzba się nagle odezwała:

 – Droga wiosno mam żal do ciebie,

o wszystkich pamiętałaś tylko.

O moich kotkach zapomniałaś

2. Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.

Można dziecku zadać pytania typu:

- O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?

- Jakie ptaki zostały wymienione w wierszu?

- O jakich kwiatach jest mowa w wierszu?

- O czym rozmawiała wiosna z kukułką?

- O kim zapomniała wiosna?

- Jaką mamy porę roku?

- Jaki jest teraz miesiąc?

- Czym się charakteryzuje wiosna?

- Co znaczy przysłowie?; "W marcu jak w garncu" (jeśli dziecko nie wie, można dziecku wyjaśnić)

3. Zabawa "W marcu jak w garncu"

Na sowo:

 słońce - dzieci uśmiechają się wystawiając buzię do słońca z rękoma wyciągniętymi do góry jak promyki słońca;

deszcz - przeskakują przez kałuże;

śnieg - naśladują toczenie kuli śniegowej;

wiatr - mówią głoskę "SZ" i z uniesionymi rękami kołyszą się na boki.

 

Proponuję obejrzeć również film edukacyjny: Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

Trzymajcie się zdrowo!

Podczas powyższych zabaw realizowane są następujące obszary podstawy programowej:  I, II, III, IV


Kochane dzieci, Drodzy Rodzice serdecznie Was Witamy i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

1.      Zabawa: ,,Czarodziejski worek”- dzieci odgadują za pomocą dotyku nazwę ukrytego przedmiotu (np. klocek, samochodzik, kredka, książeczka)

2.      Zabawa: ,,Znikająca zabawka”- na dywanie układamy kilka zabawek, dziecko się odwraca a rodzic chowa 1 zabawkę, dziecko odgaduje, co zniknęło.

3.      Zabawa: ,,Smakowanie owoców i warzyw”- dziecko rozpoznaje smak podzielonych na kawałki owoców lub warzyw z zamkniętymi oczyma; albo rodzic rozpoznaje smak i zachęca tym samym swojego niejadka również do próbowani.

4.      Zabawa: ,,Ile sylab się ukryło w imionach członków rodziny”?- dzielenie nazw imion na sylaby, przeliczanie ich (np. Zu-zia, Mo-ni-ka, Mi-chał)

5.      Zabawa: ,,Jaką głoskę słyszysz na początku słowa, a jaką na końcu”?- dziecko wymienia głoskę w nagłosie (to ta na początku) i wygłosie (to ta na końcu) w wybranym słowie przez rodzica. W zabawach z głoskami pamiętajcie, aby rozpoczynać od słów rozpoczynających się lub kończących samogłoskami, a spółgłoski wybrzmiewać krótko - ,,c” nie ,,cy”, ,,l” nie ,,el”.

6.      Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”- rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy pacynki, figurki zwierząt).

7.      Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” - starsze dzieci wymyślają samodzielnie bohaterów bajek, młodszym można podpowiedzieć, w co się można zamienić.

8.      Zabawa: ,,Biedroneczki są w kropeczki”- zab. matematyczna - dorysowywanie kropek na szablonie biedronki, przeliczanie, porównywanie ich liczby.

9.      „Rysunek wg instrukcji” – potrzebna kartka i kredki. Rodzice instruują dzieci:

„Zaczynamy!

- w prawym górnym rogu narysuj słońce

- w lewym górnym rogu narysuj dwie chmury: jedną dużą, drugą małą

- w prawym dolnym rogu narysuj dom z jednym oknem

- w lewym dolnym rogu narysuj 4 kwiatki

- na środku narysuj motylka

Brawo! Wiosenny rysunek już gotowy . Chętni mogą dorysować trawkę, zwierzątko itp.”

10.   Zabawa na zakończenie: ,,Pracowita mrówka”- sprzątanie pokoju- ulubiona zabawa rodziców J

 

 Gorąco pozdrawiamy, życzymy dobrego dnia J i do zobaczenia jutro!!!

                             

 

  • Wiek dzieci 5-6 latki

  • Ilość dzieci 24

  • Tematyka kompleksowa Tak

  • Nauczyciel mgr Beata Dolna, mgr Ewa Stańczak

Top
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY Więcej szczegółów…